Per pastarąjį dešimtmetį sparčiai pasikeitus reklamos galimybėms, verslai nebeįsivaizduoja virtualios erdvės neapimančios marketingo strategijos. Ekspertai pažymi, kad koja kojon su permainomis reklamos srityje žengia ir galingas, skaitmeninį pasaulį aiškesniu paverčiantis fenomenas – didieji duomenys bei jų analizė, rašoma „Oxylabs“ pranešime žiniasklaidai. Kaip jais paremti įrankiai gali praversti kuriant įmonės marketingo strategiją ar net išgelbėti verslą nuo reputacinės krizės bei kokia jų ateitis?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Didžiaisiais duomenimis paremtus sprendimus kuriančios įmonės „Oxylabs“ klientų vadybininkas Matas Žebrauskas pasakoja, kad šiuolaikinis marketingas didžiąją dalimi jau yra persikėlęs į skaitmeninę erdvę.
„Čia įmonės kovoja dėl aukštesnių pozicijų „Google“ paieškos sistemoje, siekia būti vis labiau pastebimos internetinėje erdvėje. Todėl paraleliai į pagalbą ateina ir didieji duomenys, kurie padeda analizuoti konkurentų pozicionavimą ir strategiją“, – sako M. Žebrauskas.
Anot jo, galima sakyti, kad tinkamas didžiųjų duomenų panaudojimas suteikia įmonėms ryškų konkurencinį pranašumą, nes marketingo strategijos kūrimui reikalingą analitiką galima atlikti automatizuotu būdu ir realiu laiku.
„Taip yra užtikrinamas tiksliausias įmanomas pozicionavimas, sukuriama galimybė pritraukti daugiau lankytojų, klientų bei siekti kitų verslo tikslų. Vis dėlto didieji duomenys su savimi atneša ir tam tikrų iššūkių. Informacijos, kurią galima atrasti internete, kiekiai yra praktiškai beribiai, todėl įmonės turi mokėti duomenis analizuoti, kad iš jų gautų didžiausią įmanomą naudą“, – teigia „Oxylabs“ klientų vadybininkas.
Platus galimybių spektras
Tinkamai naudojami didieji duomenys suteikia platų spektrą galimybių – nuo pagalbos identifikuojant geriausią produkto, puslapio ar paslaugos pozicionavimą, iki marketingo strategijos parengimo.
„Pavyzdžiui, skaitmeninės reklamos kokybės patikrinimas įvairiose platformose leidžia suprasti kur, kaip dažnai ir kokiame kontekste yra minimas įmonės vardas, kaip atrodo ir kiek dažnai matoma įmonės reklama internete. Taip pat didžiųjų duomenų pagalba galima kontroliuoti ir marketingo biudžetą. Jais paremti sprendimai leidžia identifikuoti, kur reklama neneša finansinės naudos, o kur ji efektyviausia – atsižvelgiant į tai, galima optimizuoti marketingo kaštus. Pavyzdžiui, viešieji duomenys padeda beveik realiu laiku stebėti bendrovės ar prekės paminėjimus internete. Tai leidžia tinkamai reaguoti į kylančias problemas ir išsaugoti įmonės reputaciją arba, priešingai, pasidžiaugti gerais rezultatais“, – sako klientų vadybininkas.
Jis pažymi, kad dar vienas dažnas didžiųjų duomenų panaudojimo būdas marketingo srityje – interneto svetainių optimizavimas (SEO).
„Didieji duomenys suteikia galimybę stebėti įmonės prekės ženklo poziciją pagal tam tikrus raktinius žodžius įvairiose naršyklės. Todėl tinkama raktažodžių analizė gali padėti sukurti patikrinta informacija paremtą SEO strategiją ir kilti „Google“ paieškos laiptais į viršų“, – teigia M. Žebrauskas.
Prieš naudojant, reikėtų įvertinti svarbius aspektus
Pasak eksperto, didžiųjų duomenų naudą gali jausti tiek mažos, tiek didelės įmonės, tačiau smulkesniems verslams iššūkis yra tiek finansiniai, tiek fiziniai ištekliai.
„Dažnu atveju didžiųjų duomenų įrankių mažoms įmonėms tiesiog neapsimoka įsigyti dėl per didelių kaštų. Be to, viešųjų duomenų rinkimas bei analizė užtrunka ir kainuoja, todėl, norint turėti kokybiškus duomenis ir jais remti savo strategiją, rekomenduojama kreiptis į bendroves, kurios tuo užsiima. Svarbu ir tai, kad stambios įmonės yra labiau priklausomos nuo didžiųjų duomenų nei mažesnės, nes jose vyksta žymiai daugiau procesų, o bet kokia klaida kainuoja brangiau.
Apskritai, apie didžiųjų duomenų panaudojimo galimybes būtina spręsti atsižvelgiant į reikšmingas aplinkybes: kokioje industrijoje ar šalyje veikia įmonė, koks jos produktas, kam reikalingi duomenys. Ta pati metodika galioja ne visuomet, todėl kiekvienai bendrovei rekomenduojama kurti unikalią strategiją, siekiant tinkamai išnaudoti didžiuosius duomenis“, – sako pašnekovas.
Vis dar trūksta elementarių žinių
M. Žebrauskas akcentuoja, kad kol kas rinkoje vis dar trūksta suvokimo, kaip galima tinkamai panaudoti didžiuosius duomenis strateginių marketingo tikslų įgyvendinimui.
„Norint įveikti šį iššūkį, reikia dar garsiau kalbėti apie didžiųjų duomenų teikiamą potencialą kuriant reklamos strategijas, lojalumo programas, tinklapio pozicionavimą ir pan. Svarbu nepamiršti, kad šiandieniniame skaitmeniniame pasaulyje viskas keičiasi be galo greitai, todėl būtina suprasti, kad duomenys praranda savo aktualumą, tad juos būtina sekti ir nuolat atnaujinti. To nedarant, kyla tikimybė, kad įmonės naudojama informacija bus pasenusi, o įžvalgos, gautos analizuojant duomenis – bevertės“, – teigia M. Žebrauskas.
Marketingo ir didžiųjų duomenų tandemas taps vis dažnesnis
Vis dėlto ekspertas pažymi, kad didieji duomenys ir marketingo strategijos ateityje neišvengiamai žengs koja kojon.
„Norėdamos išlikti konkurencingos, įmonės turi priimti duomenimis pagrįstus sprendimus, o tam nemaža dalis verslų jau dabar pasitelkia būtent tam skirtus įrankius. Turint omenyje, kad vis daugiau bendrovių perkelia verslą bei rinkodaros sprendimus į skaitmeninę erdvę, didžiųjų duomenų naudojimas marketingo srityje taps vis dažnesnis,“ – tvirtina M. Žebrauskas.