Iki 2026 m. daugiau nei 100 milijonų žmonių kasdieniuose darbuose pasitelks dirbtinį intelektą ir taip prisidės prie organizacijų augimo. Šios įmonės, manoma, kad pasieks net 50 % geresnių rezultatų.
Asociatyvi DI sugeneruota „Pixabay“ nuotr.
Kaip paskatinti darbuotojus nebijoti dirbtinio intelekto ir motyvuoti jį integruoti atliekant kasdienius darbus, pranešime žiniasklaidai komentuoja Jaroslav Sadovski, IT įmonės „Cognizant“ Lietuvos ir Lenkijos padalinių vadovas.
Iššūkis kiekvienam CEO
Nenuostabu, kad viena iš pagrindinių verslo galimybių vadovams 2024 m. bus paieškos, kaip maksimaliai išnaudoti dirbtinio intelekto (DI) galimybes. Jis keičia mūsų kasdienį gyvenimą bei atveria naujas galimybes verslams.
Tačiau kartu tai kelia ir naujus iššūkius CEO. Verslo lyderių prioritetas turėtų būti atrasti, kaip dirbtinio intelekto programas galima pritaikyti siekiant svarbiausių verslo tikslų.
Dirbtinio intelekto poveikis yra milžiniškas, o tinkamomis sąlygomis juo paremtos inovacijos įmonėms gali padėti savo verslo rezultatus pagerinti ir iki 50%.
Tačiau, kad tai taptų realybe reikia peržiūrėti kiekvieno skyriaus komandas ir įvertinti, kaip joms galima padėti atrasti efektyvesnių būdų dirbti. Juk DI suteikia progą susikurti erdvės užduotims atlikti kūrybingiau, kokybiškiau ir našiau.
Saugumo diskusijos
Žinoma, DI atveria daug galimybių eksperimentams, bet tuo pačiu – ir daug naujų diskusijų. Viena iš pagrindinių – intelektinės nuosavybės klausimas, dėl ko daug didelių IT kompanijų kuria savus sprendimus, kurie leistų savo darbuotojams naudotis DI teikiamais privalumais užtikrinant duomenų saugumą, intelektinės nuosavybės apsaugą.
Tai yra itin plačiai aptariama tema šiuo metu, ypatingai dėl to, jog DI sprendimai jau pasiekė tokia pažangą, jog gali generuoti turinį ar net visą produktą. Informacinių technologijų srityje tai yra itin opi problema. Riba tarp to, kas yra legalu ir pažeidžia autorines teises, yra itin plona.
Pavyzdžiui, jeigu pasinaudojus DI sprendimais sugeneruojamas kodas, kuris panaudojamas sukurtame sprendime ir vėliau parduodamas klientui kartu su autorinėmis teisėmis. Tačiau kas gali atsakyti ar užtikrinti, jog parašytas kodas nėra perpanaudotas iš DI modelio, kurį jis rado ar išmoko kokiame nors viešai prieinamame resurse internete.
Kitas aspektas yra duomenų pateikimas DI tam, kad gautų rezultatą. Jeigu pateikiame duomenis DI modeliui norint, jog jie būtų apdoroti ar nepažeidžiame tų duomenų intelektinės nuosavybės, kadangi viešai prieinami DI modeliai bus apmokomi tais pateiktais duomenimis, ir vėliau juos gali panaudoti generuoti atsakymus kitiems asmenims ar organizacijoms.
Be to, niekas nėra apsaugotas, kad DI modelio kūrėjai neišsaugos tų duomenų savo tolimesniems tikslams, o tie tikslai dažniausiai yra tolimesnis DI apmokymas. Galiausiai, jeigu DI sukuria galutinį produktą be didesnio žmogaus indėlio, ar galime tokio sprendimo autorines teises priimti sau? Ir tai tik keletas iš daugybės pavyzdžių, kurie dabar kelia ilgas diskusijas.
Keičia įprastus verslo modelius
Nėra abejonių, kad dirbtinis intelektas jau keičia mums įprastus verslo modelius. Dėl to reikia mažiau dėmesio skirti tam, kaip greitai įmonės gali įdiegti dirbtinio intelekto technologiją, o daugiau – kokią vertę gali atnešti sėkmingas diegimas.
Dabar yra pats metas koncentruotis į DI produktų pritaikymą arba vidinių įrankių kūrimą organizacijoje – tie, kas pirmieji atras savo receptus, išlaikys rinkos lyderių pozicijas. Dėl to, svarbu nepasiduoti DI susižavėjimo bangai, o atrasti kaip ją suvaldyti ir pritaikyti.
DI visų problemų neišspręs, tačiau visų CEO darbas – nepavėluoti į šį traukinį, o tai įmanoma tik įtraukus darbuotojus. Svarbu atvirai komunikuoti su darbuotojais apie permainas, skatinti juos sekti vykstančius pokyčius rinkoje bei prisidėti prie naujų įrankių kūrimo bei diegimo.
„Cognizant“ kompanija, kurios dalimi esame, taip pat šiuo metu dirba prie tokių projektų, kad rinkai pristatytų naujus įrankius, kurie yra paremti dirbtiniu intelektu. Taip pat koncentruojamės į įvairius mokymus, kuriuose darbuotojai gali plačiau sužinoti apie DI įrankių kūrimą, pritaikomumą ir perspektyvumą.
Juk technologijas kuriame tam, jog jos mums padėtų, tad mažiausiai ko norime, kad jos mums pakenktų.