Naujausio Europos kelių apkrovimo tyrimo sąraše pirmasis atsidūrė Briuselis. Varšuva, Londonas bei Budapeštas taip pat dažnai gali tapti vairuotojų košmaru, tuo tarpu vairavimas Ispanijoje ar Skandinavų šalyse yra kur paprastesnis ir malonesnis.
Remiantis navigacijos sistemų ir žemėlapių kūrėjos kompanijos „TomTom“ atlikta studija, Europos Komisijos mieste vairuotojai kasdien susiduria su kamščiais 38 procentuose pagrindinių miestų gatvių – tai tik šiek tiek lenkia Varšuvos rodiklius, trečioje vietoje – taip pat Lenkijos miestas – Vroclavas. Vertinant visus Europos miestus pagal kelių apkrovimą, Budapeštas 18-oje vietoje, tačiau žiūrint į Rytų regioną, jis, lenkdamas daugybę miestų pakyla į antrą vietą.
Šis tyrimas – blogos naujienos britams: daugelis nustebtų, kad nepaisant kelių mokesčių, Londonas yra ketvirtasis pagal kelių apkrovimą miestas Europoje. Pirmajame sąrašo dešimtuke matomi ir kiti Didžiosis Britanijos miestai – Edinburgas ir Belfastas.
Tuo tarpu vairavimas Prancūzijos keliuose – kur kas paprastesnis ir malonesnis. Be sąraše sutinkamų Paryžiaus ir Marselio, daugiau nei vienas šios šalies miestas nekenčia nuo kamščių. Keista tai, jog Vokietijoje ne tik greitkeliuose sukuriamos sąlygos paprastam ir sklandžiam vairavimui – labiausiai apkrautas Vokietijos miestas – Miunchenas tepasiekia vos 28 vietą. Tačiau, žvelgiant bendrai į visą sąrašą – Vokietija didžiuotis neturi kuo – vokiškų miestų šiame sąraše daugiau, nei bet kurios kitos šalies.
Laimingiausi vairuotojai
Ispanijos bei Skandinavijos šalių gyventojai ir svečiai rečiausiai susiduria su kamščiais keliuose. Tik 3 skandinaviški miestai patenka į sąrašą – Oslas – su 26 procentų apkrovimu – 16-oje vietoje, o kaimyninis Stokholmas gavo vos 3 procentų įvertinimą.
Tuo tarpu nepaisant mūsų įsivaizduojamo suvokimo apie pietiečius ir jų vairavimo ypatumus – kamščiai Ispanijoje susidaro gana retai. Barselona – septintoje sąrašo vietoje, o lentelės viršuje kitų miestų nesutinkama. Sąrašo apačioje atsidūrusi Saragosa – vairuotojų rojus. Čia kelių apkrovimas tesiekia 1,5 procento. Ar tai negalėtų būti modelis, kuriuo turėtų sekti kelių planuotojai kituose miestuose?
Kaip veikia reitingavimas
Lentelė sukurta naudojant „TomTom Satvan“ funkcija. Tyrimas buvo atliekamas remiantis „TomTom“ tiesioginio stebėjimo duomenų baze, sukurta per keletą metų tyrinėjant ir stebint kelius, greičius juose, padedant milijonų „TomTom“ naudotojų. Tokia informacija „TomTom“ pasiekia anonimiškai, kaskart vartotojui sujungus savo navigacijos sistemą su „TomTom“ namų puslapiu internete – nemokama programos atnaujinimo įranga. Vairuotojai, besinaudojantys „TomTom“ prietaisais, kasdien automatiškai pateikia vertingiausios informacijos apie Europos kelius. Dėka 30 milijonų „TomTom“ vartotojų, yra sukaupta daugiau 1,8 trilijonų greičio matų. Rezultatai naudojami priklausomai nuo savaitės dienos, dienos laiko, keičiasi kas 5 minutes.
