Šeštadienį kompiuteriniam „Pokemonų“ žaidimui sukako 25 metai. 1996 m. Japonijoje išleisti „Pokemonai“ užkariavo ne tik kompiuterinių žaidimų industriją, bet ir televiziją bei išmaniųjų telefonų ekranus. Kaip „Pokemonai“ tapo pasauliniu hitu, kuo naujai išleistas žaidimas „Pokemon Go“ skyrėsi nuo kitų žaidimų ir kas lėmė šių kišeninių monstrų sėkmę, pranešime žiniasklaidai pasakoja „Bitės Profai“.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Pokemonai“ buvo vieni iš nedaugelio žaidimų veikėjų, pasaulį nustebinę net kelis kartus. Nors net ir patys „Pokemonų“ leidėjai į žaidimą nedėjo didelių vilčių, devintojo dešimtmečio pabaigoje jis pralenkė visų lūkesčius. O kai jau atrodė, kad „Pokemonai“ nuguls žaidimų istorijos puslapiuose, prieš penkerius metus atsiradęs „Pokemon Go“ žaidimų personažus vėl sugrąžino į ekranus“, – pasakoja „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.
Netikėta sėkmė
Kompiuterinį „Pokemonų“ – virtualių kišeninių monstrų – žaidimą po net šešių metų darbo Japonijoje sukūrė Satoshi Tajiri‘o vadovaujama žaidimų kūrimo studija „Game Freak“. Žaidimo kūrimo procesas nebuvo sklandus – „Pokemonų“ sumanytojas neturėjo pinigų sumokėti darbuotojams algų, todėl dalis jų sužinoję apie studijos finansinę situaciją iš jos pasitraukė.
„Pokemonų“ žaidimą 1996 m. išleido vaizdo žaidimų kūrimo bendrovė „Nintendo“, tačiau niekas į jį nedėjo daug vilčių. „Pokemonai“ tuomet išleisti delninei žaidimų konsolei „Game Boy“, kurios populiarumas blėso. Vis dėlto nepaisant niūrių prognozių, per kelerius metus „Pokemonai“ tapo pasauliniu hitu – 1999 m. „Nintendo“ skelbė, kad žaidimas uždirbo 5 mlrd. dolerių – tiek tuo metu buvo verta visa JAV kompiuterinių žaidimų industrija“, – sako išmaniųjų įrenginių ekspertas.
„Pokemonų“ sėkmė neapsiribojo tik kompiuteriniu žaidimu. Buvo sukurti ir animaciniai filmukai bei kolekcinės kortelės – pastarųjų pasaulyje iki šios dienos išleista daugiau kaip 34 milijardai.
„Pokemonų“ atgimimas
Dar 1996 m. išleisto žaidimo tikslas buvo rinkti ir dresuoti kišeninius monstrus. Žaidėjai turėjo tapti „Pokemonų“ treneriais ir surinkti visas jų rūšis išgalvotame žaidimo regione, pervesti juos į kitus regionus ir kovoti prieš kitus trenerius. Daugybė vartotojų visame pasaulyje įsitraukė į kišeninių monstrų treniravimą ir kovas. Vis dėlto ilgainiui ši „Pokemonų“ manija išblėso.
„Žaidimas netikėtai atgijo 2016-aisiais, kuomet nuo „Google“ atsiskyrusi bendrovė „Niantic Labs“ išleido papildytos realybės žaidimą „Pokemon Go“. Jis išmaniuosius telefonus pavertė „Pokemonų“ detektoriais. Pasinaudojus telefonų GPS technologija šie kišeniniai monstrai buvo integruojami į virtualios realybės aplinką ir matomi telefono ekrane“, – pasakoja M. Vrubliauskas.
„Pokemon Go“ pasaulį supažindino ir su papildytos realybės technologija – iki žaidimo atsiradimo didelė dalis gyventojų nenutuokė, kokios šios technologijos galimybės.
Gaudė ir muziejuose
Skirtingai nei dauguma kitų kompiuterinių žaidimų, „Pokemon Go“ neskatino tik žiūrėti į įrenginio ekraną – norint žaisti žaidimą reikėjo daug judėti, pažinti gamtą ir miestų apylinkes. Žaidimas tapo toks populiarus, kad sukėlė ir kurioziškų situacijų.
„JAV aibė namų savininkų kreipėsi į teismą dėl to, kad žaidėjai brovėsi į privačių namų savininkų kiemus. Namų kiemai tapo „Pokemonų stotelėmis“ (angl. PokeStops“), kuriose žaidėjai galėjo prisivilioti retų kišeninių monstrų. Žaidėjai „Pokemonus“ gaudydavo ir kapinėse, muziejuose ar atminimo vietose“, – prisimena M. Vrubliauskas.
„Pokemon Go“ žaidimas buvo parsisiųstas daugiau nei milijardą kartų, o „Pokemonų“ žaidimo franšizė populiarumu nusileidžia tik kitam legendiniam žaidimui „Mario“.