1998 m. keturi vyrukai – Kevinas Bachusas, Tedas Hase‘as, Otto‘as Berkesas ir Seamusas Blackley – „Microsoft“ įkūrėjui Billui Gatesui pristatė projektą kodiniu pavadinimu „Midway“. Po šiuo pavadinimu slypėjo idėja sukurti naują žaidimų konsolę. Projektas pasiteisino ir praėjus vos keleriems metams, 2001 m. lapkričio 15 d., Šiaurės Amerikoje pasirodė pirmasis „Xbox“.
„Pexels“ nuotr.
Šiais metais ši konsolė švenčia dvidešimtmetį. Arnoldas Lukošius, „Tele2 inovacijų biuro“ ekspertas dalijasi įdomybėmis apie kompiuterinių ir vaizdo žaidimų mėgėjų širdis pavergusį įrenginį.
Kodėl „Xbox“ logotipas žalias?
Žaidimų konsolę „Xbox“ lengvai atpažįstame ne tik dėl „X“ raidės, bet ir dėl ryškiai žalios spalvos logotipe.
Turbūt esate susidūrę su situacija, kuomet paskolinę kolegai rašiklį ar žymeklį, jo taip ir nebeatgaunate. Regis, žaidimų konsolės dizaineriui Horace‘ui Luke‘ui nutiko taip pat.
Vienoje tinklalaidėje pokalbio metu dizaineris papasakojo, kad pasirinkimas logotipe naudoti žalią spalvą nebuvo apgalvotas. Žalias žymeklis buvo vienintelis jam likęs spalvotas rašiklis, tad teko suktis iš padėties. Visgi, jis neprašovė pro šalį – net praėjus dvidešimčiai metų žalia spalva naudojama žaidimų konsolės prekių ženkle.
Vaizdo žaidimų technologija pritaikyta ir darbui
Dažniausiai kompiuterinių ir vaizdo žaidimų mėgėjai tokius įrenginius kaip „Xbox“ naudoja išskirtinai pramogai. Pasirodo, kad jie gali būti naudojami ir darbui.
„Xbox One“ modelio technologija buvo pritaikyta ne tik žaidimams. Trečdalis naudotojų žaidimų konsolę išnaudoja televizijos serialų ar filmų peržiūrai. Taip pat šį įrenginį galima naudoti kaip asmeninį asistentą ir valdyti jį balso komandomis. Tai dar ne viskas – kartu su šiuo „Microsoft“ gaminiu galima dalyvauti ir vaizdo skambučiuose. Taigi, gal kitas jūsų darbo skambutis vyks pasitelkus „Xbox“?
Daugėja žaidžiančių moterų
Anksčiau buvo įprasta manyti, kad kompiuteriniai žaidimai – vaikinų ir vyrų laisvalaikio praleidimo būdas. Analizuojant skirtingų kartų įpročius galima pastebėti visiškai kitą tendenciją.
Pavyzdžiui, prarastosios (arba kūdikių bumo) kartos atstovės vaizdo žaidimus kaip laiko praleidimo būdą renkasi dažniau nei vyrai. 9 proc. moterų, kurių amžius varijuoja nuo 51 iki 65 metų yra linkusios žaisti vaizdo žaidimus. Šios amžiaus grupės vyrai kiek pasyvesni – žaidėjų tarpe jų 7 proc.
Vyrus taip pat lenkia ir X kartos atstovės. Tiesa, skirtumas nedidelis – 15 proc. moterų ir 14 proc. vyrų. Tuo tarpu tūkstantmečio kartoje skirtumai kiek didesni. Beveik penktadalis milenialsų, žaidžiančių kompiuterinius ir vaizdo žaidimus, yra vaikinai ir vyrai, o merginų ir moterų tarpe tokių yra tik 14 proc.
Mėgstamiausi įmonės vadovų žaidimai
„Xbox“ pasirodymas konsolių rinkoje žaidėjams sudarė galimybes susipažinti su tokiais vaizdo žaidimais, kaip „Age of Empires“, „Minecraft“ ar „Halo“. Kiekvieno skoniui pritaikytas laisvalaikio praleidimo būdas atrado savo vartotoją.
Tiesa, mėgstamiausius žaidimus renkasi ne tik žaidėjai, bet ir „Microsoft“ vadovai. Peter Moore savo mėgstamiausiu žaidimu įvardija „Crimson Skies“ – pirmąjį žaidimą, kurį žaidė atvykęs į „Microsoft“. Phil Spencer išskiria „Voodoo Vince“ – žaidimą, kurio visus lygius perėjo kartu su savo dukromis. Seamus Buckley pasirinkimas – klasikinis nuotykių žaidimas „Psychonauts“.
Žaidimams nuo 4 iki 7 valandų per savaitę
Galvojantiems, kad neturi laiko žaidimams, teks nusivilti. Standartinis „Xbox“ vartotojas šiam įtraukiančiam laisvalaikio praleidimo būdui skiria nuo 4 iki 7 valandų per savaitę.
Pasirodo, kad tai ne riba. Beveik 8 proc. vartotojų per savaitę su pulteliu rankoje praleidžia daugiau nei 20 valandų. Maždaug dešimtadalis naudotojų „Xbox“ per savaitę žaidžia mažiau nei valandą.
Produktas, atsidūręs Gineso rekordų knygoje
Per dvidešimt žaidimų konsolės gyvavimo metų buvo visko – net ir Gineso rekordų. 2010 m. buvo pristatytas naujas „Xbox“ priedas – „Kinect“ jutiklinė jungtis. Jei bent kartą gyvenime žaidėte garsųjį šokių žaidimą „Just dance“, tuomet jums greičiausiai teko su ja susidurti.
Šis prietaisas Gineso pasaulio rekordų knygoje įrašytas kaip sparčiausiai parduodamas masinio vartojimo elektronikos gaminys. Per pirmąsias 60 dienų nuo „Kinect“ pasirodymo rinkoje, jų buvo parduota daugiau nei 8 milijonai vienetų.
Augantys žaidėjų skaičiai
Kompiuterinių ir vaizdo žaidimų vartotojų skaičius auga praktiškai nuolatos. Prie pastarojo meto augimo, greičiausiai, prisidėjo ir 2020 m. pradžioje kilusi pasaulinė pandemija.
Prognozuojama, kad 2023 m. žaidėjų skaičius perkops 3 milijardus. Palyginimui, 2015 m. žaidimų konsolėmis naudojosi apie 2 milijardus asmenų. Nuo to laiko skaičiai tik kyla, o pernai pasiekė beveik 2,7 milijardo vartotojų ribą.