Tokie duomenys pirmiausia yra kaupiami „TomTom“ unikalios IQ Routes™ technologijos, kuri nuolat tobulinama siekiant atrasti ir paskaičiuoti kelią, kuriame bus susiduriama su mažiausiai automobilių kamščių. Dėka renkamų duomenų, technologija pajėgi nustatyti kelių apkrovimą net skirtingu paros metu. Ši technologija yra integruota į „TomTom“ žemėlapius.
Pastebėta jog keliuose, prikimštuose automobilių, automobilių greitis sulėtėja iki 70 procentų ar net mažiau nustatyto eismo greičio limito.
„Kadangi „IQ Routes“ sistema yra nuolat tobulinama, nauji duomenys gaunami tik atnaujinus žemėlapius – teigia skaitmeninės technikos prekybos tinklo SKYTECH.LT atstovai. – Deja, tačiau Lietuvoje eismo kamščių numatymo programos neveikia taip tiksliai, kaip didesnėse Europos valstybėse. Programa funkcionuoja daugiau teoriškai, nes lietuviai rečiau atnaujina savo žemėlapius, o statistikai sukaupti reikia nemažo laiko tarpsnio.“ Pasak SKYTECH.LT, geriausiai vartotojų poreikius atitinka „TomTom GO“ serijos navigacijos, turinčios atminties kortelių lizdus. Tai tikra vertybė, norintiems atnaujinti duomenis ir navigacijoje turėti daugiau nei vieno Europos ar pasaulio regiono žemėlapius. Gana populiarūs XL, XL2 ir XXL serijų navigatoriai, tačiau jie turi tik 2 GB vidinės atminties be galimybės ją praplėsti, todėl norintis atnaujinti žemėlapius vairuotojas turi pasirinkti, kurios Europos dalies žemėlapiai jam reikalingi labiausiai. Šiuo metu SKYTECH.LT lentynose taip pat pasirodė ir specialūs „TomTom“ navigatoriai, skirti sunkvežimių vairuotojams. Jie nuo įprastų skiriasi tuo, kad informuoja vairuotoją apie kelyje laukiančių tiltų, viadukų ar tunelių aukštį ir plotį. |
---|
Labiausiai apkrautas gatves turintys miestai
1. Briuselis | 21. Lodzė | 41. Niurnbergas |
2. Varšuva | 22. Turinas | 42. Madridas |
3. Vroclavas | 23. Palermas | 43. Frankfurtas |
4. Londonas | 24. Praha | 44. Hanoveris |
5. Edinburgas | 25. Ženeva | 45. Glazgas |
6. Dublinas | 26. Kardifas | 46. Bremenas |
7. Belfastas | 27. Viena | 47. Kopenhaga |
8. Marselis | 28. Miunchenas | 48. Bratislava |
9. Paryžius | 29. Lyda | 49. Sevilija |
10. Liuksemburgas | 30. Krokuva | 50. Bernas |
11. Milanas | 31. Esenas | 51. Vilnius |
12. Roterdamas | 32. Hamburgas | 52. Leipcigas |
13. Birmingemas | 33. Lisabona | 53. Dresdenas |
14. Roma | 34. Šefildas | 54. Dortmundas |
15. Amsterdamas | 35. Štutgartas | 55. Malaga |
16. Oslas | 36. Kelnas | 56. Stokholmas |
17. Barselona | 37. Diuseldorfas | 57. Zagrebas |
18. Budapeštas | 38. Berlynas | 58. Valencija |
19. Neapolis | 39. Talinas | 59. Saragosa |
20. Poznanė | 40. Helsinkis |
Į tyrimą buvo įtraukti tik miestai, turintys daugiau nei 500 000 gyventojų.
Miestai tyrimo metu buvo reitinguojami remiantis greičiu, kuriuo vairuotojai gali keliauti miesto gatvių tinklu. Miesto keliai laikomi „apkrautais“, jei keliavimo greitis siekia mažiau nei 70 procentų nustatyto tos vietovės greičio limito. Tai reiškia, kad valandos kelias pailgės vidutiniškai 20 minučių dėl susidarančių spūsčių.