„iPhone“ telefoną pradėjus platinti antrajam JAV operatoriui – „Verizon“ – šiam prietaisui skirtų dėklų gamintojai susiėmė už galvų: pasirodo, „iPhone“ garso reguliavimo mygtukai „pasislinko“ keletą milimetrų, prie ko aksesuarų gamintojai turi žaibiškai prisitaikyti. Apie šį bei kitus telefonų įdėklų gamintojų iššūkius rašo „The Wall Street Journal“.
Kai kuriais atvejais nuo smūgių bei įbrėžimų prietaisus saugantys įdėklai yra taip tiksliai pritaikyti telefonui, kad bet kokie jo modelio pokyčiai reikalauja perkurti ir aksesuarus. O pati telefonų rinka yra itin dinamiška bei nuolat pažerianti naujovių, nuo kurių dėklų gamintojai taip pat privalo neatsilikti.
Dėklus gaminančios bendrovės „Case-Mate“ generalinis direktorius Erikas Attkinsonas savo verslą lygina su muzikos pramone – sėkmingiausi ir perkamiausi kūriniai padengia ne tokių populiarių produktų gamybos nuostolius.
„Ne kiekvienas dėklas, į kurį investuojame, atsipirks. Tai reiškia, kad galime turime didelių nuostolių, kuriuos privalo padengti sėkmingi produktai“, – sako E. Attkinsonas.
Rinkos tyrimų bendrovė NPD skaičiuoja, kad pernai telefonų aksesuarų pardavimai JAV siekė 497 mln. JAV dolerių (1,25 mlrd. Lt) ir buvo 28 proc. didesni nei 2009 m. Nors dėklų gamybai naudojami plastiko liejimo bei kiti metodai nėra išskirtiniai, aksesuarų gamintojams iššūkių kelia telefonų rinkos dinamiškumas. Kadangi nauji telefonų modeliai yra pristatomi itin dažnai, dėklų gamintojai turi mažai laiko naujų, pelningų aksesuarų sukūrimui ir gamybai.
„Galimybių langas yra reikšmingiausias dėklų kainai įtakos turintis faktorius. Nors dėklų kaina gali atrodyti šokiruojanti (apie 30 JAV dolerių ir daugiau), pelno maržos yra labai mažos“, – tvirtina Alexas Birchas, buvęs aksesuarų gamintojų „Speck“ bei „Griffin Technology“ vadovas.
Rinkos dinamiškumą iliustruoja populiariojo „iPhone“ telefono atnaujinimų greitis – „Apple“ naują modelį išleidžia maždaug kas metus, tad dėklų gamintojai turi maždaug tiek pat laiko išparduoti savo atsargas. O ir pirmieji keletas mėnesių po naujo telefono debiuto yra „prarandami“, kadangi jų metu kuriamas ir gaminamas naujas dėklas. Tad kuo greičiau aksesuaras atsidurs prekyboje, tuo didesnė tikimybė, kad jo pardavimai bus sėkmingi.
Negana to, pasklidus gandams apie naujos telefono versijos gamybą, sulėtėja tiek dabartinio modelio, tiek jam skirtų aksesuarų pardavimai. O telefonų gamintojai paprastai neatskleidžia tikslių prietaiso specifikacijų iki jam neatsiduriant prekyboje. Ne ką mažiau iššūkių kelia ir „Android“ operacinės sistemos plėtra, kadangi jai telefonus gamina daugelis skirtingų kompanijų.
Rinkos dalyviai pasakoja, kad dėklų gamyba vyksta maždaug taip: nusiperkamas naujas telefonas ir sukuriamas trimatis jo atvaizdas. Tuomet dizaineriai prie tikslių parametrų bando pritaikyti savo išankstinius dėklo dizaino variantus, kurtus dar nežinant galutinių įrenginio charakteristikų. Tuomet gaminami ir bandomi aksesuaro prototipai ir galiausiai, jiems pasiteisinus – konvejeriai paleidžiami pilnu pajėgumu.
Dėklų gamybai reikalingos medžiagos paprastai nėra brangios, tačiau įrangos kaina gali siekti nuo keturženklių iki šešiaženklių sumų. Be to, dalis aksesuarų gamintojų daug dėmesio skiria kokybės kontrolei – smūgių, drėgmės ar trinties testams, padedantiems nustatyti, kaip dėklas reaguoja į dėvėjimąsi ir kt.