Jei sukūrėte verslą, ruošiatės tapti skaitmeninės rinkodaros specialistais arba tiesiog domitės verslo ir entreprenerystės pasauliu, tikėtina, kad dažnai girdite terminą SEO. Tačiau ar tiksliai žinote, kas yra tas SEO ir kam verslui jis reikalingas?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
SEO – apibūdinimas
SEO, arba optimizavimas paieškos sistemoms, yra procesas, kurio metu gerinamas svetainės matomumas ir reitingas paieškos rezultatų puslapiuose (SERP). Kitaip tariant, su SEO pagalba siekiama, kad jūsų svetainė būtų kuo aukščiau rezultatų sąraše, kuris rodomas, kai kas nors ieško su jūsų verslu susijusio raktažodžio ar frazės. Dažniausiai kalbama apie paiešką per „Google“, kadangi būtent šiuo paieškos varikliu naudojasi 90+ % internautų.
Kodėl SEO toks svarbus?
Pagalvokite apie tai taip: ką darote, kai ieškote produkto, paslaugos ar informacijos internete? Greičiausiai – gūglinate. Tai reiškia, vartotojas eina į „Google“, ir ten įveda raktažodį ar frazę. Tada paieškos sistema pateikia rezultatų sąrašą, o jūs paprastai spustelite vieną iš kelių viršuje pasiūlytų nuorodų.
Dabar įsivaizduokite, kad jūsų įmonė turi svetainę, bet ji nėra optimizuota paieškos sistemoms. Jei kas nors ieškos su jūsų verslu susijusio raktažodžio ar frazės, didelė tikimybė, kad jūsų svetainė nebus rodoma pirmajame rezultatų puslapyje, o gal net ne pirmuose keliuose puslapiuose. Tai reiškia, kad potencialūs klientai tikriausiai net nežinos, kad jūsų įmonė egzistuoja. Ir visai nesvarbu kokios geros jūsų kainos ar produktai.
Na, o jei jūsų svetainė bus optimizuota paieškos sistemoms, ji paieškos rezultatuose bus rodoma aukščiau. Tada padidės tikimybė, kad potencialūs klientai ras ir aplankys jūsų svetainę. Kitaip tariant, SEO yra technologijos ir veiksmų visuma, padedanti pritraukti daugiau lankytojų į jūsų svetainę. Na, o tai gali padidinti pardavimus ir pajamas.
Kaip SEO veikia?
„Google“ naudoja algoritmus ir dabar jau dirbtinį intelektą bei mašininį mokymąsį, pagal kuriuos nustato svetainių ir jų turinio tinkamumą ir kokybę bei atitinkamai jas reitinguoja. Šie algoritmai ir visa sistema atsižvelgia į daugybę faktorių. Tarp jų patenka: svetainės turinys, struktūra, nuorodų, nukreipiančių į svetainę, kokybė ir autoritetas bei bendra naudotojo patirtis.
Norėdama pagerinti svetainės matomumą ir reitingą, įmonė turi optimizuoti savo svetainę pagal šiuos faktorius. Tai gali apimti įvairią veiklą, pavyzdžiui, raktinių žodžių tyrimą, siekiant nustatyti tinkamus raktinius žodžius, į kuriuos reikėtų orientuotis. Panaudojus tikslinius raktažodžius bus didesnė tikimybė kilti aukščiau SERP.
Taip pat kalba gali eiti apie svetainės turinio ir struktūros perdarymą, optimizavimą. Tai daroma tam, kad svetainė būtų patogesnė naudotojams ir paieškos sistemoms. Negalima pamiršti ir aukštos kokybės nuorodų, nukreipiančių į svetainę, kūrimą.
SEO tikslas – padaryti svetainę kuo patrauklesnę tiek paieškos sistemoms, tiek naudotojams. Tik tada ji užims geras pozicijas paieškos rezultatuose ir pritrauks daugiau lankytojų bei potencialių klientų.