Elektronika.lt
 2025 m. vasario 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Vasario 22 d. 13:18
Z kartos žmonės tiksliai žino, kur jiems gali padėti DI, bet trūksta praktikos
Vasario 21 d. 18:22
Lietuvoje pirmąkart išbandyta kvantinio ryšio technologija, užtikrinsianti nenulaužiamą duomenų perdavimą
Vasario 21 d. 15:47
Ekranų vartojimo problemos prasideda vaikystėje: kaip tėvams kovoti su žalingais vaiko įpročiais?
Vasario 21 d. 12:54
LG pristato naujausias skaitmenines iškabas B2B sektoriams
Vasario 21 d. 09:49
Prieš pasaulinę premjerą „Kia“ atskleidė naujojo PV5 modelio išvaizdą
Vasario 20 d. 19:24
Ekspertai pataria, kaip neužkibti ant internetinių sukčių kabliuko
Vasario 20 d. 16:21
KTU studentė kuria inovatyvų prietaisą žaizdoms gydyti
Vasario 20 d. 13:47
Kaip sprendžiami elektromobilių įkrovimo saugumo iššūkiai?
Vasario 20 d. 09:25
„Sostena“ – oficiali „Lynk & Co“ atstovė Lietuvoje
Vasario 19 d. 20:24
Kada dirbtinis intelektas bejėgis, arba kodėl pirma – duomenys, tada sprendimai?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
KCD2 Mods
Installing KCD 2 Mods, KCD 2 Guides, KCD 2 Cheats
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Wiki
GTA 6 Map, GTA 6 Characters, GTA 6 News
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Kompiuteriai, IT Dalintis | Spausdinti

Gyventojų konsultavimui pasitelkiamos dirbtinio intelekto programos

Publikuota: 2021-01-29 12:49
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Į skaitmeninę erdvę keliasi ne tik Lietuvos verslas, bet ir valstybinės įmonės bei viešųjų paslaugų tiekėjai. Jie pagal skaitmenizuotų viešųjų paslaugų indeksą Europoje užima šeštą vietą ir lenkia ES vidurkį. Vis daugiau viešojo sektoriaus įmonių Lietuvoje naudoja skaitmeninius sprendimus, kuriems pasitelkta dirbtinio intelekto technologija.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Į skaitmeninę erdvę keliasi ne tik Lietuvos verslas, bet ir valstybinės įmonės bei viešųjų paslaugų tiekėjai. Jie pagal skaitmenizuotų viešųjų paslaugų indeksą Europoje užima šeštą vietą ir lenkia ES vidurkį. Vis daugiau viešojo sektoriaus įmonių Lietuvoje naudoja skaitmeninius sprendimus, kuriems pasitelkta dirbtinio intelekto technologija. Vienas jų – Valstybinėje mokesčių inspekcijoje konsultacijas teikiantis virtualus asistentas Simas, kuris nuo pirmosios darbo dienos jau atsakė į daugiau nei 7,5 tūkst. gyventojų klausimų.

Gyventojų konsultavimui pasitelkiamos dirbtinio intelekto programos
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Virtualaus asistento mokymui būtina perprasti klientų įpročius

Gruodžio mėnesį įdiegtas virtualusis VMI asistentas gyventojams teikia bendrinę informaciją, susijusią su žemės mokesčio, nekilnojamo turto mokesčio, individualios veiklos ir verslo liudijimų, baudų mokėjimo bei įmonėms skiriamų subsidijų temomis. Jis padeda mokesčių mokėtojams greičiau ir lengviau gauti bendro pobūdžio informaciją visą parą, be pietų pertraukų ir nelaukiant eilės konsultacijų telefonu linijoje.

„Kurdami virtualų asistentą siekėme pagerinti gyventojų konsultavimo kokybę, kuri, ypač dabar, karantino metu, yra itin svarbi. Jis turėtų padėti gyventojams greičiau ir lengviau gauti bendro pobūdžio informaciją neribojant klausiančiųjų skaičiaus. Tikimės, jog tai padės sumažinti laukiančiųjų konsultacijos telefonu eiles“, – apie naująjį virtualų asistentą pasakoja VMI Mokesčių informacijos departamento patarėja Lina Kurlenskaitė.

