Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Pažintiniai, įdomybės Dalintis | Spausdinti

Reklamos internete formos: paieškos, nuorodos, diskusijos, elektroninis paštas

Publikuota: 2005-11-28 07:51
Tematika: Pažintiniai, įdomybės
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Vaida Pileckaitė
Aut. teisės: el. paštas ©Vaida Pileckaitė

Reklaminiai skydeliai yra pagrindinė reklamos internete forma, tačiau yra ir kitos, ne mažiau efektyvios reklamos formos: įrašai paieškos svetainėse, tekstinės nuorodos, naujienų arba diskusijų grupės, elektroninis paštas. Kiekviena iš išvardintų formų pasižymi išskirtinėmis savybėmis, kurios jas padaro vis dažniau pasirenkamomis.

 Rodyti komentarus (2)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Reklama paieškos svetainėse

Dar vienas lankytojų srautų į interneto svetainę maksimizavimo būdas yra reklama paieškos svetainėse (angl. search engine). Tai viena populiariausių reklamos internete formų (Hairong Li; John D. Leckenby, 2004). Dauguma interneto vartotojų, ieškodami reikiamos informacijos, naudojasi paieškos svetainių paslaugomis. Tam, kad žmonės surastų įmonės interneto svetainę tarp daugybės kitų, reikia ją būtinai užregistruoti pagrindinėse paieškos svetainėse ir stengtis gauti aukščiausią įvertinimą. Gauti aukštą paieškos įvertinimą sąraše svetainių yra labai sunkus, daug sugebėjimų reikalaujantis darbas. Tam reikia gero specialisto, kuris yra gerai susipažinęs su technika, kaip gauti aukštą įvertinimą paieškos svetainėse.

Būti lyginamam su kitais rinkos dalyviais ir užimti poziciją tarp pirmųjų paieškos sistemos pateiktų rezultatų yra visiškai įmanoma (S. Jeriomenko, 2005). Tačiau yra keletas kliūčių, kurios tai apsunkina:

  1. Svetainė turi būti priregistruota kiekvienoje svarbiausioje paieškos svetainėje, o potencialių paieškos svetainių, kuriuose gali ieškoti vartotojas, yra šimtai.
  2. Kiekviena paieškos svetainė naudoja skirtingus kriterijus tvarkant rezultatų sąrašus.
  3. Registracijai naudojami metodai ir sąrašų sudarymo procedūros laikui bėgant keičiasi, todėl kartoti registraciją paieškos svetainėse gali reikėti labai dažnai.
  4. Yra daugybė interneto svetainių ir jų puslapių, kuriuos indeksuoja paieškos svetainė. Todėl interneto specialistas turi konkuruoti su daugiau kaip 150 milijonų interneto puslapių.

Reklamos paieškos svetainėse vertinimo veiksniai yra (S. Jeriomenko, 2005):

  • Informacijos kiekis interneto svetainėje. Kuo didesnės apimties svetainė, tuo didesnis reitingas paieškos sistemoje.
  • Tvarkinga sistema. Svarbus frazių išdėstymas puslapyje ir junginiuose su kitas žodžiais.
  • Žodžių skaičius svetainėje. Pagal jį paieškos sistemos nustato, kokios srities yra interneto svetainė.
  • Informacijos atnaujinimo dažnumas.
  • Ryšio su svetaine kokybė.
  • Svetainės lankomumas ir atidaromų puslapių skaičius: kuo daugiau puslapių lankytojas atidaro, tuo geresnį reitingą gaus interneto svetainė.

Kai kuriose paieškos svetainėse yra naudojamos programos – robotai (angl. spider), kurie keliauja po internetą ir prie paieškos svetainių prijungia kitas svetaines. Bet jie yra per daug lėti, kad pasiektų neužregistruotas svetaines.

Interneto svetainės ir puslapių registracija informuoja paieškos svetainę, kad tokia svetainė egzistuoja, tai leidžia paieškos svetainės robotui (angl. spider) ateityje apsilankyti svetainės puslapiuose kokiu nors klausimu. Paieškos svetainės robotai nuolat apsilanko interneto svetainėse, kad galėtų kataloguoti svetainės puslapius. Kadangi jie veikia automatiškai ir indeksuoja tiek daug interneto puslapių, tai paieškos svetainėse galima rasti informacijos neišdėstytos direktorijose. Kaip bebūtų gaila, paieškos svetainės nėra tobulos, jos dažnai neužregistruoja reikiamos svetainės arba dažniausiai tai padaro neteisingai.

Svetainę taip pat galima užregistruoti pačiam. Įėjus į paieškos svetainę joje galima užregistruoti savo svetainės adresą. Egzistuoja tarnybos, kurios už tam tikrą mokestį registruoja svetainę keliose paieškos svetainėse. Dažnai yra priimta, kad reguliariai savo interneto svetainės registruoti nereikia. Tačiau reguliari registracija užtikrina, kad svetainė gaus aukščiausius įvertinimus. Tai yra būtina dažnai atsinaujinančioms svetainėms (nauji puslapiai turi būti priregistruoti, o seni – ištrinti), bei lėtai besikeičiančioms svetainėms (jas gali išbraukti iš sąrašo). Yra keletas priežasčių, kodėl reikia reguliariai perregistruoti interneto svetaines:

  • Paieškos svetainės reguliariai peržiūri duomenis – gali ištrinti.
  • Paieškos svetainės robotai dažnai išvalo duomenų bazes, todėl daugelis puslapių gali būti ištrinti iš duomenų bazių.
  • Paieškos svetainės robotai reguliariai aplanko svetainę – jei koks puslapis laikinai neprieinamas, gali panaikinti duomenis apie jį.
  • Naujai užregistruoti duomenys gauna aukštesnę poziciją nei seni.
  • Naujai sukurti puslapiai, pakeisti ar atnaujinti turi būti perregistruojami.
  • Sąrašuose gali atsirasti klaidų, ir jas taisant svetainė gali būti išbraukta.
  • Konkurentai gali stengtis išbraukti svetainę iš sąrašų.
  • Kai kuriuose paieškos svetainėse (pavyzdžiui, „Yahoo“) dirba žmonės kurie peržiūri kai kurių naujai registruojamų svetainių turinį – bevertes atmeta.
  • Paieškos svetainės dažnai keičia algoritmus naudojamus svetainėms įvertinti.

Kiekviena paieškos svetainė vertindama konkrečias interneto svetaines pasitelkia skirtingus algoritmus. Kai kurios paieškos svetainės, pavyzdžiui, „Google“, atsižvelgia į tokius aspektus kaip interneto svetainės populiarumas (kiek nuorodų į tą svetainę esama kitose svetainėse).

Retas interneto vartotojas nežino, kas yra „Google“. Ši informacijos paieškos priemonė populiariausia pasaulyje. Tačiau labai mažai įmonių pasirūpina, kad, vartotojui ieškant konkrečios informacijos, jų svetainė atsirastų „Google“ pasiūlytų nuorodų sąrašo viršuje (V. Krinickis, 2003). „Google“ paieškos sistemos duomenimis, beveik pusė lankytojų patikrina tik po vieną nuorodą, daugiau nei 80 proc. aplanko ne daugiau nei tris, o trečią iš paieškos rezultatų nuorodų aplanko tik kas dešimtas lankytojas. Pageidaujant būti kuo aukščiau eilėje, reikia sumokėti atitinkamą mokestį, priklausomai nuo būsimos vietos eilėje ir paieškos sistemos, kurioje registruojamasi (P. Marcinkevičiūtė, 2005). 9 lentelėje galima matyti pagrindinius reklamos paieškos svetainėse privalumus bei trūkumus (žr. 9 lent.).

9 lentelė. Reklamos paieškos svetainėse privalumai ir trūkumai (R. Gatautis, 2003, p. 29)

Privalumai Trūkumai
  • Globalinis naudojimas.
  • Plati auditorija.
  • Atveda vartotojus į svetainę.
  • Registracija nemokama.
  • Yra daug potencialių paieškos svetainių, kuriomis gali naudotis vartotojas, todėl visose užsiregistruoti praktiškai neįmanoma.
  • Reikalingas dažnais registracijos atnaujinimas.
  • Sunku patekti į pirmą sąrašo dešimtuką, tolesnio sąrašo gali nebežiūrėti.

Apibendrinant galima teigti, kad reklama paieškos svetainėse gali būti naudojama pasauliniu mastu. Ja naudojasi plati auditorija, jos dėka vartotojai patenka į konkrečią svetainę, o registracija yra nemokama. Tačiau reikia nepamiršti, kad labai sunku patekti į pirmą sąrašo dešimtuką, kuris suteikia galimybę būti geriau žinomam tiek Lietuvos, tiek ir pasaulio mastu. Tačiau svarbu žinoti, kad yra ir dar keletas, reklamos internete formų, kurios taip pat svarbios kiekvienai besireklamuojančiai įmonei. Jos bus aptariamos sekančiuose skyreliuose.

Nuorodos

Nuorodos – tai dar viena labai sparčiai populiarėjanti reklamos internete forma, padedanti atvesti klientus į įmonės interneto svetainę, ir yra nemažiau efektyvi nei kitos (R. Gatautis, 2003).

Nuoroda – tai paprasčiausiai išryškintas žodis ar frazė, kurią paspaudus vartotojas patenka į kitą interneto svetainę. Nuorodos užima mažiau vietos nei kitos reklamos formos tokios, kaip reklaminiai skydeliai ar „iššokanti“ reklama. Nuorodos dažniausiai yra įterpiamos į internetinių puslapių turinį. Nėra jokių nuorodų skaičiaus interneto svetainėje apribojimų. Nuorodos esmė yra ta, kad kita svetainė, kuo nors susijusi arba ne, deda nuorodą tiesiai į įmonės svetainę. Šio tipo reklama vis dar sunkiai suderinama su reklamos valdymo serveriais, dėl to ji vis dar laikoma netradicine. Tačiau ateityje šio tipo reklamai prognozuojamas populiarėjimas (Hairong Li; John D. Leckenby, 2004).

Nuorodos yra vienas iš būdų atvesti tikslinių vartotojų srautą į svetainę. Paprastai patalpinant nuorodas įtraukiamas pasiūlymas apsikeisti jomis (abipusės nuorodos). Nuorodos gali kartais padaryti daugiau žalos nei naudos, ypač jei nuoroda yra perdaug žymi. Komercinės svetainės pirmiausia turėtų būti susietos nuorodomis su papildančiomis verslo rūšimis. Paprastai nuorodas siūloma patalpinti tokiose interneto svetainėse, kaip (žiūr. 19 pav.):

Galima nuorodas susieti ir su konkurentų svetainėmis, kad įtikintumėte vartotoją, kad vienos įmonės paslaugos yra geresnės už kitos.

Yra dar viena priežastis, kodėl reikia stengtis, kad konkreti svetainė būtų susieta su kuo daugiau nuorodų. Priežastis ta, kad daugelyje paieškos svetainių atsižvelgiama į tai, kiek yra susieta nuorodų su svetaine. Esant daugiau nuorodų gaunama aukštesnė pozicija paieškos svetainės sąraše. Paprastai žmonės nukreipia nuorodas į tas svetaines, kurios vertos dėmesio. Apsikeitimas nuorodomis gali ne tik padėti įgyti daugiau vartotojų, bet ir įgyti aukštesnę poziciją paieškos svetainės sąrašuose.

Nuorodos reikalingos dar ir dėl to, kad (R. Gatautis, 2003):

  • Suteikia vertingą informacijos šaltinį, ką vartotojai vertina, ir tai suteikia priežastį dažniau sugrįžti.
  • Nuorodos parodo lankytojams, kad įmonės svetainė yra gerai žinoma ir gerbiama kitų verslo atstovų.
  • Nuorodos paremtos tradicijomis, dėl ko atsirado internetas, – nemokamas apsikeitimas žiniomis, šaltiniais ir informacija.

Yra daugybė nuorodų formų, nuo mažiausiai efektyvių „free-for-all“ iki efektyvaus turinio teikėjo. Nuorodomis gali būti reklaminiai skydeliai arba tekstas. Jos gali nuvesti į kitą svetainę, į elektroninio pašto adresą. Įmonės naudoja vieną ar kelis šiuos būdus priklausomai nuo poreikio. Galima nuorodas išdėstyti atsitiktinai, abėcėlės tvarka ar patalpinti paieškos direktorijose.

Yra susidaręs klaidingas požiūris į nuorodas, kad klientas gali pereiti į kitą svetainę taip ir neatlikęs sandėrio. Taip, tai yra tiesa, bet klientai dažniausiai sugrįžta. Jeigu klientai įvertino svetainės turinį ir rado reikalingos informacijos, tai jie kitą kartą būtinai sugrįš.

Prieš pradedant kurti nuorodas, reikia įvertinti šiuos potencialių partnerių veiksnius:

  1. Svetainės vardą.
  2. Svetainės adresą.
  3. Kontaktinį vardą.
  4. Elektroninio pašto adresą.
  5. Svetainės turinį.

Nuorodos interneto svetainei turi suteikti pridėtinės vertės. Prieš pasirenkant partnerius reikia išsiaiškinti, ar tos nuorodos į jų svetaines yra naudingos. Nukreipti nuorodas reikia tiesiai į partnerių interneto svetainės puslapį, kuris galėtų sudominti klientą. Tai sukuria palankius santykius tarp svetainių. Įdėjus nuorodą į svetainę, reikia kreiptis į partnerį su pasiūlymu, kad jis taip pat įdėtų atgalinę nuorodą.

10 lentelė. Nuorodų privalumai ir trūkumai (R. Gatautis, 2003, p. 34)

Privalumai Trūkumai
  • Neįkyri reklamos forma.
  • Parodo, kad įmonė yra žinoma.
  • Dažniausiai nemokama.
  • Pakelia svetainės vertę.
  • Gali nukreipti vartotoją, kuris gali nebegrįžti.
  • Nuorodos į konkurentų svetaines gali padėti konkurentams.
  • Sunku nustatyti nuorodų vertę ir efektyvumą.

Kaip matome, nuorodos yra neįkyri reklamos internete forma, kuri yra naudinga įmonei (jos dėka įmonė tampa labiau žinoma). Tačiau kaip ir kiekviena reklamos internete forma, nuorodos taip pat turi ir trūkumų. Labai sunku yra nustatyti nuorodų vertę ir efektyvumą, o nuorodos į konkurentų svetaines būna palankios konkurentams. Sekančiame skyrelyje pateikiama informacija apie reklamą naujienų arba diskusijų grupėse.

Reklama naujienų arba diskusijų grupėse

Dar viena reklamos internete forma – tai reklama naujienų arba diskusijų grupėse. Per jas galima skleisti reklamą arba teikti informaciją apie įmonę potencialiems klientams. Tiesa, ši reklamos internete forma nėra taip plačiai naudojama kaip kitos.

Naujienų grupės – tai interneto forumų variantas. Priešingai nei komercinius forumus, naujienų grupes sudaro žmonės, skelbiantys ir skaitantys pranešimus juos dominančia tema, o ne organizuojantys bibliotekas ar konferencijas. interneto vartotojai gali dalyvauti naujienų grupėse, jų neužsiprenumeruodami. Yra tūkstančiai naujienų grupių, patariančių pačiomis įvairiausiomis temomis, pradedant sveika mityba, namų remontu bei bonzai medžių priežiūra ir baigiant senovinių automobilių kolekcionavimu ar naujausių „muilo operos“ įvykių aptarimu (P. Kotler ir kiti, 2003).

Diskusijų grupės – tai forumai, įsikūrę interneto paslaugas teikiančiose bendrovėse – gali turėti biblioteką, „pokalbių svetainę“, kurioje galima apsikeisti pranešimais realiame laike (P. Kotler, 2001). Diskusijų grupės tai specifinė grupė žmonių, kurie internete tarpusavyje keičiasi informacija. Pavyzdžiui, tai gali būti interneto specialistai besikeičiantys informacija apie savo darbą. Tai gali būti idealus būdas pasiekti tikslinę profesionalų auditoriją, kai jie užsiėmę informacijos pasikeitimu tarp savo kolegų (V. Keršienė, 2004). Kai kurios diskusijų grupės yra skirtos diskusijoms, kitos įvairiems pranešimams ar pasiteiravimams. Diskusijų grupės yra suskirstytos pagal temas, todėl reikia rašyti į tokią grupę, kurioje tas straipsnis ar pranešimas pasieks tikslinę auditoriją. Jeigu straipsnis yra skirtas vietinei auditorijai tai nėra tikslinga jį paskleisti po visą pasaulį. Todėl reikia pasinaudoti funkcija „paskirstymas“, kad straipsnis pasiektų vietinę teritoriją.

Diskusijų grupės tai nėra tiesioginė reklama, jose nenaudojami reklaminiai skydeliai ar kitos reklamos internete formos. Grupėse galima pristatyti naują prekę ar paslaugą, supažindinti su įmonės veikla, ir susidomėjusiems pasiūlyti apsilankyti įmonės interneto svetainėje norint gauti daugiau informacijos.

Kai kurių diskusijų grupių taisyklės yra griežtos ir tiesioginė reklama apie prekes arba apie įmonę yra griežtai draudžiama. Tokiais atvejais, įmonės marketingo darbuotojai dalyvauja diskusijų grupėse stengdamiesi pateikti reklamą netiesiogiai, pvz. pradžioje klausia diskusijų grupės dalyvių kokią apskritai prekę įsigyti, po to prašo išsakyti nuomonę apie įmonės prekes, o tik po to pristato įmonės prekes (netiesiogine forma) ir atsako į klausimus jei jų atsiranda pas diskusijų grupės dalyvius.

V. Keršienės (2005) teigimu, reklama naujienų bei diskusijų grupėse kuriama informacijos apsikeitimui, klausimų kokia nors tema svarstymui. Prisijungus prie diskusijų grupių galima atrasti ir partnerius ir klientus, tik reikia surasti grupę, kurios tema artima reklamuojamam verslui.

Reklama elektroniniu paštu

Elektroninis paštas pastaruoju metu tampa itin veiksminga komunikacijos priemone (V. Krinickis, 2003). Tai metodas, kuomet reklaminis pranešimas atrinktiems adresatams siunčiamas elektroniniu paštu (D. Talijūnas, 2004). Elektroninis paštas yra dažniausiai naudojama ir viena iš pigiausių reklamos internete formų. Kasdien yra išsiunčiama daugiau nei 31 bilijonas laiškų. Elektroninio pašto vartotojai vienas kitam siunčia tiek tekstinius pranešimus, tiek paveiksliukus, vaizdo klipus ir pan. Dėl elektroninio pašto lankstumo ir greitumo – jis yra labiausiai populiari komunikacijos priemonė versle – labiau populiari nei telefonas, faksas ar paprastasis paštas (P. Kotler ir kiti, 2003). Tai įgalina lengvai susisiekti su potencialiais klientais ir partneriais, su reikalingais specialistais, gauti ir perduoti einamąją informaciją. Protingas susirašinėjimas gali padėti suformuoti gerą firmos įvaizdį (V. Keršienė, 2005).

Elektroninio pašto siuntimas efektyviausias, kai jį gauna suinteresuotas vartotojas. Tai vadinamasis kontroliuojamas paštas. Dažniausiai, adresatų elektroninio pašto adresų bankas surenkamas svetainės lankytojų registracijos metu. Užsiregistravusiųjų vartotojų sąrašus turi daugelis aktyviai dirbančių svetainių, kurie, už tam tikrą mokestį, papildo registruotiems dalyviams siunčiamus laiškus komercinio pobūdžio informacija.

Nors reklama elektroniniu paštu yra pagrįstai ribojama (pagal Lietuvos Respublikos įstatymą: „Reklama telefonu, telefaksu, elektroniniu paštu gali būti teikiama tik reklamos vartotojo sutikimu ar jo prašymu“), čia, kaip niekur kitur, veiksmingai išnaudojama „virusinė“ reklama. Bene kiekvienas, turintis elektroninio pašto dėžutę, yra bene kartą gavęs draugo ar kolegos persiųstą juokingą ar šiaip patrauklią žinutę, kuri iš tiesų reklamavo konkretų produktą ar paslaugą. Dažnas, gavęs tokią žinutę, skuba pasidalyti savo įspūdžiais su draugais ir siunčia žinute toliau. Taip platinama ir pati reklama. Tokia reklama itin patraukli: pirma, paprastai žinutės gavėjas gerai pažįsta jos siuntėją, antra, toks reklaminės žinutės platinimas reklamdaviui beveik nieko nekainuoja (V. Krinickis, 2003).

R. Gatautis (2003) išskiria dvi elektroninio pašto rūšis (žiūr. 11 lent.) – tai nepageidaujamas bei pageidaujamas elektroninis paštas.

11 lentelė. Elektroninio pašto rūšys (R. Gatautis, 2003, p.32)

ELEKTRONINIO PAŠTO RŪŠYS
Nepageidaujamas (angl. Spam) Pageidaujamas
  • Komercinis paštas gaunamas to visai nepageidaujant.
  • Tačiau egzistuoja tokios programos, kurios filtruoja gaunamus elektroninius laiškus ir atrenka tokį paštą.
  • Komercinis paštas, kuris gaunamas to pageidaujant.
  • Jis yra patikrintas ir priimtinas elektroninio pašto naudojimo metodas darant verslo pranešimus ir reklamą.
  • Siunčiamas tik tada, kai interneto vartotojas savanoriškai užsiregistruoja jį dominančia tema komercinių elektroninių laiškų gavimui.

Reklama elektroniniame pašte yra pirmiausia tekstinio pobūdžio, nors taip pat yra galimos grafinės reklamos, kurios skirtos dažnesniam elektroninio pašto paketų naudojimui HTML pagrindu, kurie leidžia labiau patenkinamą elektroninio pašto formatavimą (gali apimti grafines reklamas).

Reklama elektroniniame pašte dažniausiai nuorodomis nukreipia vartotoją į reklamuotojo interneto svetainę. interneto svetainėje vartotojas gali gauti daugiau informacijos apie reklamuojamą prekę arba atlikti sandėrį.

Sėkmingos įmonės struktūrizuoja savo reklamą elektroniniame pašte, todėl jų reklama yra priimama palankiai ir pasiekia tikslinę auditoriją. Net ne žalingi pranešimai turi būti paskirstomi protingai ir visada pasiūlyti gavėjui lengvą būdą atsisakyti tolesnių pranešimų, jei jis to pageidauja. Tai darant bus sudaryti palankūs santykiai su vartotoju ir minimizuos nepasitenkinimą. Reklamos elektroniniu paštu privalumai ir trūkumai pateikiami 12 lentelėje.

12 lentelė. Reklamos elektroniniu paštu privalumai ir trūkumai (R. Gatautis, 2003, p.32)

Privalumai Trūkumai
  • Maža kaina.
  • Aktyvi auditorija.
  • Mažesni nuostoliai.
  • Nauji ir nuolat atnaujinami elektroninio pašto sąrašai.
  • Galimybė parinkti tikslinę auditoriją.
  • Galimybė atrinkti elektroninį paštą pagal gavėją dominančias temas.
  • Blogai paruošus elektroninio pašto sąrašus, iškyla nemažai problemų norint pasiekti reikiamus žmones.
  • Dauguma sąrašų yra orientuoti į vartotoją arba pramogas, todėl yra sunku rasti sąrašą konkrečiai verslo rūšiai.
  • Pasyvi auditorija.
  • Populiarių temų greitas “išsikvėpimas” skatina vartotojus atsisakyti elektroninių laiškų.

Apibendrinant, galima teigti, kad reklama internete tampa viena svarbiausių priemonių pritraukti kuo daugiau vartotojų ir paveikti juos taip, kad jie taptų nuolatiniais įmonės prekių ar paslaugų vartotojais. Be to, reklama internete palyginti yra naujas reiškinys, tačiau greitai besivystantis. Reklamai internete neretai yra priskiriamos interneto svetainės, jų registravimas paieškos sistemose, įvairūs informaciniai straipsniai ir kt. Tačiau spartaus technologijų plėtros dėka, šiandien reklama internete pasižymi itin gausiu formų spektru. Kaip jau buvo minėta, pagrindinės reklamos internete formos yra reklama interneto svetainėse, reklaminiai skydeliai, reklama paieškos svetainėse, nuorodos, reklama naujienų arba diskusijų grupėse, reklama elektroniniu paštu. Kiekviena iš išvardintų formų pasižymi išskirtinėmis savybėmis, kurios jas padaro žinomomis bei vis dažniau pasirenkamomis.


*****

I dalis. Marketingo komunikacijų galimybės internete.
II dalis. Reklamos internete tikslai ir atliekamos funkcijos.
III dalis. Reklamos internete ir tradicinėje aplinkoje palyginimas.
IV dalis. Reklamos internete formos: reklama interneto svetainėse.
V dalis. Reklamos internete formos: reklaminiai skydeliai.
VI dalis. Reklamos internete formos: paieškos, nuorodos, diskusijos, elektroninis paštas.

Visą darbą galite atsisiųsti iš mūsų archyvo: http://www.elektronika.lt/downloads/2230/.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama