Šie metai buvo kupini netikėtumų – nuo „iPad“ iškilimo iki „Facebook“ viešpatystės pasaulyje.
2011-uosius galima vadinti labiau nuspėjamais. Vis dėlto, remiantis ankstyvaisiais ženklais, sunku atsispirti pagundai paspėlioti, kurios technologijų kompanijos smuks žemyn, o kurios – kils.
Laimėtojai
Aiškus lyderis šiame sektoriuje kitais metais – kompanija „Apple“. Palaikoma sėkmės sulaukusio „iPad“, pagal rinkos kapitalizaciją 2010-aisiais „Apple“ tapo didžiausia technologijų kompanija. Ir atvėrė naujas galimybes – ypač, pritraukti klientus.
Pirmasis sėkmės šauklys „iPad“ žurnalo erdvėje – „Flipboard“: turinti per 10 milijonų dolerių rizikos kapitalo bendrovė dėl inovatyvaus būdo pateikti interneto turinį žurnalo forma pritraukė ankstyvųjų entuziastų. 2011-aisias dėl „iPad“ populiarumo ir partnerystės su pagrindinėmis žiniasklaidos priemonėmis „Flipboard“ yra tikėtinas sėkmės kūdikis.
Ankstyvieji Silicio slėnio gyventojai baigiantis 2010-iesiems atrado ir pomėgį dalytis mobiliuoju telefonu darytomis nuotraukomis.
„iPhone“ nuotraukų priedėliu „Instagr.am“, išleistu prieš kiek daugiau nei 10 savaičių, teigiama, jau pasinaudota per milijoną kartų. Paslauga, pabrėžianti paprastumą ir palengvinanti nuotraukų dalijimąsi socialiniuose tinkluose 2011-aisiais turėtų būti itin populiari.
Itin paprasta galimybė rašyti tinklaraščius 2010-ųjų pabaigoje taip pat sparčiai išpopuliarėjo: „Tumblr“, prieš trejus metus Niujorke įkurta bendrovė, šiandien skaičiuoja 3 milijardus apsilankymų puslapiuose per mėnesį. Kitąmet bendrovė siekia „prisitaikyti“ prie masių.
2011-ieji bus puikūs metai „LinkedIn“, „Skype“ ir „Pandora“. Kodėl? Nes visos trys bendrovės kitąmet yra pagrindiniai kandidatai į IPO (angl. Initial Public Offering; liet. – pirminis akcijų siūlymas visuomenei).
Viešam teismui atsiduoti planuoja ir žaidimų kompanija „Zyngalooks“, tačiau jos turtai labai priklausys nuo ryšių su „Facebook“.
Pastarajam sektis geriau tikriausiai ir negali. Nemanoma, kad kitąmet kompanijos akcijos taptų prieinamos visuomenei; kita vertus mygtukai „patinka“ leis bendrovei perimti taip vadinamos „interesų grupės“ kontrolę. Kalbant paprasčiau, socialinis tinklas „Facebook“ supras ir mūsų socialinius ryšius ir pomėgius, įduodamas Šventąjį Gralį ieškant tikslinės auditorijos.
Nevykėliai
Juos pastebėti tikriausiai sunkiau nei numatyti laimėtojus. Galiausiai, juk lėšų nestokojanti kompanija turi pakankamai laiko pakeisti taktiką, jei reikalai klostosi ne pagal jos norus. Vis dėlto keletas naujų ir būsimų paslaugų 2011-aisiais gali prišaukti vien bėdas.
Abejojama, ar „Google Chrome“ OS itin paprastai operacinei sistemai yra vietos šiame pasaulyje. Nors „Google“ turėtų triumfuoti mobiliuosiuose OS karuose su savo itin didelės sėkmės sulaukusiu „Android OS“. Dar vienas – problemų garantuotas – pristatymas „Google“ kompanijai bus socialinis tinklas, apie kurį ilgai šnabždėtasi.
Jis greičiausiai taps dar vienu „Google“ paslaugų sluoksniu, o ne pilnaverčiu „Facebook“ varžovu, nes panašūs ankstesni kompanijos mėginimai jau yra nuvylę.
Likusiai didžiajai daliai interneto bendrovių ateinantys bus įprasti metai: truputis sėkmės, krūva problemų ir daug sunkaus darbo.