Didžiųjų duomenų rinkimas ir jų analizė tampa vis svarbesne daugybės organizacijų kasdienybės dalimi. Kol kas šiais sprendimais daugiausia naudojasi finansų, e. komercijos, mažmeninės prekybos ir kitų sričių gigantai bei pakankamai laiko ir lėšų turinčios kompanijos, tačiau pastebima, kad didžiųjų duomenų naudojimas įgauna pagreitį ir tarp smulkesnių verslų. Kaip tai padeda išsiskirti iš minios net mažiausiems ir kur slypi didžiausias, vis dar neišnaudotas, potencialas?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Nors didžiųjų duomenų rinkimas ir reikalauja reikšmingo kiekio resursų, kuriuos dažniausiai turi tik rinkoje įsitvirtinusios kompanijos, šių sprendimų naudą ir prasmę vis labiau pastebi ne tik itin didelės įmonės, sako didžiųjų duomenų sprendimus siūlančios įmonės „Oxylabs“ pardavimų komandos vadovas Vytautas Mikalonis.
„Kol kas mažųjų įmonių poreikis duomenų rinkimo įrankiams yra gana nedidelis, nes reikalingų duomenų kiekis yra sąlyginai mažas. Pavyzdžiui, jei norima surinkti informaciją apie kelis tūkstančius restoranų ir išsiaiškinti, kokias kainas jie siūlo, jiems reiktų išgauti apie 5 tūkstančius duomenų vienetų.
Tam būtų galima pasitelkti ir didžiųjų duomenų rinkimo įrankius, kurie dažniausiai naudojami, kai renkamų duomenų kiekis yra nuo dešimčių tūkstančių iki milijonų vienetų. Tačiau tokių įrankių pritaikymas bei paruošimas kainuoja, todėl reikia teisingai įsivertinti žmogiškųjų išteklių ir tokio įrankio kaštus.
Vis dėlto konkurencijai tarp verslų nuožmėjant, įmonių gebėjimas pritraukti bei išlaikyti klientus ilgalaikėje perspektyvoje tik dar labiau priklausys nuo turimos informacijos šviežumo ir kiekio, ypač skaitmeninėje erdvėje“, – teigia V. Mikalonis.
Anot jo, suprantama, kad šiuolaikinės technologijos iš mūsų gyvenimo niekur nedings, o kuo toliau, tuo daugiau verslų, norėdami įgyti konkurencinį pranašumą, turės vis daugiau investuoti į savo matomumą virtualiame pasaulyje.
„Didieji duomenys, jų rinkimas ir analizė – vienas iš kertinių aspektų, leidžiantis nukreipti verslą tinkama kryptimi, priimti teisingus sprendimus ir didinti įmonės pelningumą. Smulkūs verslai – ne išimtis“, – sako „Oxylabs“ pardavimų komandos vadovas.
Potencialas slypi ir skirtinguose segmentuose
Nors ženklus kiekis mažų bendrovių, dirbančių informacinių technologijų srityje, jau šiandien savo verslą kreipia būtent didžiųjų duomenų struktūravimo ar panaudojimo linkme, potencialas slypi ir daugelyje kitų segmentų.
„E. prekybos segmente renkamą informaciją galima panaudoti stebint konkurentų kainas ir sudarinėjant savo asortimentą. Naujausius kainų pokyčius ir kitas tendencijas aktualu analizuoti ir NT sektoriuje. Taip pat didieji duomenys gali padėti automatizuoti kelionių planavimo puslapius, greitai ir kokybiškai suformuoti geriausius išvykų pasiūlymus ar net atrasti naujas kryptis. Tuo tarpu finansų srityje ši informacija praverčia vertinant įmonių ir startuolių potencialą. Galiausiai bet kuris prekės ženklas gali stebėti savo sėkmę skaitmeninėje erdvėje bei įvertinti, ar dabartinė rinkodaros strategija yra efektyvi“, – pažymi pašnekovas.
Tendencijos žada smulkiausiųjų įsitraukimą
V. Mikalonis pratęsia, kad tendencija yra akivaizdi – kuo toliau, tuo daugiau mažų įmonių įgalins didžiaisiais duomenimis paremtus sprendimus savo veikloje, norėdami išlikti konkurencingi ar praplėsti savo teikiamų paslaugų spektrą.
„Pastebime, kad pastaruoju metu į mus kreipiasi ir didžiaisiais duomenimis paremtų įrankių prašo vis įvairesnių dydžių įmonės. Patyrę verslai dažniau renkasi įvairius infrastruktūrinius sprendimus, pavyzdžiui, duomenų centrų ar tarpinių serverių paslaugas. Pradedantys ar tik galvojantys apie duomenų rinkimą savo žvilgsnį dažniausiai kreipia į produktus, įgalinančius rinkti viešai prieinamus duomenis dideliu mastu. Apskritai, plečiantis didžiųjų duomenų segmentui, neabejoju, kad su jo teikiama nauda iš arti susipažins vis daugiau įmonių, net pačių smulkiausių“, – sako „Oxylabs“ pardavimų komandos vadovas.