Inovaciją įdiegusios kalbos technologijų bendrovės „Tilde informacinės technologijos“ direktorės Renatos Špukienės teigimu, išmokyti virtualų asistentą tinkamai atsakyti į visus klientų užduodamus klausimus – nelengva užduotis, reikalaujanti nuolatinės duomenų analizės.

„Šiuo atveju pokalbių roboto treneriai, mokantys VMI virtualų asistentą Simą atsakinėti į klausimus, turi perprasti klientų įpročius, nuspėti galimus klausimų variantus ir paklausimo būdus, suprasti klausimų seką ir logiką, tam tikru metu netgi tapti reikliais savo pačių klientais. Visam tam reikia skirti ir pakankamai laiko, ir pastangų. Tik tokiu atveju rezultatas atitiks klientų lūkesčius ir „susikalbėti“ su virtualiu asistentu bus paprasta“, – teigia R. Špukienė.

Tam pritaria ir L. Kurlenskaitė – anot VMI specialistės, virtualaus asistento naudojimui būtinas nuolatinis šio įrankio tobulinimas ir mokymas.

„Mūsų atveju, dauguma temų turi panašius raktažodžius, tad didžiausias iššūkis yra mokyti Simą atskirti, pavyzdžiui, nekilnojamo turto mokestį nuo pajamų mokesčio už parduotą turtą, nepasimesti tarp skirtingų deklaracijų. Simas apie mokesčius išmanyti gali viską, tačiau su kiekviena nauja tema, jo mokymas taip pat sudėtingėja“, – teigia L. Kurlenskaitė.

Virtualus asistentas paslaugos teikimo laiką sutrumpina iki 5 min.

R. Špukienės teigimu, virtualus asistentas pastebimai sumažina laiko sąnaudas, kurias darbuotojai įprastai skiria atsakyti į bazinius vartotojų užduodamus klausimus. Tokiu atveju daugiau žmogiškųjų resursų skiriama sudėtingesnėms problemoms ir klausimams spręsti. Tinkamai paruoštas ir apmokytas virtualusis asistentas gali padėti sutaupyti iki 30 proc. laiko, skiriamo aptarnauti klientams, o kai kuriais atvejais – ir dar daugiau. Visgi, kad gyventojus pasiektų patogios ir greitos virtualių asistentų paslaugos, su jomis pirmiausiai turi išmokti dirbti viešojo sektoriaus darbuotojai.

„Viešojo sektoriaus darbuotojai, konsultuodami tiesiogiai ar telefonu, sprendžia ir paprastas užklausas, ir gilinasi į sudėtingus gyventojų ar verslo klausimus. Skiriant laiką pačių paprasčiausių klausimų sprendimui, lieka laiku neatsakytos sudėtingos, žmogiškojo intelekto reikalaujančios užklausos. Spręsdami šią problemą, siekiame parodyti, kaip dirbtinis intelektas gali pagerinti ir paspartinti viešojo sektoriaus paslaugų teikimą, gyventojų ir verslo pasitenkinimą“, – pasakoja R. Špukienė.

Ji teigia, kad per artimiausius kelerius metus dirbtinis intelektas atliks beveik 15 proc. klientų aptarnavimo paslaugų. Vartotojai jau dabar atsakymų į jiems rūpimus klausimus ieško visais įmanomais kanalais – internetu, socialiniais tinklais, telefonu, programėlėmis. Todėl organizacijos nebegali pasikliauti tik klientų aptarnavimo specialistų pagalba ir turi pasitelkti omni-kanalinį aptarnavimo principą.

„Beveik pusė Lietuvos įmonių dalijasi informacija elektroninėmis priemonėmis, gyventojai noriai užsiima įvairia veikla internetu, ir tai yra ideali bazė viešojo sektoriaus skaitmeninių paslaugų diegimui. Visi duomenys rodo, kad šalies verslas ir gyventojai nevengia konsultuotis internetu, jei tik viešojo sektoriaus įmonės tokią galimybę suteikia“, – dalijasi R. Špukienė.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama