Kompiuterių ir interneto vartotojų skaičius Lietuvoje ir toliau didėja. Didžiausios šalyje tyrimų bendrovės „TNS Gallup“ atliktas tyrimas parodė, kad per paskutinius metus kompiuterius turinčių šalies gyventojų skaičius ir prie interneto prijungtų kompiuterių skaičius išaugo po 18 procentų, o interneto sklaida šių metų pradžioje siekė beveik 40 proc.
„Kompiuteris jau kurį laiką nebėra prabanga. Senokai naudojamas kaip vienas pagrindinių darbo įrankių versle, jis vis labiau įsitvirtina namuose kaip dar vienas būdas įvairioms laisvalaikio veikloms. Tradicinį televizoriaus žiūrėjimą papildo įvairios pramogos kompiuteryje, laikraščius – naujienų portalų skaitymas, o šalia visų kitų bendravimo rūšių vis aktyvesnis tampa virtualus. Žmonių skaičius šalyje, kuriems darbas ir pramogos kompiuteriu yra kasdienybė, kasmet pastebimai didėja“, – sako „TNS Gallup“ media direktorius Gytis Juodpusis.
Kaip pažymi G. Juodpusis, kompiuterių ir interneto populiarumą skatina ne tik jų teikiami privalumai, bet ir pinganti kompiuterinė įranga bei palankios jos įsigijimo sąlygos mūsų šalyje.
Iš viso stalo ar nešiojamus kompiuterius 2007 metų pradžioje savo namuose turėjo 43 proc. šalies gyventojų ir per metus šis skaičius padidėjo 8 procentiniais punktais. Tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais kompiuterius turėjo kiek daugiau nei trečdalis gyventojų.
Šių metų pradžioje didelė dalis Lietuvos gyventojų turimų kompiuterių buvo prijungti prie interneto – net 7 iš 10 visų kompiuterių turėjo interneto ryšį. Lyginant šį skaičių su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, prie interneto prijungtų kompiuterių skaičius išaugo daugiau kaip 13 procentinių punktų.
Apklausa parodė, kad interneto aktualumas žmonėms kasdieniame gyvenime didėja. Šiais metais daugiau nei trys ketvirtadaliai (76 proc.) apklaustų kompiuterio vartotojų nurodė, kad naršymas internete buvo pagrindinė jų veikla naudojantis kompiuteriu. Praėjusių metų apklausoje šis skaičius siekė 68 proc. apklaustųjų.
Daugėja ir tų žmonių, kurie internetu naudojasi nuolatos – 2006 metų žiemą bent kartą per savaitę internetu naudojosi beveik 28 proc. šalies gyventojų, o šių metų žiemą nuolatinių interneto vartotojų skaičius sudarė 32 proc. Apskritai internetu naudojasi beveik 40 proc. šalies gyventojų.
„Į didėjantį kompiuterių ir interneto populiarumą reaguoja ir reklamos užsakovai. Per paskutinius kelerius metus reklamos apimtys internete auga ir tikėtina, kad virtualiai žiniasklaidai bei kitiems portalams pritraukiant vis daugiau žmonių dėmesio, panašius augimo tempus jos išlaikys ir šiais bei ateinančiais metais“, – teigia G. Juodpusis.
2007 metų žiemą pajamos (gross) iš reklamos internete buvo 66 proc. didesnės nei tuo pačiu metu 2006-aisiais. Šių metų pradžioje internete labiausiai reklamuojami buvo mobilaus ryšio operatoriai, politinė reklama ir avialinijos. Reklamai internete daugiausia pinigų išleido „Omnitel“, „Bitė“ ir „Tėvynės Sąjunga (Lietuvos Konservatoriai)“, kurių išlaidos buvo atitinkamai 6 proc., 5 proc. ir 4 proc. nuo visų reklamos išlaidų internete šių metų pradžioje.
Nuo 1998 metų atliekamo tyrimo „Kompiuterių ir interneto vartotojų tyrimas“ metu „TNS Gallup“ apklausė beveik 1500 respondentų. Tyrimas atliktas 2007-ųjų žiemą.
Informaciją pateikė TNS Gallup