Elektronika.lt
 2024 m. rugsėjo 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 30 d. 11:51
Lietuvių tyrimas apie švytinčias daleles – prestižiniame fizikos žurnale „Nanophotonics“
Rugsėjo 30 d. 08:37
Keli mažiau žinomi „iOS“ „Mail“ patogumai
Rugsėjo 29 d. 18:45
Įprastus skambučius keičia naujos technologijos: kai kuriems jas išbandyti trukdo vienas dalykas
Rugsėjo 29 d. 15:12
Geriausios „Galaxy S24“ funkcijos – pigiau: „Samsung“ flagmanų gretas papildė „Galaxy S24 FE“
Rugsėjo 29 d. 12:36
Vaizdo stebėjimas klasėse pamokų metu. Ar tai legalu?
Rugsėjo 29 d. 09:28
„Xiaomi“ pristatė naujus išmaniųjų telefonų flagmanus – dirbtinio intelekto funkcijos, naktinė fotografija ir produktyvumas
Rugsėjo 28 d. 18:28
Daugiau nei pusė apklaustųjų nori, kad dirbtinis intelektas palengvintų kasdienybę
Rugsėjo 28 d. 15:17
Vandeniliu varomas „Renault Master“ brėžia naujas ribas: 700 km nuvažiuojamas atstumas ir vos 5 minučių įkrovimas
Rugsėjo 28 d. 12:50
Politinis humoras: ar „TikTok“ ir memai veikia rinkėjų nuomonę?
Rugsėjo 28 d. 09:23
Prie Marijampolės pradedamos vienos moderniausių saulės elektrinių Baltijos šalyse statybos
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Kompiuteriai, IT Dalintis | Spausdinti

4 skaitmenizacijos tendencijos, keičiančios verslo pasaulį

Publikuota: 2022-02-04 14:10
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Profesionalams
Autorius: Gediminas Buivydas
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Iki pandemijos skaitmenizacijos galimybių neišnaudoję verslai jai įsisiūbavus stipriai pasigailėjo. Tad geriausias laikas skaitmenizuotis buvo vakar. Sekantis palankiausias metas – šiandien. Tendencija labai aiški – skaitmenizavo procesas tik intensyvės, atnešdamas naujus iššūkius bei atverdamas neribotas galimybes.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Iki pandemijos skaitmenizacijos galimybių neišnaudoję verslai jai įsisiūbavus stipriai pasigailėjo. Tad geriausias laikas skaitmenizuotis buvo vakar. Sekantis palankiausias metas – šiandien. Tendencija labai aiški – skaitmenizavo procesas tik intensyvės, atnešdamas naujus iššūkius bei atverdamas neribotas galimybes.

4 skaitmenizacijos tendencijos, keičiančios verslo pasaulį
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Skaitmenizacija verslo pasaulį transformuoja keisdama įvairius procesus, atverdama naujas rinkas ir smulkiems verslams suteikdama galimybę skaitmeninėje erdvėje konkuruoti ir su stambiomis korporacijomis. Ja pasinaudoti gali kiekvienas – svarbiausia nesipriešinti pokyčiams, būti atviriems naujovėms ir sekti svarbiausias tendencijas. Jas stebintys ir savo organizacijos pranašumą didinti siekiantys vadovai šiandien žino, kad tiek dabar, tiek artimiausioje ateityje klestės tie, kurie dėmesį sukoncentruos į kelias esmines kryptis.

#1 Kliento patirties užtikrinimas

Skaitmeninė erdvė atveria rinkas ir suteikia galimybę išplėsti savo klientų auditoriją ir geografiją. Visgi, tuo pačiu auga konkurencija, nes dėl vartotojo varžomasi jau pasauliniu, o ne vietiniu mastu, išnykę fiziniai barjerai augina ir pačių konkurentų skaičių. Tad skaitmeninės transformacijos amžiuje išloš savo dėmesį į klientų patirties gerinimą nukreipę vadovai, nes kintanti aplinka keičia ir vartotoją – jo pasirinkimą vis dažniau lemia nebe žemiausia kaina, tačiau gera kliento patirtis.

Skaitmenizacijos kontekste ją gerinti galima trimis aspektais. Pirma, pasiūlymų personalizavimu, kurių kokybę užtikrinti skaitmenizacija padeda suteikdama prieigą prie reikalingų duomenų analizės. Antra, vartotojui pateikdami patogias priemones ir patrauklias vartotojo aplinkas tokiuose kanaluose, kaip internetinis puslapis, aplikacija, savitarna. Trečia, užtikrindami vieningą kliento patirtį tarp skirtingų kanalų (angl. k. omnichannel). Tai reiškia, kad visi aptarnavimo kanalai, kuriais naudojasi vartotojas, turi veikti integruotai. Kitaip tariant, apsipirkimą socialiniame tinkle pradėjęs vartotojas privalo turėti galimybę procesą užbaigti kitoje platformoje, pvz. telefone, internetiniame puslapyje ir pan.

#2 Operacinio modelio keitimas

Technologijų vystymosi ir klientų poreikių kitimo greitis reikalauja, kad organizacijos būtų pasiruošusios keisti savo operacinį modelį. Šiandien verslai turi veikti taip, kad generuojamos idėjos būtų nuolatos testuojamos rinkoje. Tokiu būdu tikrinamas produkto/paslaugos poreikis rinkoje bei analizuojami rodikliai, koks produkto/paslaugos atvaizdavimas skaitmeninėje erdvėje sulaukia daugiausiai dėmesio (matuojami apsilankymai, pardavimai, grįžimas ir t. t.).

Dažnai įmonės neadekvačiai daug investuoja į tam tikras idėjas, kurios ne visuomet pasiteisina. Tačiau į tai galima pasižiūrėti kūrybiškai, sukurti minimalios vertės produktą (angl. k. MVP) ir su nedideliais kaštais patikrinti, ar rinkoje yra jo poreikis. Tad organizacijos turi sekti tendencijas ir užtikrinti, kad jose dirbtų šiuos procesus suprantantys ir reikiamas kompetencijas turintys profesionalai, kaip produkto vadovas, analitikas, dizaineris, programuotojas....

3# Procesų automatizavimas

Įmonės, siekiančios rinkoje išlaikyti ir auginti savo konkurencinį pranašumą turi adekvačiai įvertinti savo organizacijoje vykstančius procesus ir nuspręsti, ar tikrai visos operacijos turi būti atliekamos žmogaus. Kartais vieną ar kitą procesą daug paprasčiau skaitmenizuoti ir taip sutaupyti brangų darbuotojo laiką.

Paprastos operacijos, kurias įmanoma aprašyti taisyklėmis, pasitelkiant įvairias technologijas, kaip pavyzdžiui RPA, gali būti automatizuotos. Sudėtingesni uždaviniai, tokie, kaip objektų atpažinimas vaizdiniuose elementuose, teksto interpretavimas ar kiti žmogiškojo intelekto reikalaujantys veiksmai gali reikalauti ir sudėtingesnių technologijų, tokių, kaip mašininis mokymąsis (angl. k. ML) arba giluminis mokymąsis (angl. k. DL).

4# Duomenų saugumas

Dar viena tendencija, į kurią dėmesį turi atkreipti organizacijos, siekiančios pasiruošti skaitmenizacijos atveriamoms galimybėms ir iššūkiams, - duomenų saugumas. Kuo labiau esame priklausomi nuo skaitmeninės erdvės, tuo labiau pažeidžiami tampame. Siekiant sumažinti rizikas, būtina užtikrinti tinkamą infrastruktūrą ir pasamdyti reikiamas kompetencijas turinčius žmones. Nemažai įsilaužimų įvyksta dėl nepakankamo darbuotojų gaudymosi skaitmenizacijos temoje bei duomenų atskleidimo, tad organizacijos turi nepamiršti savo darbuotojų ir investuoti į jų skaitmeninį raštingumą.

Skaitmenizacijos iššūkiai

Skaitmenizacija atneša daug naudos, tačiau tuo pačiu ir ne vieną iššūkį vadovui. Atsiranda poreikis ieškoti naujų, specifinius įgūdžius turinčių talentų. Didelis informacijos kiekis kelia komunikacinį triukšmą ir neretam darosi sunku atskirti svarbią informaciją nuo perteklinės.

Dažnas vadovas ir darbuotojas susiduria su nerimu, kylančiu dėl skaitmeninės transformacijos greičio ir baimės nespėti su laiku (angl. k. Fear of Missing Out).

Vis stipriau jaučiamas ir naujų gebėjimų bei kompetencijų poreikis. Tradicinės organizacinės struktūros yra sukurtos tradiciniams verslams valdyti – žinant praeitį, galima prognozuoti ateitį ir tuomet telieka teisingai sukoordinuoti žmonių darbą. Valdant skaitmeninius produktus reikalingi kiti įgūdžiai, naujos darbo praktikos ir gebėjimai.

Pokyčiams užsisklendę ir mokytis nenorintys darbuotojai, dirbantys monotoniškus, žemesnės pridėtinės vertės darbus, 5-15 m. bėgyje susidurs su pavojumi netekti savo darbo vietos. Ši tendencija jau pastebima rinkoje. Tad darbuotojų persikvalifikavimo klausimas ateityje tik stiprės.

Modelis 4+40 nebeveikia

Siekiantys darbo rinkoje išlikti aktualiais turi vadovautis mokymosi visą gyvenimą principu – nuolat domėtis naujovėmis, eksperimentuoti, nes modelis 4+40, kuomet 4 metus mokinamės ir 40 m. dirbame pagal specialybę, nebeveikia. Viso gyvenimo mokymosi principas tampa naująją realybe. Mokytis turi visi – ir darbuotojai, ir organizacijos vadovai, nes skaitmenizacijos procesai anksčiau ar vėliau palies visus. Tai tema, kurioje, kaip matau iš ISM Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulyje vadovams studijuojančių lyderių, aktuali visų sričių ekspertams – nuo rinkodaros, HR, pardavimų iki IT.

Technologinės žinios yra įgyjamos, tačiau vis labiau reikia žmonių su tinkamu mąstymu (angl. k. Growth Mindset) ir gebėjimu prisiimti atsakomybę (angl. k. Extreme Ownership). Žmonėms, kurie mato tik iššūkius, o ne galimybes, bus labai sunku.

Visiems pokyčiams reikia ruoštis. Negalime būti tik stebėtojais, turime būti ateities kūrėjais. Verslai skaitmenizacijos amžiuje turi ieškoti tinkamų žmonių ir drauge atrasti naujas galimybes rinkoje, kurti savo konkurencinį pranašumą, pasinaudojant skaitmenizacijos sukurta galimybe plėsti savo geografiją, taip pasiekti naujus klientus, kurti skaitmeninus produktus, ir su mažiau resursų padaryti daugiau.

Su kiekvienu ketvirčiu būtų galima rašyti po naują straipsnį apie naujas tendencijas, bet pradžiai tiesiog vertėtų susimąstyti ir atsakyti į tokius klausimus:

  • Kaip gerai pažįstame savo klientų elgseną ir galime personalizuotai jiems teikti pasiūlymus?
  • Ar žinome savo klientų norus ir poreikius, ar juos gebame kokybiškai atlikti lyginant su konkurentais?
  • Ar žinome ir stebime, kaip vyksta procesai, kiek ir kur laiko užtrunkame atlikdami vieną ar kitą veiksmą? Ar neatliekame monotoniškų rankinių darbų, kurie nesukuria didelės pridėtinės vertės?
  • Ar dirbame iš pajautimo ar kiekvieną dieną matuojame įvairius rodiklius ir pagal juos prioretizuojame darbus ir priimame sprendimus?
  • Ar investuojame į kibernetinį saugumą ir ar mūsų darbuotojai žino to svarbą?

Gediminas Buivydas, ISM Executive School modulio Skaitmeninė transformacija ir verslas vadovas




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama