Elektroninio pašto dėžutės ir taip lūžta nuo brukalų su neva „ypatingais pasiūlymais“, tad atrodytų natūralu, kad rimtos bendrovės laikytųsi atokiau nuo tokios erzinančios rinkodaros. Tačiau iš šios drumzlinos nepageidaujamų elektroninių žinučių lavinos šiemet išniro sparčiai populiarėjantis fenomenas.
Bendruomeninio pirkimo tinklalapiai D. Britanijoje, tokie kaip „Groupon“, „BuyWithMe“ ir „LivingSocial“, siūlo nuolaidas viskam: nuo sklandymo iki dantų balinimo ar pietums restorane.
Per paskutinius metus jie palenkė ne vieną milijoną skeptiškai nusiteikusių klientų visame pasaulyje, o kitąmet prognozuoja dar didesnę šio klubo plėtrą.
Investuotojų parama
Tinklalapių klientų duomenų bazės pučiasi, masindamos įžvalgius investuotojus. Rinkos lyderis „Groupon“ neseniai atmetė „Google“ 6 milijardų dolerių pasiūlymą ir dairosi kitų svetainių, kurias galėtų perimti.
Maždaug milijardu dolerių vertinama svetainė „LivingSocial“ neseniai užsitikrino 175 milijonų dolerių investiciją iš bendrovės „Amazon“. Šių svetainių vadovai investuotojų susidomėjimą vertina kaip palaikymą sukurto verslo modelio.
Svetainių veiklos principai šiek tiek skiriasi, tačiau jos visos pardavėjams atveda klientus už tam tikrą procentą nuo bendrų įplaukų ir sukuria puikias klientų bazes, siūlydamos geras nuolaidas.
Kasdienės nuolaidos
„LivingSocial“ tinklalapio verslo modelis tipiškas. Matoma jo pusę lengva perprasti. Registruoti vartotojai iš 125 pasaulio miestų kasdien gauna elektroninį laišką su pasiūlymu. Nuolaidos galioja 24 valandas, iki ateis naujas laiškas. Susigundę pasiūlymu – pavyzdžiui pasiplaukioti Temze su 53 % nuolaida – sumoka „LivingSocial“ 23 svarus ir gauna taloną. Perkama šiandien, tačiau paslauga nebūtina pasinaudoti jau rytoj. Paprastai talonai galioja metus.
„LivingSocial“, pasiėmusi savo dalį, likusią atiduoda paslaugos teikėjui. Kitaip tariant, pasidalijama įplaukomis.
„Vartotojų kaupimas“
Vietos kompanijos naudojasi bendruomeninio pirkimo svetainėmis pritraukti daugiau įmonių.
„LivingSocial“ išlaidos gana aiškios.
Mokamas atlyginimas 550 darbuotojų, kurie kuria ir prižiūri technologijas – svetainę, siunčia kasdienius laiškus registruotiems vartotojams, įtraukia naujus pardavėjus bei paslaugų teikėjus, norinčius pasiūlyti patrauklias nuolaidas. Svetainės vadovai tvirtina, kad pasiūlymai turi gundyti klientus, kitaip nepatenkinti liks visi: pardavėjai bei svetainės savininkai taip pat. Bet tai nėra vienintelis veiksnys, auginantis klientų duomenų bazę. Tiesą sakant, jos „kaupimas“ – tarkim reklamuojantis – ir sudaro didžiausias išlaidas. O neturėdamas klientų – nepritrauksi pardavėjų.
Paprasta ir pelninga
Tokios kompanijos kaip „Google“ ir „Amazon“ galėtų pasiūlyti didesnes galimybes. Pats būdamas pardavėjas „Amazon“ galėtų pristatyti daugiau naujų pasiūlymų klientams ar pasidalyti klientų baze su „LivingSocial“ svetainės pardavėjais.
Tuo tarpu „Google“ galėtų atvesti ištikimus siekėjus tiesiai pardavėjams ir paslaugų tiekėjams į glėbį.
Tad prognozuojama, kad 2011-aisiais investuotojų susidomėjimas tokiomis svetainėmis stipriai augs, o svetainių tarpusavio konkurencija aštrės. Šio verslo senbuviai nelabai baiminasi naujokų, nes esą jiems susikurti klientų bazes ir susirasti norinčius bendradarbiauti prekybininkus bus sunku. Tačiau turint omenyje, kad verslo modelis ne tik paprastas, bet ir pelningas mėginančių greičiausiai netrūks.