Mobiliaisiais telefonais internete naršantys vartotojai jau tikriausiai pastebi naują reklamos priemonę – reklaminius skydelius kai kuriuose mobiliojo interneto (WAP) tinklalapiuose. Kol kas ši rinka tik laukia savo dienos, reklamos užsakovai ir gamintojai susiduria su įvairiais barjerais.
Mobilusis telefonas šiandien išgyvena pakilimo laikus. Prieš keletą metų jis buvo tik patogus skambinimo ir trumpųjų žinučių rašymo prietaisas, o šiandien mažajame ekrane galima stebėti TV programas ar naršyti internete. Nenuostabu, kad paskui šias paslaugas, ypač mobilųjį internetą, į telefonus braunasi ir reklama.
Lietuvoje mobilioji reklama dar tik žengia pirmuosius mažus žingsnius. Ar reklamdaviai ir reklamos gamintojai turėtų pasiruošti mobiliosios reklamos aukso amžiui, kurio pirmaisiais nedrąsiais spinduliais patiki tokie pasauliniai gigantai kaip „Google“, „Microsoft“ ar „Yahoo!”? Atsakymas būtų „taip“, tačiau tokios reklamos rinka mūsų šalyje augs pamažu: remiantis oficialia statistika, mobiliame internete naršo virš milijono Lietuvos gyventojų. Be abejo, tokia auditorija domintų ne vieną marketingo specialistą, tačiau tam, kad taptų sėkminga, mobilioji reklama dar turi peržengti keletą barjerų.
Pirma, technologijos vis dar riboja internetą mobiliuosiuose telefonuose. Žvelkime realistiškai – reklamos užsakovai visuomet tikėsis įprastiniam internetui pritaikytų, novatoriškų ir patrauklių reklaminių sprendimų, norės pakankamo dydžio ir ilgio vaizdo reklamos intarpų, nenuobodžių reklamos formų. Ar keletą kadrų talpinantis „gif“ skydelis gali prilygti idėjų neribojančiai „flash“ animacijai? Kaip keisis mobilieji telefonai, ar vartotojai iš tiesų „prisijaukins“ internetą mobiliajame telefone, ar įspūdinga vartotojų statistika ir liks tik statistika? Į šiuos klausimus reikės atsakyti visiems rinkos dalyviams.
Kūrybiško požiūrio ir idėjų pareikalaus mobiliojo ryšio operatorių siūlomos paslaugos. Pavyzdžiui, vietos nustatymo technologijos leis reklamą formuoti pagal vartotojo buvimo vietą. Restoranus, parduotuves, klubus ar kino teatrus turėtų dominti galimybės pritraukti netoliese esančius potencialius klientus. Beje, tokios reklamos įmanomos tik klientui sutikus. Apskritai, daugumai vartotojų mobilusis telefonas yra išskirtinai asmeninė nuosavybė ir erdvė, todėl reklamos gamintojai ir skleidėjai turės būti atidūs: įkyrumas, nuobodumas ar nepatrauklumas gali temdyti atsiveriančio reklamos kanalo perspektyvas.
Neabejotinai reklama mobiliajame internete turi neišnaudoto potencialo. Tokios reklamos privalumai akivaizdūs – vartotojai mobiliuoju telefonu gali pasiekti tinklalapį bet kuriuo paros laiku ir iš bet kurios vietos, o paspaudę ant reklaminės nuorodos ar skydelio jie gali ne tik nukeliauti į besireklamuojančios įmonės puslapį, bet ir iš karto paskambinti informaciniu telefonu. Žinant auditorijos dydį ir įvertinus galimybę pateikti personalizuotą reklamą, į šį kanalą nekreipti dėmesio būtų neapdairu. Tačiau kol kas – tai yra neapibrėžta erdvė rinkodarai, reikia išspręsti svarbius techninius klausimus, atrasti etiškus ir veiksmingus reklamos būdus.