Skeptiškas požiūris į moteris ir technologijas jau spėjo tapti įsisenėjusiu stereotipu. Tiesa, vargu ar skepticizmas pagrįstas, nes XXI amžiuje vis daugiau moterų ryžtasi žengti kartu su inovatyviomis idėjomis. Taip pat jos vis dažniau prabyla apie lygybę ir bando paneigti per amžius nusistovėjusį požiūrį į save. Taigi, kokią poziciją dailiosios lyties atstovės užima informacinių technologijų srityje?
Amerikos centro „Department of Commerce“ atstovai apskaičiavo, kad technologijų ir informacijos sektoriuje dirba 25 proc. moterų. Tiesa, palyginti šį skaičių su Didžiąja Britanija išryškėja tam tikras kontrastas – šioje šalyje technologijų sektoriuje dirba tik 17 proc. moterų. Dėl tokių nepalankių rodiklių dailiosios lyties atstovės skatinamos atsakingiau rinktis profesiją. Paaiškėjo, kad moterys linkusios dažniau rinktis humanitarinius ar sociologijos mokslus, nes tokios profesijos neva yra „moteriškos“.
Britė Belinda Palmar, „Little Miss Geek“ knygos autorė, atstovauja moterų aktyvumą technologijų srityje skatinančiam tokio pat pavadinimo projektui. „Little Miss Geek“ kampanija veiklą pradėjo tuomet, kai pastebėjo, kad moterų padėtis technologijų ir kompiuterijos sektoriuose prastėja. Iš statistikos duomenų matyti, kad šiuo metu Britanijoje iš 56 proc. į aukštąsias mokyklas stojančių mergaičių tik 14 proc. ryžtasi pasirinkti kompiuterijos ar informacinių technologijų studijas. Be to, įrodyta, kad net 80 proc. moterų nori kūrybiško ir nepriklausomo darbo, tačiau tik 30 proc. tiki, kad su technologijomis susijusi veikla gali suteikti tokią galimybę.
„Little Miss Geek“ iniciatyvos atstovai pagerinti nusistovėjusią situaciją siekia netradiciniais būdais. Pirmiausia projekto atstovai apsilankę įvairiuose renginiuose skatins jaunas mergaites domėtis programavimu ir kitomis inovacijomis. Antra, specialistai bendradarbiaus su įvairiomis kompanijomis – tokiu būdu planuojama sukurti palankią atmosferą technologijų srityje dirbančioms moterims. Įmonių vadovus taip pat turėtų sudominti statistikos duomenys, iš kurių matyti, kad informacinių technologijų įmonės, kuriose dirba daugiau moterų nei vyrų, gauna net 34 proc. didesnį pelną. Kodėl taip yra, nėra visiškai aišku, tačiau moters įgimtas žavesys ir moteriška intuicija tikriausiai turi reikšmės.
Mūsų šalies moterys informacinėmis technologijomis linkusios naudotis vis dažniau. Lietuvos statistikos departamento duomenimis 45 proc. moterų internetu naudojasi kas dieną, tik 0,3 proc. – rečiau nei kartą per mėnesį. Pastebėta, kad dailiosios lyties atstovės nevengia užsisakinėti prekių internetu, taip pat kuria internetines parduotuves ir taip skelbia, jog ir moterims anksčiau ar vėliau atsiras vieta kompiuterijos ir technologijų srityse.