Naujienos apie Steve'o Jobso pasitraukimą iš „Apple“ kompanijos vadovo pareigų neturėtų būti itin netikėtos žmonėms, kurie bent kiek žinojo apie jo prastėjančią sveikatos būklę. „Apple“ krikštatėvio pasitraukimas iš posto žymi vienos iš labiausiai įkvepiančių verslo pasaulio sėkmės istorijų pabaigą.
Vos keletas žmonių mūsų planetoje sugebėtų sukelti revoliuciją nors vienoje iš verslo sričių. Tuo tarpu Steve'ui Jobsui pavyko iš pagrindų pakeisti net keletą – jo dėka reikšmingos permainos įvyko kompiuterių ir telekomunikacijų sektoriuje, muzikos ir kino industrijos versle. Kurgi slypi šio puikaus verslininko paslaptis? Atsakymas į šį klausimą ne tik padėtų geriau suvokti paties Jobso mąstymo ir veiklos principus bei jo verslo filosofiją, bet ir pagelbėtų kitiems žmonėms geriau atskleisti savo potencialą verslo pasaulyje. Arba, kaip pasakytų ilgametis Jobso biografas Carmine Gallo, tai galėtų paskatinti „išlaisvinti savo vidinį Steve'ą Jobsą“. Taigi pateikiame Gallo išskiriamus septynis Jobso verslo principus, kurie „Apple“ vadovui padėjo pasiekti svaiginamų karjeros aukštumų.
Pirmas principas: „Daryk tai, ką mėgsti“
S. Jobsas savo pavyzdžiu parodė, jog versle neužtenka būti vien tik novatoriškam, svarbu yra ir entuziastingai tikėti, jog inovacijos bei nauji neregėti produktai iš tikrųjų skatins visuomenės progresą. Pasak Jobso, tas žmogus, kuris dirba su aistra ir užsidegimu, gali padaryti pasaulį geresnį. Jobsas nepaliauja dalintis savo išmintimi, teigdamas, jog „gyvenimas yra per trumpas tam, kad praleistum jį gyvendamas kitų svajonėmis“. Tad itin svarbu yra užsiimti tokia veikla, kuri būtų ne tik prasminga, bet ir teiktų asmeninį pasitenkinimą.
Antras principas: „Palik žymę istorijoje“
Steve'as Jobsas tiki idėjos galia. Aštuntojo dešimtmečio viduryje, kai kompiuteriai tebuvo siauro rato žmonių pomėgis, jaunajam Jobsui kilo vizija, jog kompiuteris galėtų tapti kiekvieno paprasto žmogaus vartojimo produktu. Taip Steve'as įkalbino savo kolegą Steve'ą Wozniaką ir „Apple“ kompanijos personalą sukurti kompiuterį, kuris būtų patogus kasdieniam naudojimui. Idėja materializavosi – pasaulį išvydo „Macintosh“ kompiuteris, sukėlęs revoliuciją šiuolaikinių technologijų pasaulyje.
Trečias principas: „Susiek dalykus ir išlaisvink kūrybingumą“
Jobsas kartą pasakė, jog kūrybingumas reiškia gebėjimą susieti skirtingus dalykus. Praktiškai ši skambi tezė reiškia, jog patyręs ir platų akiratį turintis žmogus visuomet gali pastebėti dalykus, kuriuos kiti pražiopso. Kai kurie Jobso karjeros momentai puikiai atskleidžia, kaip sėkmingai „Apple“ vadovas sugebėdavo pasiremti šiuo principu. Studijų metais Steve'as mokėsi kaligrafijos meno. Nors praktiškai savo dailyraščio įgūdžių Jobsas nepritaikė vadovaudamas „Apple“ kompanijai, bet kaligrafo patirtis pasitarnavo dar tuomet, kai buvo kuriami pirmųjų „Macintosh“ kompiuterių šriftai. Taigi sugebėjimas susieti skirtingus dalykus – svarbi savybė, norint išlaisvinti savo kūrybines galias.
Ketvirtas principas: „Pasakyk „ne“ tūkstančiui dalykų“
Jobsas gali didžiuotis ne vien tuo, ką „Apple“ padarė, bet ir tuo, ko jinai nesiėmė daryti. Pasak jo, novatoriškas produktas gali būti sukurtas tiktai tuomet, jei jo kūrimo procese „ne“ yra pasakoma bent tūkstančiui dalykui. Greičiausiai tai atspindi ir visą „Apple“ korporacijos požiūrį į produktų gamybą – atsirinkti tik tuos dalykus ir gaminio savybes, kurios yra neabejotinai būtinos. Tokiu būdu yra išvengiama nereikalingų ar nenaudingų produkto bruožų, o pati prekė tampa patraukli ir patogi naudoti, kaip klaviatūros neturintis „iPhone“ ar vos vienu mygtuku valdomas „iPad“.
Penktas principas: „Sukurk visiškai skirtingas patirtis“
Steve'as Jobsas turėtų būti giriamas ne vien už savo gaminių novatoriškumą, bet ir už tai, jog versle sugebėjo pakeisti klientų aptarnavimo principų sampratą. Kokybiškai nauja klientų aptarnavimo kultūra „Apple“ parduotuvėse padeda šioms uždirbti žymiai daugiau nei konkurentų firmoms ar prabangos prekių pardavėjams. Kalbėdamas apie „Apple“ parduotuvių koncepciją, Stevas pabrėžė, jog jo gaminius siūlančios prekyvietės nebus vien tik supakuotų produktų sandėliai, o suteiks „Apple“ klientui galimybę pačiam įgyti naujų patirčių. Pasak Gallo, šis mistiškas Jobso teiginys pasitvirtina apsilankius „Apple“ parduotuvėje – „Apple“ čia klientui suteikia galimybę praturtinti savo gyvenimą ar net užmegzti emocinį ryšį su šiuo prekės ženklu.
Šeštas principas: „Mokėk pateikti informaciją“
Be sugebėjimo tinkamai ir aiškiai pateikti savo mintis net ir įspūdingiausios idėjos yra pasmerktos tik ir likti idėjomis. Tuo tarpu Steve'as Jobsas pasižymi puikiais gebėjimais įtikinamai ir suprantamai pateikti informaciją klausytojui. Tai jis ne kartą įrodė darydamas viešas prezentacijas – jis vieno pristatymo metu sugeba atlikti tiek pranešėjo, tiek mokytojo, tiek linksmintojo funkcijas, jau nekalbant apie tai, jog tokios prezentacijos yra tikras įkvėpimo šaltinis. Kitas svarbus Jobso pristatymų elementas – jų vizualumas. Beveik nenaudodamas žodinių užrašų Jobsas visą informaciją pateikia paveikslėliais ar kitomis grafinėmis priemonėmis. Tokiu būdu Steve'o pranešimai tampa dar patrauklesni, o klausytojas gali lengviau perprasti jam perduodamą informaciją.
Septintas principas: „Parduok svajones, o ne gaminius“
Jobso gaminiai skatina mus svajoti ir fantazuoti, nes jis iš tikrųjų supranta paprasto kliento troškimus. Tuomet, kai „Apple“ buvo sunkūs laikai, Jobsas nusprendė sumažinti kompanijos parduodamos produkcijos apimtis tam, jog sugebėtų patenkinti pagrindinių kompanijos klientų poreikius. Tokie klientai tuomet dar buvo pravardžiuojami pamišėliais, bet panašu, jog nepaliaujamai tikėdamas savo kuriamu produktu Steve'as tokius klientus laikė genijais. Jobsas suprato, jog klientui nerūpi pats produktas savaime. Tai, kas iš tikrųjų jaudina klientą, yra jie patys, jų viltys ir ambicijos. Tad jei pavyksta kliento svajones paversti tikrove, klientas tampa ištikimas ir pačiam kuriamam produktui.