Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 20 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 20 d. 11:49
Sukčiai vis intensyviau taikosi į pirkėjus: kaip atpažinti netikras akcijas ir apsaugoti savo finansus?
Lapkričio 20 d. 08:24
Užnuodytas dirbtinis intelektas: ar nusikaltėliai algoritmų neatgręš prieš mus?
Lapkričio 19 d. 20:29
Pristatytas „Huawei Watch Ultimate“: išskirtinės funkcijos žaidžiantiems golfą bei mėgstantiems keliauti
Lapkričio 19 d. 17:22
Mokslininkai atrado, kad lazerio šviesa gali mesti šešėlį
Lapkričio 19 d. 14:39
Kaip sukurti vizualiai patrauklią „Instagram“ verslo paskyrą?
Lapkričio 19 d. 11:29
KTU profesorius: ar e. sportas gali tapti tradicinio sporto alternatyva?
Lapkričio 19 d. 08:23
Telefoniniai sukčiai nestabdo: vien pirmąją lapkričio savaitę išviliota beveik 100 tūkst. eurų
Lapkričio 18 d. 20:24
Elektromobilis šaltuoju metų laiku: kaip prailginti nuvažiuojamą atstumą atvėsus orams?
Lapkričio 18 d. 17:35
Dirbtinis intelektas keičia energetikos ateitį: galimybės, iššūkiai ir etiniai aspektai
Lapkričio 18 d. 14:55
Ar jūsų CV išlaikys dirbtinio intelekto testą? Atsako, į ką atkreipti dėmesį ieškant darbo
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Kompiuteriai, IT Dalintis | Spausdinti

Slapukų mirtis artėja. Ar pasiruošėt?

Publikuota: 2021-12-07 08:48
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Gediminas Blažys
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt / Pranešimas žiniasklaidai

Reklama internete remiasi slapukais – mažais failais, automatiškai įrašomais į kiekvieno iš mūsų naršyklę, kai tik jos lange suvedame tinklalapio adresą ir paspaudžiame „enter“. Tačiau jau labai greitai jų nebeliks. Ar esate tam pasiruošę?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Reklama internete remiasi slapukais – mažais failais, automatiškai įrašomais į kiekvieno iš mūsų naršyklę, kai tik jos lange suvedame tinklalapio adresą ir paspaudžiame „enter“. Slapukų būna įvairių: kai kurie iš jų tiesiog leidžia sklandžiai naršyti, įsimena prisijungimo duomenis ar e. parduotuvės krepšelio istoriją, kiti kaupia svetainės analitiką. Dar kiti – trečiųjų šalių slapukai – lemia tai, kad naršydami matome mums aktualią reklamą, o tinklalapiams leidžia uždirbti. Tačiau jau labai greitai jų nebeliks. Ar esate tam pasiruošę?

Slapukų mirtis artėja. Ar pasiruošėt?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Slapukai reklamos pasaulyje naudojami jau kelis dešimtmečius. Per tiek laiko industrija pasikeitė neatpažįstamai: atsirado atskira reklamos technologijų rinka, kur kompanijos renka, kaupia, dalinasi, perka, parduoda ir valdo slapukus taip, kad paprastiems interneto naršytojams tapo sunku susigaudyti, kas vyksta su jų duomenimis. Bet greitai tai pasikeis.

Kai svarbiausia – vartotojų privatumas

Jeigu įdomu, kiek įmonių nori gauti informaciją apie jūsų naršymo ypatumus, kitą kartą naršant iššokus slapukų lentelei, paspauskite mygtuką, kuris informuoja apie trečiųjų šalių partnerius. Pamatysite šimtų įmonių sąrašą, kurių daugumos būsite net negirdėję. Vis dėlto vartotojai pamažu atgauna privatumo kontrolę.

Pirmoji asmens duomenų apsaugos problema susirūpino Europa, nuo 2018 m. ėmusi taikyti Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (BDAR), vėliau panašiu keliu nuėjo ir JAV. Grąžinti asmens duomenų kontrolę žmonėms į savo rankas pirmoji nusprendė „Apple“, dar metų pradžioje sustabdžiusi slapukų rinkimą „Safari“ naršyklėje. Aišku, sprendimas nebuvo toks sudėtingas, nes didžiąją dalį pajamų „Apple“ gauna ne iš reklamos.

