Neįprastas elektromobilis, primenantis „klasikinį“ NSO du kartus pervažiavo Kanadą ir taip nustatė naują ilgiausios kelionės rekordą naudojantis išskirtinai tik Saulės energija. Tačiau toks garbingas pasiekimas idėjos autoriaus neatvėsino ir dabar automobilis jau juda į JAV – link Sietlo.
Kelionė prasidėjo Toronte – iš čia automobilis pasuko link Sent Džonso miesto, esančio pačiuose Kanados rytuose, Niufaundlando saloje. Po to jis pasuko į priešingą Kanados pusę, link Viktorijos (Victoria). Spalio 30 dieną automobilis sėkmingai pasiekė numatytą tikslą ir pagal CBC News duomenis, per 140 dienų įveikė 15 150 kilometrų atstumą ir aplankė 44 Kanados miestus (tame tarpe ir už poliarinio rato).
Net ir sutemus elektromobilis tęsdavo savo kelione dėka ličio-jonų akumuliatorių
„Xof1“ (pilnas jo pavadinimas yra „The Power of One“ – dėl to kai kurie automobilio gerbėjai jį vadina „ir vienas lauke yra karys“) sukonstruotas Toronto entuziastų komandos, kurios idėjinis vadas yra Marcelo da Luz. Būtent jis daugiausia prisidėjo prie automobilio kūrimo ir dabar pats sėdi už savo kūrinio vairo.
Svajonei išpildyti prireikė pusės milijonų dolerių investicijų bei kelerių metų kruopštaus triūso. Iš pradžių kanadiečiai automobilį projektavo specialiai Australijoje organizuojamoms saulės energija varomų elektromobilių lenktynėms, tačiau vėliau nusprendė pasiekti kitokį tikslą – pagerinti ilgiausią nuvažiuotą atstumą vien tik saulės energija varomu elektromobiliu.
Esant silpnam apšvietimui Saulės energijos užtenka, jog elektromobilis galėtų judėti iki 20km/h greičiu
Entuziastai sukonstravo triratį elektromobilį, kurio charakteristikos kaip ir priklauso, atitinka „kanoninius“ tokio tipo automobilių parametrus. Elektromobilio masė kartu su vairuotoju siekia apie 300 kg, visa plokščio paviršiaus (ilgis 5 m, plotis 1,8 m, aukštis – 0,9 m) danga padengta Saulės elementais, kurių bendras naudingas plotas sudaro kiek daugiau nei 7 kvadratinius metrus. Prie didžiausio apšviestumo automobilio saulės elementai generuoja 900 vatų energijos, vadinasi panaudotų elementų naudingumo koeficientas siekia 15 %.
Perteklinė energija kaupiama ličio-jonų akumuliatoriuje, kurio talpa siekia 4 kWh. Pakankamai kuklios akumuliatorių talpos pakanka, jog elektromobilis nuvažiuotų 200 km esant visiškai tamsai. Žinoma, tokio rezultato jis nepasiektų be ypač geros aerodinamikos bei mažos trinties padangų. Didžiausias greitis, kurį elektromobilis gali pasiekti vien iš Saulės energijos yra 70 km/h. O lygiagrečiai elektros variklį maitinant iš akumuliatorių greitis išauga iki 120 km/h.
Visais atžvilgiais netradicinė ir originali kelionė vis dar tęsiasi
Reikia paminėti, jog elektromobilyje sumontuoti elektros energiją generuojantys stabdžiai – žodžiu, visi energijos nuostoliai yra minimizuoti.
Kol kas Marcelo da Luz pasiekimai nėra užfiksuoti Gineso rekordų knygoje, tačiau entuziastas nenusimena, tuo labiau, jog toliau tęsia savo kelione į JAV. Kol kas iš Viktorijos „Xof1“ nusitaikė į Sietlą, tačiau vėliau gali važiuoti link Kalifornijos, o gal ir dar toliau. „Tol, kol užteks lėšų kelionei“, – patikslina Marcelo, išvyką finansuojantis iš asmeninių lėšų.
Projekto svetainėje autoriai patalpino įdomius vaizdo siužetus apie „Xof1“ – juos galite peržiūrėti čia.