Japonijoje labai maži butai. Dažnai vietos neužtenka net tam, kad pastatyti vieną kompiuterį visai šeimai, jau nekalbant apie atskirą kompiuterį vaikui. Todėl japonai dažniausiai naudoja žaidimų konsoles. Turbūt dabar aišku, kodėl Tekančios Saulės šalyje populiarūs „Nintendo“ „mažuliai“?
1. Veltui galvojate, jog žaidimus dažniausiai žaidžia vaikai ir paaugliai. Dar 2006 m. atlikta apklausa parodė, jog 93 % PC žaidimų ir 83 % konsolinių žaidimų pirkėjų yra žmonės, vyresni nei 18 metų. Vidutinis pirkėjų amžius, jei tikėti statistika, sudaro 40 metų.
2. Pirmuoju istorijoje video žaidimu buvo „SpaceWars“, kurį dar 1961 metais sukūrė Masačusetso technologijų instituto studentas Styvas Raselas (Steve Russel) sistemai PDP-1.
3. Nuo 1982 m., kai buvo sukurtas „Tetris“, visame pasaulyje parduota virš 40 mln. žaidimo kopijų.
4. „Pacman“ idėja – galva, atverianti burną ir medžiojanti kitas galvas ar vaisius – gimė Japonijoje. Kalbama, jog šio žaidimo kūrėją įkvėpė pica be vieno gabaliuko. Maksimalus taškų kiekis žaidime – 3 333 360, daugiau neįmanoma surinkti neįmanoma dėl klaidos 256 lygyje. Rekordas buvo užfiksuotas 1999 metais, kaip buvo vykdomas 6 valandų eksperimentas.
5. 1996 m. viena iš didžiausių sensacijų Japonijoje tapo Tamagočio pasirodymas – paprastas vaizdo žaidimas su trimis mygtukais. Tikslas – auklėti ir rūpintis savo elektroniniu augintiniu. Pavadinimas iš japonų kalbos išsiverčia kaip „meilės reikalaujantis kiaušinis“. Idėjos autore tapo 31-erių japonė Aki Maito, pardavusi savo koncepciją didžiausiam Japonijoje žaisliukų gamintojui „Bandai Corporation“. Naujienos pardavimai Azijoje ir JAV kompanijai uždirbo maždaug 240 mln. JAV dolerių.
6. Kompiuterinis žaidimas „Halo 2“ savo kūrėjams vos per pirmą pardavimų dieną uždirbo 125 mln. JAV dolerių – daugiau, nei bet kuris filmas Holivudo istorijoje.
7. Kinijoje uždrausta žaisti tuo žaidimus, kuriuose praktikuojami kitų žmonių žudymai (įdomu, ar toks draudimas veiksmingas).
8. Brangiausiai atsiėjęs sukurti vaizdo žaidimas – „ShenMue“. Jis buvo sukurtas kompanijai „Sega Dreamcast“ ir kainavo jo kūrėjams 20 mln. JAV dolerių. Matyt, čia turima omenyje japonų rinką, kadangi „Electronic Arts“ ir „Bioware“ projektas „Star Wars: The Old Republic“ pareikalavo investuoti net 200 mln. JAV dolerių (reikia tikėtis, SWOT prenumeratorių gretos artimiausiu metu staigiai nesumažės).
9. Ilgiausiai kurtu projektu kompiuterinių žaidimų istorijoje yra „Prey“. Pastarojo kūrimas prasidėjo dar praėjusiame amžiuje – 1995 metais, tačiau projekto debiutas įvyko tik 2006 m. birželio mėnesį. Per žaidimo kūrimo laikotarpį pasikeitė kelios žaidimo koncepcijos bei jo kūrėjų komandos.
10. Didžiausiu žaidimų leidėju pasaulyje yra kompanija „Electronic Arts“, kurioje dirba apie 5000 žmonių ir kurios kasmet išleidžiamų žaidimų uždirbamos pajamos sudaro apie 3 mlrd. JAV dolerių.