Tiems, kurie nežino, ką reiškia MMORPG, bet gėdijasi to paklausti, aiškiname: MMORPG – Massively Multiplayer Online Role Playing Game – masinis daugelio žaidėjų tinklo žaidimas vaidmenimis. Kažkur yra serveris su nuolatiniu žaidimo pasauliu, prie kurio žaidėjai jungiasi iš savo namų kompiuterių. Žaidėjai turi savo veikėjus, daugiau mažiau unikalios išvaizdos, vardo ir žaidime leidžiamos pasirinkti profesijos.
O kokius žaidžia lietuvaičiai? Galų gale, turime išnaudoti vieną sparčiausių interneto ryšio tinklų Europoje. Sukryžminę pasisakymus žaidimų forumuose su „Google“ paieškų dažniu, sudarėme šį TOP 5.
5. „MU Online"
Vienas seniausių MMORPG, išpopuliarėjęs beveik prieš dešimtmetį. Sekantis korėjietiška tinklo žaidimo kūrimo paradigma – „milijonų priešų žudymas už menką lobį“ – „MU Online“ greitai patraukė gerbėjus kurti serverius su gerokai išpūstais gėrybių gavimo dažniais.
Jo istorija yra tik įprasta fantasy stiliaus priedanga, netrukdanti žaidėjui skersti mažų, pievose lakstančių drakoniukų ar sniegynų nindzių. Veikėjai valdomi pele iš izometrinės (iš viršaus ir iš šono) perspektyvos. Žaidėjas gali pasirinkti vieną iš keturių klasių – karį, magą, elfę-šaulę ir naujai pridėtą moterišką burtininkę. Vėliau, pasiekiant aukštesnius lygius, galima atsirakinti ir galingesnių veikėjų.
Svarbi žaidimo dalis – ginklų ir kito inventoriaus tobulinimas, sparnų (suteikiančių ne tik vizualinio malonumų, bet ir pakeliančių kovos rodiklius) įsigijimas.
Kaip ir dažnam MMORPG, žaidėjai gali jungtis į gildijas, o šios dalyvauti įmantriai organizuojamose (su savaitiniais tvarkaraščiais) pilių apgultyse.
4. „World of Warcraft“
Populiariausias pasaulyje – turintis bent 11 milijonų registruotų vartotojų – MMORPG. Nors tai galėtų bandyti užginčyti azijoje populiarūs „Fantasy Westward Journey“ ir „Maple Story“, „World of Warcraft“ 2008 metais uždirbo daugiau nei pusę milijardo dolerių (1,225 milijardo litų). Jo istorija yra realaus laiko strategijų „Warcraft“ tęsinys. Fantasy pasaulyje kaunasi Orda ir Aljansas. Pirmieji yra sudaryti iš buvusių demonų tarnų, iš kito pasaulio atkeliavusių žaliųjų orkų, Šiaurės Amerikos įkvėptųjų minotaurų taurenų, rastamanus kultūriškai primenančių trolių, sąmonę išsaugojusių prisikėlusių numirėlių Apleistųjų, žmonių išduotų kraujo elfų ir techniškai pažangių, bet labai savisauga nepasižyminčių goblinų. Aljanse yra žmonės, išradingieji nykštukai ir gnomai, miškuose gyvenantys magiškieji nakties elfai, mėlynodžiai ateiviai dreanei ir vilkolakių prakeiksmo kankinami vorgenai.
Žaidėjai priklausys vienai iš šių frakcijų ir rasių, be to, gaus pasirinkti klasę – kariai, paladinai, kunigai raganiai ir t. t. Šalia jų galima turėti taikių profesijų – kasyba, žvejyba ir pan. Žaidimą matysime iš už veikėjo nugaros, akis džiugins originalus grafinis apipavidalinimas. Žaidėjai gali kovoti su monstrais ir kitais žaidėjais, rinkti geresnę įrangą, užsiimti profesine veikla, grupėmis (vienos klasės labiau tinka tiesioginei kovai, kitos – palaikymui) įveikti pavojingus požemius, jungtis į gildijas, vykdyti įvairių pasaulio gyventojų užduotis.
Nuo birželio pabaigos galima „World of Warcraft“ žaisti nemokamai – iki 20 veikėjo lygio. Bet tai menka problema, nes, kaip pernai teigė patys kūrėjai, tik 30 procentų žaidėjų peržengia 10 lygio ribą. Šią problema išspręsti turėjo didžiausias žaidimo papildymas „Cataclysm“, radikaliai pakeitęs pasaulį ir žemėlapį.
3. „Lineage 2“
Tas Korėjos MMORPG, kuriuo nori būti visi Azijos MMORPG (ir kuriuo apsimetinėja nesantis „Requiem: Memento Mori“). Pernai savo leidėjams „NCSoft“ uždirbo 110 milijonų dolerių (270 milijonų litų). Vienu metu buvo net labai populiarius ir prigamino krūvas namudinių serverių. Žaidėjas gali tapti viena iš 5 rasių ir kelių pradinių klasių. Žaidžiant ilgiau jų atrakinama daugiau, taip suteikiama proga specializuoti savo karį.
Kaip ir įprasta MMORPG – nes „Lineage 2“ yra vienas iš senesnių – žaidėjai kapos monstrus ir kitus žaidėjus, rinks daiktus, vykdys užduotis, bursis į gildijas ir kovos dėl pilių. Žaidimo pasaulis yra suskirstytas į tris karalystes, bet jos neturi tokios didelės reikšmės, kaip „World of Warcraft“ Aljanso ir Ordos skirtis. Pasaulio išvaizda, mažiau spalvinga nei „WoW“, yra kopijuota kituose Azijos MMORPG, bet vis dar maloni akiai. Žaidimas yra nuolat atnaujinamas, dabar laukiama „Godess of Destruction“, paties didžiausio papildymo „Lineage 2“ istorijoje.
2. „League of Legends“
Ne visai MMORPG, bet čia pridėtas dėl to, kad tarp pirmos ir antros vietos neliktų bedugnė skylė. Principas paprastas ir nukopijuotas nuo „Warcraft 3“ kultinio žemėlapio „Defence of the Ancients“. Skirtingose žemėlapio pusėse yra priešininkų bazės, tarp jų – 2–3 keliai, skiriami džiunglių, kuriais periodiškai bėga ir priešo bazę priveikt bando paaukotini kareiviai. Žaidėjai prieš mačą išsirenka savo veikėjus – yra tam tikras reguliariai keičiamas nemokamų rinkinys, bet galima būt ir nusipirkus savo mėgstamiausią. Vienoje komandoje vienodų herojų nebus, bet priešai gali turėti tavo dvynį. Tada reikia kautis su bangomis plūstančiais nevaldomais priešo kareiviais, padėti saviems nugalėti priešo gynybą ir sugriauti bazės širdį, pakeliui priveikiant priešo veikėjus ir džiunglėse tūnančius padarus.
Veikėjų pasirinkimas yra tikrai didelis – 81. Tarp jų yra išprotėjusių mokslininkų, robotų, barbarų karalių, ateivių, vampyrų, mumijų, zombių-kiborgų... Jie gauna patirties ir pinigų mačo metu, bet už jo ribų nieko neišsineša. Pačiam žaidėjui po mačo suteikiami patirties taškai ir lėšos, panaudojami tobulinant įvairius įgūdžius. Tai reprezentuoja žaidimo pasaulį, kuriame Lyga karus pakeitė į herojų susidūrimus specialiuose karo laukuose, o žaidėjas valdo Lygos burtininką, kontroliuojantį vieną iš bekovojančių herojų. Didžiausias jo varžovas yra „Heroes of Newerth“, vasarą tapęs nemokamu, bet siūlantis mažiau herojų.
1. „Runescape“
Populiariausiu nemokamu MMORPG besiskelbiantis (ir tokiu „Gineso rekordų knygos“ pripažintas) „Runescape“ pagal paieškų skaičių lenkia net legendinį „Counter Strike“. O kūrėjai „Jagex“ 2009 metais skelbė, kad žaidimas uždirbo 59 milijonus dolerių (apie 135 milijonus litų), iš kurių 27 milijonai (66 milijonai litų) – pelnas. Grafiškai jis atsilieka nuo savo varžovų, bet taip yra dėl Javos variklio ir galimybės žaisti naršyklėje. Valdomas, kaip įprasta, pele ir iš izometrinės perspektyvos.
Žaidžiama fantasy pasaulyje, tačiau čia žaidėjas nesirenka rasės ar klasės. Galima šiek tiek pakeisti savo išvaizdą, tačiau paties veikėjo vystymas yra labai laisvas. Yra 25 įgūdžiai – nuo kovos ir magijos iki kepimo ir medkirtystės – kuriuos galima laisvai pasikelti. Tai pasiekiama ilgu ir sunkiu darbu savo pasirinktoje srityje. O toliau žaidėjai gali užsiimti visa įprasta MMORPG veikla – kovomis, inventoriaus rinkimus, užduočių vykdymu...
Tiesa, per dešimt metų buvo pridėta įvairių naujovių – pavyzdžiui, minižaidimas su samdinių būriais – ir pagerinta grafinė sąsaja. Žaidimas yra nemokamas (su keletu išskirtinių bruožų, už kuriuos reikia mokėti), todėl, kaip skelbia kūrėjai, jį žaidžia apie 10 milijonų žaidėjų, o registruotų vartotojų yra virš 100 milijonų.