Jei norite, kad jūsų darbuotojai kruopščiai išmanytų ir taikytų naujausias technologijas, pasirūpinkite paversti jų mokymosi procesą žaidimu. Tai skamba gan netradiciškai, tačiau žaidimų principų naudojimas suaugusiųjų verslo mokymo procese, jau įrodyta, kad yra rezultatyvi inovacija rinkoje.
Efektyvus santykis tarp žaidimų ir mokymosi ne vienerius metus yra akademinėje erdvėje tiriama sritis. Net jei dauguma tyrimų gilinasi daugiausiai į mokyklinio amžiaus vaikų psichologiją, žmogaus prigimtis leidžia tuos pačius principus taikyti ir suaugusiesiems. Paauglių protai tiesiog gerte geria virtualius pasaulius ir daugiažaidėjines aplinkas, siūlomas kompiuteriniuose žaidimuose internete. Kita vertus, dauguma suaugusiųjų naudoja kompiuterį reikalingai informacijai pasiekti ir susisiekti su profesionaliosiomis bendruomenėmis. Tai nereiškia, kad suaugusieji nedalyvauja kompiuterinių žaidimų kultūroje, juk apie 50 proc. suaugusiųjų patys žaidžia kompiuterinius žaidimus. Tiesa, dauguma jų nežino galios, kurios jų darbinei aplinkai ir profesiniam pasauliui gali turėti sužaidybinimas (angl. geimifikacija).
Vaikai ir suaugusieji išlošia besimokydami žaidžiant, nes sužaidybinimas:
1. Siūlo žaidėjams svaiginančią patirtį. Kai žmonės patiria virtualius scenarijus „iš pirmų rankų“, jie išmoksta geriau susieti dalyko medžiagą su savo realaus darbo patirtimi;
2. Reikalauja žaidėjų priimti dažnus, svarbius sprendimus. Žmonės geriausiai mokosi per išbandymus ir nesėkmes. Netgi klaidos yra prasmingos, kai žaidėjai mokosi jas taisydami. Verslo pasaulyje geriausias būdas įpratinti darbuotojus neklysti dirbant yra treniruoti juos simuliuojant klaidas per žaidimus;
3. Išryškina konkrečius tikslus, padedančius žaidėjams susikoncentruoti ties mokymusi. Nepaisant to, ar tikslas būtų nukauti drakoną, ar išmokti naujų kompanijos rinkodaros strategijų, žaidėjas įniks į veiksmą, jei suvoks, kas turi būti pasiekta. Dalinimasis savo strateginiais tikslais su kompanijos darbuotojais yra būtinas, nes informuoti darbuotojai nešvaistys savo laiko veltui dirbdami pagal trumpalaikes tiesiogines komandas be vieno, išgryninto tikslo;
4. Integruoja kiekvieno žaidėjo sugebėjimų lygį. Dauguma žaidimų kultūrų siūlo skirtingus žaidimų lygius vardan žaidėjų bendruomenių subūrimo, todėl ir versle sužaidybinimas gali sekti šia tradicija. Jei tam tikrų sričių darbuotojai kažkurioje srityje yra pranašesni už kitus, jie gali pradėti mokytis nuo sudėtingesnio lygio ir atvirkščiai;
5. Įtraukia socialinius tikslus siekiant sukurti efektyvią sprendimų priėmimo sistemą. Sužaidybinimas padeda prijunkyti darbuotojus bendradarbiauti ir dirbti komandoje;
Sužaidybinimas, arba kitaip, žaidybinių elementų pritaikymas versle, gali pasiūlyti kur kas daugiau, nei galite įsivaizduoti, net jei tai nėra jūsų patyrimo lauke.
Kaip „FedEx“ naudoja sužaidybinimą savo kompanijos populiarumui skatinti
Transportavimo, elektroninių pardavimų ir verslo paslaugų kompanija „FedEx“ sukūrė socialinio bendradarbiavimo platformą savo darbuotojams, siekdama apdovanoti juos už dalinimąsi informacija kartu su kitais. „FedEx“ kompanija, kuri dominavo savo rinkos erdvėje jau virš 40 metų, suprato, kad jie turi perkurti save, siekdami išlikti sėkmingais dar bent keturiasdešimčiai metų.
Bryanas Barringeris, naujasis kompanijos bendradarbiavimo vykdymo vadovas, gavo užduotį pakeisti įmonės įpročius. Jis sieks įskiepyti darbuotojams, kad žinių kaupimas yra galia, kuria dalinantis tarpusavyje per socialinius tinklus galima pagreitinti kompanijos augimą. B. Barringeris įsitikinęs, kad kompiuteriniai žaidimai ugdo žaidėjų perfekcionizmą, darbo našumą, padrąsina konkuruoti ir kuria tinklą žmonių, besidalinančių unikaliomis žiniomis, todėl nuo šiol kompanija integruos žaidimų psichologiją į korporacijos politiką.
Pagrindinė B. Barringerio įžvalga yra ta, kaip panaudoti sužaidybinimą dar naudingiau, nei įprasta. Siekiant, kad naujasis patobulinimas kuo greičiau turėtų grįžtamąjį ryšį, kompanija nuolat kurs interaktyvius ženklelius, fiksuojančius darbuotojų progresą. Virtualioje erdvėje apdovanojant darbuotojus, žaidėjai įpranta nuolat tobulintis ir siekti vis daugiau. „FedEx“ evoliucionuos pagiriant darbuotojus už blogų įrašų komentavimą, tinklalapių kūrimą ir dalinimąsi kompanijos informacija su savo draugais. Ilgalaikis šios inovacijos tikslas yra žinių, kurias „FedEx“ įgijo operuojant globalias rinkas į mažesnes, glaudžias dalinimosi bendruomenes, sintezavimas.
Manoma, kad ateityje be kitų pasaulio valstybių ir Lietuvoje vis daugiau įmonių investuos į socialinio kapitalo turtinimą ir vystymą, taip siekiant tiek maksimizuoti įmonės pelną, tiek užtikrinti ilgalaikę, pastovią verslo sėkmę. Sužaidybinimo (kitaip: žaidimų elementų panaudojimo versle) principus šiuo metu taiko pačios inovatyviausios kompanijos.