Tuo pat keliu vėliau pasekė ir „Firefox“ naršyklės savininkai, bet lūžio rinkoje nesukėlė, nes 6 iš 10 vartotojų naršo su „Google“ valdoma „Chrome“. Spaudžiama ieškinių abipus Atlanto, pernai metų pradžioje galiausiai palūžo ir „Google“, pranešusi, kad ir jų populiarioji naršyklė nuo 2021 m. neberinks slapukų. Tiesa, neradusi kuo slapukus pakeisti, vėliau šį terminą nukėlė dar porai metų – bent iki 2023 m. pabaigos.

Pokytis paveiks mus visus

Pratęstas terminas džiugina, nes pasirengti slapukų mirčiai turime daugiau laiko. Kita vertus, kyla ir nerimo – jei efektyvios slapukų alternatyvos neranda reklamos milžinė, tai tik parodo problemos svarbą ir skaitmeninės reklamos ekosistemos kompleksiškumą. Slapukų mirtis paveiks mus visus: vartotojus, reklamos pirkėjus, tinklalapius, rodančius reklamą ir tarpininkus, teikiančius papildomas paslaugas. Jei vartotojams pasirinkimas aiškus (arba privatumas, arba nemokamas turinys), tai reklamos profesionalams reikės gerokai daugiau išradingumo ir lankstumo.

Slapukų mirtis reklamos industriją įstūmė į paradoksalią situaciją: interneto vartotojai (o ypač – Z karta) nori matyti kuo aktualesnę reklamą, bet tuo pat metu nėra linkę dalintis duomenimis apie savo pomėgius. Ar tai reiškia, kad su slapukais dings personalizuota reklama ir internetą užplūs baneriai su kriptovaliutų investavimo patarimais iš influencerių?

Greičiausiai ne, nes nuo reklamos pajamų priklausomi tinklalapiai jau kurį laiką ieško naujų tikslinės reklamos rodymo būdų ir tvarkingai surinktų vartotojų duomenų šaltinių. Auginti registruotų skaitytojų gretas būtina (turbūt pastebėjote, kad tokių tinklalapių vis daugiau ir Lietuvoje), bet ne mažiau svarbu tą vartotojų informaciją saugiai panaudoti reklamai.

Tinklalapiams, kurie neturi galimybių auginti auditorijos per kokybišką turinį, reikėtų pagalvoti apie reklamos partnerių siūlomas bendras ID platformas, o itin priklausomiems nuo remarketingo – tarpusavio duomenų integracijos galimybes.

Nenorite atsilikti? Ruoškitės jau dabar

Atrodo, reklamos pasaulio laukia dideli pokyčiai. Kaip jiems pasirengęs pasaulius? Reklamos, rinkodaros ir technologijų naujienų portalas „Ad Age“ apklausė rinkodaros specialistus JAV ir paskelbė tyrimo rezultatus, parodžiusius realų pasirengimą pokyčiui. Pasirodo, dauguma pasitiki savo įmone ir tiki, kad sėkmingai prie pokyčių prisitaikys, bet paklausti apie konkrečius sprendimus, pripažįsta, kad net 70 proc. trūksta resursų ir iki šiol nėra įgyvendinę jokių tapatybės nustatymo alternatyvų.

Ramiai laukti gali būti rizikinga. Jeigu šiuo metu aktyviai investuojate į reklamą internete ir jūsų verslo sėkmė priklauso nuo jos našumo, o apie alternatyvas slapukams pradėsite galvoti tik tada, kai jų nebeliks, tai rinka ir konkurentai bus priekyje dvejais metais. Toks scenarijus nevilioja? Ruoštis galima pradėti jau šiandien.

Aišku viena – sėkmingiausios ateities reklamos kampanijos bus daromos iš kelių technologijų mišinio: registruotų ir dalintis savo informacija sutikusių vartotojų duomenų, kontekstinių metodų, kohortų, identifikatorių ir kitų priemonių.

Reklamuotojų, agentūrų ir tinklapių uždavinys bus rasti dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi (machine learning) technologijos partnerį, kuris sugebės tokį technologijų mišinį valdyti ir veikti realiu laiku. Tik taip sklandžiai išgyvensime slapukų mirtį ir išlaikysime reklamos efektyvumą, o internetas mums visiems bus saugesnis ir skaidresnis.

Gediminas Blažys yra reklamos technologijų lyderės Baltijos šalyse „Digital Matter“ vadovas, iki 2021 m. lapkričio veikusios „Adnet Media“ vardu.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama