Šiandien tiek žmonių, tiek ir mašinų generuojamų duomenų kiekis gerokai viršija mūsų gebėjimą įsisavinti ir priimti sprendimus, pagrįstus šiais duomenimis. Būtent todėl dirbtinis intelektas (DI) tampa vis reikšmingesnis. DI – tai technologija, kuri pasitelkia kompiuterių algoritmus ir leidžia daug greičiau ir su našesne duomenų apdorojimo galia apdoroti įvairią informaciją.
Pastarosios savaitės internetinėje erdvėje buvo itin įdomios, o daugybės dėmesio sulaukė „OpenAI“ bendrovės sukurtas pokalbių robotas „ChatGPT“. „Dall-E“ nuotraukų įrankio kūrėjai pristatė bandomąją pokalbių roboto versiją, kuri iškart buvo įvardijama kaip internetinės paieškos ateitimi, kuri ateityje gali pakeisti „Google“ paieškos sistemą. Panašių minčių turi ir JAV paieškos milžinės vadovai.
Remiantis naujausia „The New York Times“ informacija, „Google“ vadovai laiko „ChatGPT“ pagrindine grėsme jos paieškos verslui. Panašu, kad situacija tokia kritiška, kad vadovybė tariamai paskelbė „raudoną kodą“. Pranešama, kad „Google“ generalinis direktorius Sundaras Pichai netgi pradėjo darbuotojų pergrupavimą, kad sutelktų dėmesį į DI produktų kūrimą.
„Google“ baimė dėl „ChatGPT“ kyla dėl šio įrankio gebėjimo pateikti norimą informaciją iš paprasčiausios užklausos, kurią gali sugeneruoti vartotojas. Jo stiprybė slypi gebėjime pateikti atsakymus ir pasiūlymus, o ne tiesiog pateikti jums nuorodų sąrašą. Tiesa, visą internetą sudrebinęs įrankis yra eksperimentinis ir toli gražu nėra tobulas, nes yra linkęs pateikti klaidingą ar toksišką informaciją.
Nepaisant esamų problemų, įrankis parodė, kad ilgainiui gali tapti didžiule grėsme nusistovėjusiai tvarkai internete. Būtent dėl šios priežasties, „Google“ vadovai nenori sėdėti ir laukti, kas atsitiks. Sprendimų ieškoma jau dabar. Įdomu ir tai, jog JAV paieškos milžinė jau turi savo pokalbių robotą, kuris gali konkuruoti su „ChatGPT“ ir jis žinomas kaip LaMDA (angl. Language Model for Dialogue Applications), skelbia „The New York Times“.
Vienintelė problema tobulinant ir ruošiant LaMDA plačiajam naudojimui, kaip pažymi „The New York Times“ šaltiniai, yra nerimas, kad robotas gali padaryti didžiulę žalą „Google“ paieškos skelbimų verslo modelį. Jei vartotojai sulaukia tinkamų atsakymų, kuriuose pateikiama būtent tai, ko jie ieško, jiems būtų mažiau priežasčių spustelėti reklamines nuorodas.
Kad ir ką „Google“ nuspręstų daryti dėl šios galimos grėsmės jos verslui, tikėtina, kad labai skubotų sprendimų priimti dar nereikėtų. Kaip minėta anksčiau, „ChatGPT“ toli gražu nėra tobulas, dažnai pateikia ne pačius tiksliausius, o neretai ir visiškai klaidingus atsakymus. Šiam technologiniam sprendimui dar prireiks nemažai laiko, kol jis bus tinkamas naudoti, o tai suteikia papildomo laiko ir „Google“.