Startuolių kasdienybėje netrūksta iššūkių – konkurencingoje aplinkoje jie privalo būti novatoriški, greiti, kūrybingi. Visgi, populiarėjant dirbtiniam intelektui (DI), daugelis startuolių (ir ne tik) jau įtraukia DI įrankius į savo kasdienes užduotis. Šiame straipsnyje apžvelgsime DI sprendimus, ateitį ir įrankius, kurie gali padėti startuoliams skaitmeninės rinkodaros srityje: analizuoti klientų duomenis, numatyti ateities tendencijas, automatizuoti procesus, kurti suasmenintą klientų patirtį.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Šiuo metu DI sprendimų galima surasti jau nebe dešimtimis, o šimtais. Ir kiekvienas iš sprendimų gali ypatingai pagreitinti startuolio kasdienybę. Su šiais įrankiais galima lengvai susikurti logotipą, stiliaus knygą, turinį interneto svetainei ar socialiniams tinklams ir t. t. Kol šių įrankių nebuvo, prireikdavo tiek techninių, technologinių ir kūrybinių žinių, kurios startuojant yra imlios laikui išmokti ir pritaikyti versle“, – sako Gražvydas Kaminskas, „TechHub“ pre-akceleratoriaus startuolių mentorius, „NFQ Technologies“ rinkodaros vadovas.
Ekspertas pastebi, jog vis daugiau ankstyvosios stadijos startuolių aktyviai į savo veiklą įtraukia dirbtinio intelekto sprendimus. „Nereikia samdyti daugiau žmonių ar giliai išmanyti tam tikrą sritį, jog būtų galima čia ir dabar ištestuoti DI sprendimus ir įvertinti, ar jie yra naudingi. Tiesiog reikia gerai išmanyti užklausos formavimą, kad gautumėte pageidaujamą rezultatą“, – priduria G. Kaminskas.
DI ateitis: kol kas galima prognozuoti tik trumpalaikį laikotarpį
Gražvydas Kaminskas mano, kad DI sprendimai dar nepasiekė savo piko. „Artimiausiu metu rinkoje matysime įvairiausių sprendimų augimą, investuotojai šia industrija atrodo labai susidomėję. Tradiciniai verslai iki galo nesuprasdami, kaip sprendimais naudotis, bet patirdami spaudimą adaptuotis, privalės išbandyti DI įrankius ir eksperimentuoti“, – pastebi ekspertas.
Visgi, populiarumas priklauso nuo praktinių įrankių galimybių. Pavyzdžiui, rinkodaros srities darbuotojai jau pamatė DI naudą turinio kūrimo, analizės, edukacijos, skaitmeninės rinkodaros sritims. Pardavimų sektoriaus darbuotojai taip pat labai aktyviai pradeda išnaudoti dirbtinio intelekto sprendimus, tiek optimizuojant savo veiklos resursus, tiek ruošiant pasiūlymus, turinį ir t. t. „Pamažu galime įvertinti skaičiais, kiek laiko užtrunkame su tokiomis užduotimis, kurioms atlikti naudojame DI sprendimus. Taip pat galime palyginti, kiek greičiau pavyksta atlikti tam tikras užduotis“, – priduria G. Kaminskas.
G. Kaminskas prognozuoja, kad esant technologinei recesijai, startuoliams susiduriant su iššūkiais pritraukiant kapitalo verslo plėtrai, korporacijoms mąstant, kaip galima mažinti arba optimizuoti pasikartojančias operacijas, vis dažniau matysime produktų, turinčių DI integraciją, poreikį. „Dirbtinis intelektas pasitarnaus mažinant veiklos kaštus, ieškant naujų būdų eiti į rinką, pritraukti naujus klientus, susikurti naujus pardavimo kanalus“, – teigia ekspertas.
Plati DI įrankių pasiūla – išsigelbėjimas startuoliams
1. Pokalbių robotai – pagalba greitam klientų aptarnavimui
Pokalbių robotai – tai dirbtinio intelekto įrankiai, leidžiantys įmonėms automatizuoti klientų aptarnavimo procesus. Juos integruodami į savo svetainę ar pranešimų platformas, startuoliai gali visą parą atsakyti į savo klientų užklausas realiuoju laiku.
Pokalbių robotai taip pat geba rinkti klientų duomenis ir teikti suasmenintas rekomendacijas pagal ankstesnę kliento veiklą svetainėje. Pavyzdžiui, e-parduotuvėje veikiantis pokalbių robotas gali pasiūlyti produktus pagal kliento naršymo ir pirkimo istoriją.
Galite išbandyti šiuos DI pokalbių robotus: „Intercom“, „Drift“.
2. Nuspėjamoji analizė – ateities tendencijoms
Nuspėjamoji analizė naudoja mašininio mokymosi algoritmus istoriniams duomenims analizuoti ir ateities tendencijoms prognozuoti. Analizuodami klientų elgesį ir pirkimo modelius, startuoliai gali naudoti nuspėjamąją analizę, kad atrastų potencialius klientus, numatytų jų poreikius ir suasmenintų rinkodaros pranešimus.
Pavyzdžiui, startuolis iš sporto sektoriaus gali naudoti nuspėjamąją analizę, kad atrastų klientus, kurie potencialiai gali atšaukti treniruočių prenumeratą. Atradus tokius klientus, kuriamos tikslinės rinkodaros kampanijos, kad jie būtų išlaikyti.
Nuspėjamosios analizės įrankiai: „Google Analytics“, „Segment“, „Mixpanel“.
3. Personalizavimas – geriausiai klientų patirčiai
Dirbtinį intelektą galima sėkmingai išnaudoti norint sukurti personalizuotą patirtį kiekvienam klientui. Tokie DI įrankiai, analizuodami klientų duomenis, pvz., naršymo, pirkimo istorijas ir veiklą socialiniuose tinkluose, kiekvienam gali pateikti patrauklų turinį ir produktų rekomendacijas.
Pavyzdžiui, mados pramonės startuolis gali naudoti personalizavimo įrankius, kad rekomenduotų aprangos derinius pagal ankstesnius kliento pirkinius ir stilių.
Personalizavo įrankiai: „RichRelevance“, „Monetate“.
4. Vaizdo atpažinimas – tendencijų stebėjimui
Vaizdo atpažinimo įrankiai naudoja dirbtinio intelekto algoritmus vaizdiniam turiniui analizuoti bei gauti reikalingus duomenis. Startuoliai gali naudoti vaizdo atpažinimo įrankius, kad galėtų stebėti, ar (ir kaip dažnai) soc. tinkluose paminimas jų prekių ženklas, stebėti savo rinkodaros kampanijų sėkmę ir nustatyti populiariausias savo sektoriaus tendencijas.
Pavyzdžiui, maisto pramonės startuolis gali naudoti vaizdo atpažinimo įrankius, kad nustatytų populiariausią su maistu susijusį turinį socialiniuose tinkluose ir nenukryptų nuo rinkos tendencijų.
Vaizdo atpažinimo įrankiai: „Google Cloud Vision“, „Amazon Rekognition“, „Clarifai“.
Apibendrinant galima teigti, kad dirbtinis intelektas taps neatsiejamas nuo skaitmeninės rinkodaros. Startuoliai, kurie jau dabar išbando šiuos įrankius, yra žingsniu priekyje, nes šioms technologijoms tobulėjant, DI įrankiai taps dar pažangesni ir labiau prieinami, bus lengviau kurti suasmenintą patirtį savo klientams nuolat besikeičiančiame skaitmeninės rinkodaros pasaulyje.
„Visgi, svarbu nepamiršti, kad DI nėra stebuklingas sprendimas, galintis išspręsti visus startuolių iššūkius“, – priduria G. Kaminskas. Tam, kad dirbtinio intelekto įrankiai būtų veiksmingi, reikia tinkamo planavimo, strategijos ir jos vykdymo. Startuoliai turi atidžiai išanalizuoti savo verslo poreikius ir tikslus, kad nustatytų, kokie DI įrankiai yra tinkamiausi jų rinkodaros kampanijoms.