Interneto svetainės tikslas
Ko Jūs siekiate savo interneto svetaine? Ar norite pristatyti naują paslaugą ar parduodamą produktą? Ar norite turėti interneto svetainę, tik kaip savo vizitinę kortelę? O gal ieškote naujų klientų ar plečiate veiklą? Į šiuos klausimus reikalingi Jūsų, kaip įmonės vadovo, atsakymai. Tuo vadovaujantis turi būti kuriama interneto svetainės koncepcija.
Sukūrėme ir viskas?
Ne. Norinti pasiekti maksimalų rezultatą, reikalinga interneto svetainės optimizacija paieškos sistemoms (SEO), tvarkingas programavimo kodas (http://www.w3.org), registracija kataloguose ir šiek tiek reklamos, pranešant apie save. Pirmas ir daugiau mažiau svarbiausias aspektas, kad pagal Jūsų įmonei aktualius raktinius žodžius „Google“, MSN, „Surask.lt“ ir kitos paieškos sistemos pateiktų Jūsų interneto svetainės adresą, kuo aukštesnėje rezultatų pozicijoje. Tokiu būdu galima padidinti lankytojų skaičių kelis kartus ir pritraukti perkamą galią. Investicijos atsipirks ir interneto svetainė pradės dirbti už Jus, tačiau tokią interneto svetainę gali sukurti tik šios srities specialistai.
Ar jie grįš?
Niekada pagal svarbą dizainas ar nepriekaištingas programavimo kodas neprilygs informacijai. Informacija turi priversti grįžti lankytoją, todėl ją reikia atnaujinti ir sekti kas šiuo metu labiausiai domina būsimą klientą. Informacijos pateikimas taip pat labai svarbu, nes niekas nenori skaityti netvarkingą, netaisyklingą ir raudonomis raidėmis mėlyname fone parašytą paslaugų aprašymą.
Naujas klientas iš interneto
Labai svarbu įmonės vadovo teigiamas požiūris į interneto svetainės svarbą. Interneto svetainė neturi būti pasyvus veiksnys Jūsų versle, ji turi traukti naujus klientus, kelti susidomėjimą teikiamomis paslaugomis ar prekėmis, atliktais darbais ir kompetencija. Žmonės mato pateiktą prisistatymą internete ir nori sužinoti daugiau, jiems atsiranda papildomų klausimų, jie nori išbandyti ir, svarbiausia, Jie nori gauti atsakymą kaip įmanoma greičiau. Atsakymo formulavimas ir bendras vaizdas daro svarbią įtaką klientų galutiniam sprendimui.
Greitas reagavimas
Labai patogu tiek būsimam klientui, tiek Jūsų įmonės darbuotojams, kai suformuluojama paprasta pasiteiravimo anketa. Joje pateikiama pagrindinė informacija (kontaktai) ir klausimas ar problema. Atsakingas darbuotojas informaciją gauna el. paštu ir gali imtis tolesnių veiksmų, kaip nulemti naudingą galutinį kliento sprendimą. Bet kuris atsiųstas klausimas ar problema, turi gauti atsakymą iš karto.
Jeigu atsakymas reikalauja konsultacijos su įmonės kolegomis, darbuotojas vis tiek turi iš karto atrašyti besiteiraujančiam asmeniui, kad gautas laiškas, ir netrukus kompetetingas atsakymas jam bus išsiųstas arba su Juo bus susisiekta telefonu. Tokie personalo veiksmai teigiamai veikia besiteiraujantį, jis pasijunta svarbus ir mato profesionalų požiūrį į klientus.
Individualizavimas
Populiaru naudoti el. pašto robotus (programas), kuris automatiškai atsako paruoštą tekstą į atsiųstą el. laišką, tačiau tai žmonėms nepatinka. Pagrindinė priežastis: mes pripratę ir geriau jaučiamės bendraudami su žmogumi. Kai būsimas klientas gauna akivaizdžiai universalų tekstą, jis nesijaučia svarbus ir kitas jau darbuotojo atsiųstas laiškas gali jo nebedominti.
Dažnai užduodami klausimai (DUK)
DUK – logiškas ir tikslingas sprendimas taupantis tiek kliento, tiek įmonės darbuotojų laiką. Sudarykite nuo poros iki dešimties dažniausiai užduodamų klausimų sąrašą ir šalia pateikite konkrečius, aiškius atsakymus.
Profesionalus el. laiškas
Dažnai susiduriame su darbuotojų pasyviu požiūriu į darbą, tai gali išduoti el. laiško formulavimas ir bendras vaizdas. Tai stipriai veikia kliento galutinį sprendimą, nes jis nenori ir ateityje sulaukti neadekvačių veiksmų. Labai svarbu, kad el. laiškas būtų rašomas lietuviškomis raidėmis ir be skyrybos, be gramatikos klaidų. Turi būti išlaikytas oficialus stilius, vengiant nereikalingų sakinių. Taip pat reikia nuspėti, kas dar gali dominti klientą ir tokio pobūdžio informaciją reikia aiškiai atskirti nuo konkretaus atsakymo į užduotą klausimą. Taip pat darbuotojas privalo pasirašyti ir pateikti visus savo rekvizitus.
Statistika ir lankytojų srautai
Nepamirškite, kad rinka visada keičiasi, todėl turi keistis ir įmonės interneto svetainė. Teisingus pakeitimus padės priimti detali lankytojų statistika: kiek unikalių lankytojų aplanko svetainę, kurias rubrikas daugiausiai skaito, iš kur sužino apie interneto svetainę ir t. t. Po pusės metų galite pastebėti, kad lankytojai dažniau spaudžia ant nuorodos į prekės aprašymą B, negu į paslaugos A. Tokie pastebėjimai padidina pelną ir sustiprina grįžtamąjį ryšį.
Garantijos
Nepamirškite akcentuoti garantijos suteikimą tiek prekėms, tiek paslaugoms. Tai sustiprina pasitikėjimą Jūsų įmone. Užtikrinkite pinigų grąžinimą ir iš karto nurodykite priežastis, kada pinigai bus grąžinti.
Atsiskaitymas
Pasiūlykite kelis atsiskaitymo būdus.
Išvados
Jeigu norite gauti maksimalią naudą iš interneto svetainės, Jūs turite sukoncentruoti dėmesį į lankytojų lūkesčius. Žmonės perka pas tuos, kurie sugeba save pateikti profesionaliai ir užtikrina patikimumą.