„Gree“ – tai bendrovė, tartum atspindinti visos vaizdo žaidimų pramonės polinkį spartiems pokyčiams. Bendrovė įkurta Tokijuje 2004 metų pabaigoje – tuomet, kai „PlayStation 2“ ir „Nokia N-Gage QD“ buvo patys kiečiausi rinkoje, tačiau „Gree“ tebuvo projektinis socialinis tinklas.
Dabar, priviliodama milijonus vartotojų įvairiose vietose visame pasaulyje, kompanija turi naują viziją formuoti, kaip didelės įmonės turėtų būti valdomos išmaniaisiais telefonais ir planšetėmis. Vieni iš aukščiausių vadų bendrovėje, Ken Chiu ir Anil Dharni, pateikė savo komentarus apie mobiliųjų žaidimų perspektyvas.
„Šiuo metu strateginiai, miestų statybos ir kazino žaidimai („Angry Birds“ taip pat) dominuoja mobiliųjų žaidimų parduotuvėlėse. Mobiliųjų žaidimų rinka bręsta, tad mes matysime daugiau įvairumo“, – mano kompanijos atstovai. Jie akcentuoja, jog kasdieniai, įprasti žaidimai praranda patrauklumą.
Dėl neaukštų barjerų mobiliųjų žaidimų prekyvietėse, šios produkcijos vertė visuomet labai skirtinga. Tačiau „Gree“ bei kitų leidėjų ir kūrėjų sukuriamos produkcijos vertė ir toliau kyla. Gree vadovai akcentuoja, jog pastaruosius porą metų mobilieji žaidimai buvo labai populiarūs, tačiau palyginus tuometinį populiarų žaidimą su šiandienos topu, viskas labai pasikeitę. Žaidimai tapo sudėtingesni savo scenarijumi ir grafika, gražesnis jų apipavidalinimas, greitis didesnis.
Mobiliųjų žaidimų kūrimas – didelis uždavinys analitikams. Šie žmonės atlieka monitoringą ir nuolat stebi žaidėjo poreikius, informuodami ir žaidimų kūrėjus. „Analitikai savo darbą išmano vis geriau ir geriau, – konstatuoja Chiu. – Kasdien mes pastebime vis daugiau priemonių, sukurtų duomenų gavimui ir efektyviai analizei. Prieš penkerius metus, stebėtojai tiesiog turėjo sukurti užklausas ir duomenų bazes, tačiau dabar galime tiksliai gauti visą reikiamą informaciją, kurią išsamiai analizuojame, kad įvyktų grįžtamasis ryšys. Mes nustatome, atsižvelgiame ir atnaujiname žaidimus.“
Chiu akcentuoja, jog siekia didesnio socialumo tarp vartotojų. „Mes ketiname vystyti tikrą socialumą tarp žaidėjų. Šiuo metu tai sėkmingai pavyksta žaidimui „SongPop“. Tačiau žaidimams, sukurtiems žaisti vienam, bus skiriama mažiau dėmesio. Mes linkstame į masinius žaidimus“.
Kartu su žaidimų kūrimo plėtra ir inovacijomis, žaidimų kūrėjai turi išspręsti ir jiems kylančią problemą: žaidimų platinimo sistema yra labai prasta, tad dažniausiai sunku pasiekti, kad žaidėjas žinotų, jog tam tikras žaidimas egzistuoja. Dharni išskiria tris elementus sėkmingam žaidimų atradimui: socialiniai tinklai, bendra paieška ir išmaniųjų telefonų parduotuvėlės. Paplitus „Facebook“ ir „Twitter“, žaidimų atradimas tapo paprastesnis nei kada nors anksčiau. Socialiniai tinklai padeda įgyti nuolatinių vartotojų, nukreipdami juos į tai, ką žaidžia jų draugai.
Ačiū „Android“, „iPhone 5“ ir „iOS“ – nesvarbu, kokią programinę įrangą žaidėjas naudoja, svarbu, kad jis žaidžia. Augimą „Gree“ vadovai prognozuoja ir ateinančiais metais.