Elektronika.lt
 2025 m. balandžio 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 15 d. 11:32
SUV įveikė universalus ir vienatūrius, o ar gali pakeisti keleivinius furgonus?
Balandžio 15 d. 08:25
KTU docentas apie gilųjį mokymąsi: tai veikia panašiai kaip žmogaus smegenys
Balandžio 14 d. 20:38
Kodėl išmanieji telefonai vos po keleto metų tampa beveik nenaudojamais?
Balandžio 14 d. 17:28
Tik slaptažodžio nepakanka: apsaugos priemonė, apie kurią dažnas pamiršta
Balandžio 14 d. 14:40
Kaip užtikrinti žmogaus teisę į privatumą sparčiai vystantis dronų technologijoms?
Balandžio 14 d. 11:21
Magnetinės apšvietimo sistemos namams: nori visi, bet įperka ne kiekvienas
Balandžio 14 d. 08:16
Kaip „iOS 18“, „iPadOS 18“ ir „macOS Sequoia“ nurodyti pasirinktus „iCloud“ failus saugoti įrenginyje
Balandžio 13 d. 16:34
Išleistas „One UI 7“ atnaujinimas: kokių naujovių sulauks telefonų naudotojai?
Balandžio 13 d. 10:19
Gaisrininkai įspėja: elektriniai paspirtukai užsidega vis dažniau, gali supleškinti ir kaimynų namus – kaip apsisaugoti?
Balandžio 12 d. 16:27
Dirbtinis intelektas – jau ir skalbyklėse: ką tai suteikia vartotojams?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Kompiuteriai, IT Dalintis | Spausdinti

Ar „Google“ eros pabaiga – jau čia? Informacijos jau ieškome kitaip, atsakymus formuoja DI

Publikuota: 2025-04-09 11:39
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Vis dažniau greta įprastų paieškos sistemų atsiranda ir dirbtinio intelekto sprendimai – „ChatGPT“, „Google SGE“ ar balsu valdomi asistentai. Kaip šie pokyčiai keičia mūsų santykį su informacija? Kaip elgiasi ir kokias rinkodaros naujoves išbando verslai, norintys išlikti vartotojų akiratyje?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Skubame, siekiame efektyvumo ir norime nuveikti daugiau per kuo įmanoma trumpesnį laiką – tai apibendrina daugelio mūsų kasdienybę. Toks požiūris atsispindi visur – nuo to, kaip planuojame darbus, iki to, kaip perkame ar net ieškome informacijos. Prireikė atsakymo į kilusį klausimą? Norime jį gauti čia ir dabar, o vos keli papildomi paspaudimai ar užsitęsusi paieška netrukus iššaukia atmetimo reakciją, rašoma „Asteri“ pranešime žiniasklaidai.

Ar „Google“ eros pabaiga – jau čia? Informacijos jau ieškome kitaip, atsakymus formuoja DI
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Kintant informacijos paieškos lūkesčiams, neišvengiamai kyla klausimas: ar tradicinės, jau ne vieną dešimtmetį naudojamos paieškos sistemos (pavyzdžiui, „Google“) vis dar pajėgios atliepti šiandieninius interneto vartotojų poreikius? Skubėti teigti kategoriško „ne“ dar tikrai nereikia. Tiesa, vis dažniau greta įprastų paieškos sistemų atsiranda ir dirbtinio intelekto sprendimai – „ChatGPT“, „Google SGE“ ar balsu valdomi asistentai.

Kaip šie pokyčiai keičia mūsų santykį su informacija? Kaip elgiasi ir kokias rinkodaros naujoves išbando verslai, norintys išlikti vartotojų akiratyje? Apie tai – pokalbyje su skaitmeninės rinkodaros agentūros „Asteri“ vadove, skaitmeninės rinkodaros eksperte Joana Šauliene.

Kodėl nebenorime ieškoti informacijos patys?

Šiandien viskas sukasi apie greitį, efektyvumą ir patogumą – siekiame atlikti daugiau užduočių per trumpesnį laiką, o, prireikus naujos informacijos, tikimės ją gauti iš karto. Jei informacijos paieška užtrunka ilgiau nei tikėtasi ar prireikia patikrinti kelis šaltinius, dažnai patiriame nusivylimą ir pereiname prie kitų sprendimų.

Būtent tai, ko šiandien tikisi vartotojai – atsakymo čia ir dabar – vis dažniau suteikia dirbtinis intelektas. Jis atsako greitai ir konkrečiai. Kitaip tariant – be poreikio vartotojui naršyti po skirtingus puslapius, skaityti ilgus juose publikuojamus tekstus ir finalinį atsakymą apibendrinti pačiam.

Kas keičiasi ir kodėl šie skaičiai auga? Prie šios tendencijos prisideda ne tik populiarėjantys dirbtinio intelekto įrankiai, tokie kaip „ChatGPT“, bet ir „Google“ nuolat atliekami atnaujinimai. Pavyzdžiui, pastaruoju metu paieškos sistema į savo rezultatų puslapius vis dažniau integruoja generatyvųjį dirbtinį intelektą. Anglų kalba toks elementas vadinamas „featured snippet“, lietuviškai – rekomenduojamas fragmentas.

„Rekomenduojami fragmentai – tai aiškus ir struktūruotas atsakymas, pateikiamas „Google“ paieškos rezultatų viršuje. Jį vartotojas mato iš karto, be poreikio spustelėti ir peržiūrėti kelis šaltinius. Atsakymas tokiame fragmente pateikiamas vienu ar dviem sakiniais, tad taip vartotojai reikiamą informaciją gauna akimirksniu. Šis būdas ne tik greitesnis, bet ir efektyvesnis nei savarankiška informacijos paieška. Jei kiekvieną šaltinį tikrintume atskirai ir galutinį atsakymą reziumuotume patys, užtruktume kur kas ilgiau“, – rekomenduojamų fragmentų funkciją aiškina J. Šaulienė.

Nors iš pradžių DI generuojami atsakymai nebuvo populiarūs, šiandien pastebima, kad „Google“ paieškoje integruoti rekomenduojami fragmentai paspaudimų skaičiumi konkuruoja su įprastais paieškos rezultatais. Aišku viena: vartotojai naujas technologijas priima itin greitai, o DI atsakymai vis dažniau keičia tradicinę paiešką.

Kaip prie vartotojų elgsenos pokyčių taikosi verslai?

„Norėdamas išlikti matomu internete, verslas turi būti ten, kur renkasi jo tikslinė auditorija“, – atskleidžia rinkodaros ekspertė, – „tiek socialiniai tinklai, tiek vartotojų elgesio pokyčiai internete reikalauja nuolatinio prisitaikymo. Puikus pavyzdys yra „TikTok“ ir „Threads“.

Jei iš pradžių šios platformos buvo labiau individualių vartotojų pasirinkimas, labai greitai jose atsirado ir verslų paskyros. Ne išimtis – ir informacijos paieškos įpročiai. Jei anksčiau „Google“ paieška buvo pagrindinis pasirinkimas, verslai, norėdami tapti matomesniais, rinkdavosi SEO strategiją. Dabar, populiarėjant dirbtiniam intelektui, atsiranda naujas rinkodaros sprendimas – AEO.“

AEO (angl. „answer engine optimization“) – tai būdas interneto svetainės turinį paversti matomu ne tik paieškos („Google“) rezultatuose, bet ir dirbtinio intelekto atsakymuose – pavyzdžiui, „Google SGE“ ar „ChatGPT“. Tiesa, tam, kad turinį „pamėgtų“ ir kaip patikimą šaltinį pasirinktų dirbtinis intelektas, prireiks itin preciziškai padirbėti su turiniu: svarbi klausimų-atsakymų struktūra, specialios „Schema Markup“ žymos, konkretumas, semantika ir net svetainės autoritetas – t. y., žinomumas dirbtinio intelekto įrankiuose.

AEO: frazė, apie kurią netrukus kalbės visi

„Lietuvoje AEO dar nėra plačiai naudojama praktika, tačiau ji pamažu skverbiasi į rinką. Vis daugiau prekių ženklų pradeda domėtis AEO nauda ir jau ieško specialistų ar agentūrų, kurios galėtų pagelbėti prisitaikant prie besikeičiančių vartotojų lūkesčių. Tad jau tikrai turime verslų, kurie šiandien pretenduoja ne tik į aukštas pozicijas „Google“, bet ir „ChatGPT“ ar kituose vartotojų pamėgtuose DI įrankiuose“, – AEO tendencijas Lietuvoje atskleidžia J. Šaulienė.

Ar tai reiškia, kad iki šiol naudoti skaitmeninės rinkodaros metodai – pvz., jau minėtas SEO – traukiasi į šalį, o suplanuotą rinkodaros strategiją reikia keisti? SEO nesitraukia ir toliau išlieka svarbiu įrankiu interneto svetainės matomumui, tačiau jis tampa jau ne vieninteliu. Prognozuojama, kad nuo šiol SEO ir AEO veiks kartu: SEO užtikrins techninę tvarką tinklapyje bei gerąją vartotojo patirtį, o AEO leis pasiekti dar platesnę auditoriją, informacijos paieškai naudojančią dirbtinį intelektą.

„Startuoti su AEO ir prisitaikyti prie naujų vartotojų įpročių, jei tik tikslinė auditorija naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais, reikia jau dabar. Pirmiesiems užsiimti pozicijas DI paieškose lengviausia, nes kol kas šis rinkodaros metodas nėra itin populiarus. Tad suklusti reikėtų smulkiesiems verslams – kol AEO nepasitelkia didieji rinkos žaidėjai, čia lyderiauti paprasta“, – patarimą, kaip naująją tendenciją savo naudai išnaudoti mažam verslui, atskleidžia rinkodaros ekspertė.

Ar „Google“ išstums dirbtinis intelektas?

Nors dirbtinis intelektas jau šiandien yra daugelio mūsų gyvenimo dalis, „Google“ vis tiek išlieka viena galingiausių informacijos paieškos sistemų. Tačiau tai nereiškia, kad ji savo pozicijas užleis be kovos. „Google“ nuolat prisitaiko prie besikeičiančių vartotojų poreikių, taip pat integruoja dirbtinio intelekto sprendimus.

Paklausta apie tai, ar ir kaip DI pakeis ateities paiešką, J. Šaulienė dalinasi savo prognozėmis: „Kaip ir šiandien, matysime dvi vartotojų grupes. Vieni ir toliau gilinsis į informaciją, naudosis „Google“ ir tikrins kelis šaltinius, o kiti sieks greitų atsakymų ir momentinių sprendimų, kuriuos siūlo dirbtinis intelektas. Tiek tradicinės paieškos sistemos, tiek dirbtinio intelekto įrankiai turės savo vietą, tačiau jie tarnaus skirtingiems vartotojų poreikiams.

Verslams, siekiantiems prisitaikyti prie šių pokyčių, svarbu suprasti, kaip jų tikslinė auditorija elgiasi internete. Ar jų vartotojai priima naujoves ir naudojasi „ChatGPT“, ar jie vis dar pasikliauja tradicine „Google“ paieška, o gal abiem? Atsižvelgiant į tai, paprasčiau pasirinkti ir tinkamą rinkodaros strategiją – galbūt užteks ir SEO optimizacijos, o gal verta apgalvoti ir apie AEO galimybes savo interneto svetainėje.“




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama