Du trečdaliai įmonių, inovacijas laiko vienu iš pagrindinių trijų savo strateginių prioritetų. Tačiau, kaip rodo „Boston Consulting Group“ (BCG) atliktas tyrimas – inovacijomis daugiausiai naudojasi didelės korporacijos. Mažesnės įmonės, kurios geba įgyvendinti inovatyvius projektus, savo pajamas gali padidinti kelis kartus, tačiau dažnai neišdrįsta rizikuoti ir tiki, kad technologiniai pokyčiai – tik stambioms įmonėms, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
BCG atliktas tyrimas atskleidė, kad net 45 proc. didžiųjų įmonių taiko įvairius technologinius sprendimus, tuo tarpu įmonėse, turinčiose iki 1000 darbuotojų – vos 28 proc. Kaip teigia „Baltic Amadeus“ Debesijos paslaugų vystymo vadovas Robertas Skardžius, smulkusis verslas dažniau pasirenka saugų kelią, kuriame naujų sprendimų diegimui skiriama nepakankamai dėmesio.
„Tradiciškai smulkus ir vidutinis verslas turi ribotas galimybes pasinaudoti bei pritaikyti naujausias technologijas verslo procesų gerinimui. Inovacijos išbandymas ar įdiegimas natūraliai siejasi su didelėmis pradinėmis investicijomis, kurios nebūtinai užtikrina sėkmę. Laikantis konservatyvesnės strategijos, išvengiama nuostolių rizikos, tačiau neišnaudojamas potencialas“, – sako R. Skardžius.
Visgi IT ekspertas pabrėžia, kad pastarieji keleri metai sukūrė nemažai sėkmingų inovacijų išnaudojimo pavyzdžių. „Nors technologijų sritis visą laiką vystėsi labai sparčiai, pandemijos laikotarpis paskatino įmones drąsiau taikyti inovatyvius įrankius ir sprendimus, kurie atnešė sėkmingų verslo rezultatų. Atsirado poreikis ieškoti naujų paslaugų teikimo būdų, pradėti vykdyti veiklą kitose rinkose ar suspėti kokybiškai suvaldyti išaugusį internetinės paklausos srautą. Ir tai neabejotinai palietė tiek stambųjį verslą, tiek mažas įmones.“
Skatina pradėti nuo minimalių pokyčių
Kaip teigia IT ekspertas, šiuo metu pasauliniai viešosios debesijos sprendimų tiekėjai – „Amazon Web Services“ bei „Microsoft Azure“ siūlo išmėginti įvairias technines funkcijas be didelių pradinių investicijų. „Išbandyti duomenų analitikos, archyvavimo, dirbtinio intelekto, teksto ar balso atpažinimo funkcijas galima net ir neturint pradinio biudžeto, kadangi daugelis įrankių turi nemokamus paslaugų planus. Tokiu būdu įmonės gali paeksperimentuoti bei įvertinti galimą sprendimų potencialą. Tai yra itin aktualu mažesnėms įmonėms.“
Debesijos platformos suteikia prieigą prie praktiškai visame pasaulyje neribotų IT resursų, kurie gali padėti realizuoti norimą sprendimą paprasčiau ir ekonomiškai efektyviau. Tokiu būdu įmonės gali lengviau pasiekti norimus tikslus – skaitmenizuoti verslo procesus, greičiau kurti skaitmeninius produktus ar užtikrinti kokybiškesnį savo klientų aptarnavimą.
Viešosios debesijos galimybės inovacijų kūrimui
Nors dėl išplėstinių finansinių resursų stambieji verslai turi geresnes sąlygas investuoti į naujovių įsisavinimą, mažesnės įmonės gali atlaikyti šią konkurenciją pasinaudojant lanksčiomis inovacijų taikymo galimybėmis. Viena iš tokių – faktiniu suvartojimu pagrįstas atsiskaitymo modelis, leidžiantis paprasčiau išbandyti technologinius sprendimus, tuo pačiu išvengti finansinės rizikos. Pavyzdžiui, norint pasinaudoti dirbtinio intelekto, mašininio mokymosi, duomenų analizavimo įrankiais pakanka susimokėti mėnesinį paslaugos mokestį. Pastaruosius paslaugų apmokėjimo planus galima bet kada nutraukti, jeigu konkretus sprendimas ar įrankis nepasiteisino. Taigi mažesnės įmonės gali išmėginti inovatyvius sprendimus, kurie nereikalauja didelių bei ilgalaikių investicijų.
Kaip teigia R. Skardžius, viešosios debesijos privalumai galėtų būti vardinami ir vardinami, tačiau yra esminiai, kurie padeda efektyvinti verslo veiklą, optimizuoja išlaidas ir didina pardavimo pajamas. „Verslas pasiekia gerų rezultatų, kuomet sugeba pernaudoti ir pritaikyti standartizuotus sprendimus savo reikmėms. Debesijos teikėjai siūlo įvairaus funkcionalumo paslaugas, kurias išnaudojančios įmonės veikia efektyviau. Naudojant IT infrastruktūros sprendimus pagal poreikį galima dinamiškai valdyti išlaidas. Pasitelkiant debesijos paslaugų apmokėjimo principus, įmonės išleidžia mažiau pinigų ir geba veiksmingiau išnaudoti turimus biudžetus.“
Inovacijų diegimas įgalina įmones ne tik pristatyti naujas paslaugas bei produktus, bet ir kurti geresnę klientų patirtį. „Laimingi ir kokybiškai aptarnauti klientai yra linkę mokėti daugiau už gaunamas paslaugas bei rekomenduoti jas kitiems – kas neišvengiamai nulemia ir geresnius pardavimo pajamų rezultatus“, – aiškina IT ekspertas.