Technologijų pasaulyje produktai pasirodo ir išnyksta. Tai vyksta sparčiau nei bet kurioje kitoje rinkoje – tuo IT verslas ir yra įdomus.
Pamenate, kai „Antrasis gyvenimas“ (angl. „Second Life“) teigė, kad ateityje gyvensime virtualioje erdvėje? Pamenate spėjimus, kad televizija ir internetas susijungs?
Rinka kartais prasivalo ir mums, gerų idėjų autoriams, nuo to tik geriau. Šiame straipsnyje apžvelgiame aštuonias didžiausias šių metų IT nesėkmes.
„Flash“ technologija mobiliuose telefonuose
Ji „valgo“ bateriją, lėtina darbą ir niekada neveikia tinkamai. Šiais metais „Flash“ technologijos įkūrėja „Adobe“ pripažino nesėkmę ir nustojo vystyti technologiją mobiliesiems telefonams. Ką galiu jiems pasakyti? Ačiū.
HP ir kompiuterių verslas
Nors „Hewlett Packard“ yra vienas didžiausių žaidėjų kompiuterių gamybos rinkoje, tačiau ji atsisako šio verslo. Anot spaudos atstovų, jos perspektyvos labai mažos dėl paaštrėjusios konkurencijos. Volstrytas į žinią reagavo labai neigiamai.
Daug kainuojantys gremėzdiški planšetiniai kompiuteriai
Šioje vietoje vėlgi paslydo HP. Kaip ir „Motorola“, „Samsung“, „Research in Motion“ ir mažiau žinoma bendrovė „Kno“. Vienintele išimtimi galime laikyti „Amazon Kindle Fire“, kuris gali pasipriešinti „Apple iPad“ planšetinių kompiuterių serijai.
Mažieji nešiojamieji kompiuteriai
Niekas taip ir neįsimylėjo interneto kompiuterių. Nors ir buvo pigūs, tačiau sudėtinga dirbti, daugiausiai dėl mažytės klaviatūros. Šios rinkos pionieriai – „Microsoft“, „Acer“, „Dell“ – greitai turėjo pergalvoti strategiją vos tik pasirodžius „Apple iPad“ planšetiniams kompiuteriams.
„Nokia“ išmanieji telefonai
Keletą pastarųjų metų Suomijos milžinė „Nokia“ tik stebėjo, kaip „Apple“ ir „Android“ paremti išmanieji mažina jų rinkos dalį. Galiausiai, jie ėmėsi veiksmų ir su „Microsoft Windows Phone“ sudarė istorinę sutartį. Tačiau perėjimas nebus lengvas.
„Foursquare“ konkurenčių išnykimas
„Google Latitude“, „Facebook Places“, „Gowalla“ – nei viena iš šių paslaugų taip ir nepasipriešino „Foursquare“, kuri leidžia savo išmaniuoju telefonu pažymėti buvimo vietą. Šįsyk pionieriaus privilegija suveikė – „Foursquare“ nepralenkiamas.
Grupinių apsipirkimų lėtėjimas
Žinoma, kad „GroupOn“ ir „LivingSocial“ susikrovė didžiulius turtus iš grupinių apsipirkimų bumo (atitikmenys Lietuvoje: „Beta.lt“ ir „Grupinis.lt“). O kaip kiti rinkos dalyviai? Labai prastai. Net „Google Offers“ paslauga nesuklestėjo – kokius šansus turi kiti? Jokių.
Technologijų burbulo iliuzijos
Daugybė rinkos ekspertų matė IT rinką sprogstant, kaip 1999-iais metais. Nors burbulas nesprogo, tačiau ir nesuklestėjo, pvz. „Demand Media“, „Pandora“, „RenRen“, „Yandex“ nepavyko sėkmingai pasirodyti viešoje akcijų biržoje. Vienintelė išimtis – socialinis portalas „LinkedIn“.