Nemaža dalis visiems puikiai žinomų žaidimų pasižymi milžiniškais biudžetais. Natūralu, kad projektai, kurie yra vykdomi net kelerius metus kainuoja daug, tačiau neretai didelė dalis pinigų yra išleidžiama ne pačiam kūrimo procesui, bet kitiems tikslams. Asmeniškai, du vaizdo žaidimų kūrėjai pirmiausia šauna į galvą – „Activision“ ir „Rockstar Games“. Turbūt nėra nuostabu, kad tokie projektai kaip „Red Dead Redemption“, „Max Payne 3“ ar „Call of Duty: Modern Warfare“ tikrai nebuvo patys pigiausi, atsižvelgiant į jų kokybę, tačiau nuolatos yra spėliojama, kurie žaidimai kainavo daugiausiai jų kūrėjams. Žemiau pateikiame sąrašą projektų, kurių biudžetas viršijo 100 milijonų eurų.
7. Dead Space 2 (~103 mln. eurų)
Nors tai yra ir ne pats geriausias „Electronic Arts“ projektas, tačiau „Dead Space 2“ kūrimui buvo skirta daugybė pinigų. 2011 metais pasirodęs žaidimas buvo prieinamas asmeninių kompiuterių, „Playstation 3“ ir „Xbox 360“ vartotojams. Priešingai, nei jo pirmtakas, „Dead Space 2“ turėjo „multiplayer“ rėžimą ir toliau tęsė pagrindinio herojaus Isaac Clarke kovą už išlikimą. Kaip teigia „Gamespot“, kad projektui kurti buvo skirta 120 milijonų JAV dolerių, tačiau net pusė jo buvo skirta reklamai.
6. Shadow Of The Tomb Raider (~115 mln. eurų)
Naujausia „Tomb Raider“ dalis pasirodė dar 2018 metais, kuri tęsia savo pirmtakės „Rise of The Tomb Raider“ istoriją. Tačiau, palyginus su didžiąja dalimi sąrašo, žaidimo kūrėjai nusprendė didžiąją dalį biudžeto, tai yra maždaug 100 milijonų dolerių skirti pačiam projekto kūrimui, o reklamai palikti tik 35 milijonus dolerių. Kaip teigia studijos „Eidos- Montreal“, kuri ir kūrė „Shadow of Tomb Raider“ atstovas David Anfossi, kad „AAA“ lygio projektai kainuoja nuo 75-100 mln. dolerių. Ir kaip jis pabrėžia, tai yra suma, skirta tik kūrimui, o ne reklamai.
5. Destiny (~120 mln. eurų)
„Destiny“ pasirodė dar 2014 metais ir yra prieinama „Playstation 3“, „Playstation 4“, „Xbox 360“ ir „Xbox One“ vartotojams. Pirmojo asmens šaudyklė leidžia įsikūnyti gynėjus, kurie gina paskutinį Žemės miestą nuo ateivių invazijos. Pats žaidimas susilaukė milžiniškos sėkmės, nes per pirmąsias penkias dienas po išleidimo buvo parduota žaidimo kopijų, kurių bendra vertė yra 325 milijonų JAV dolerių. Na prieš „Destiny“ išleidimą pasirodė gandai, kad jo biudžetas siekia pusę milijardo dolerių, tačiau šiuos gandus paneigė „Bungie“ atstovas „Eric Osborne“, kuris teigė, kad galutinė projekto suma buvo apie 140 milijonų JAV dolerių.
4. Final Fantasy VII (~125 mln. eurų)
Studijos „Square“ 1997 metų septintoji serijos dalis mums pasakoja istoriją apie samdomą karį Cloud Strife, kuris turi sustabdyti milžinišką korporaciją, kuri siekia sunaikinti planetą. „Final Fantasy“ franšizė yra labai populiari visame pasaulyje ir negalima sakyti, kad jai kurti yra neskiriama milžiniška pinigų suma. Pasak „Polygon“ projekto biudžetas siekė 145 milijonus dolerių, iš kurių beveik 100 milijonų buvo skirti reklamai, o tik likę 45 buvo panaudoti žaidimo kūrimui ir vystymui. Žinoma čia yra kalbama apie 1997 metų originalą, o ne apie pernai pasirodžiusią „remake“ versiją.
3. Star Wars: The Old Republic (~170 mln. Eurų)
Šis „MMORPG“ žanro žaidimas, kurį 2011 metais išleido „BioWare Austin“ mums pasakoja istoriją, kuri vyksta po to, kai „Respublika“ ir „Imperija“ pasirašė taikos sutartį. Oficialus žaidimo biudžetas niekada nebuvo atskleistas, tačiau yra manoma, kad jį sukurti kainavo apie 200 milijonų JAV dolerių. Didžioji dalis jo buvo skirta reklamai, tačiau šešerius metus prie projekto dirbo net 800 žmonių ir buvo samdoma daugiau nei tūkstantis aktorių, kurie įgarsino net 4000 žaidimo veikėjų, o žinoma tai smarkiai atsiliepė galutiniam žaidimo biudžetui.
2. Call Of Duty: Modern Warfare 2 (~215 mln. dolerių)
Dar 2009 metais pasirodęs „Infinity Ward“ ir „Activision“ projektas buvo šeštas šioje franšizėje. Veiksmas yra tęsiamas po pirmosios „Modern Warfare“ dalies, kurioje buvo stengiamasi užkirsti kelią trečiajam pasauliniam karui, tačiau tai nepavyko. Neretas šią „Call of Duty“ dalį tituluoja kaip geriausią, o pardavimai kalba patys už save – per pirmąsias 24 valandas buvo parduota daugiau nei 4 milijonų žaidimo kopijų. Aišku, kad nemažai tai lėmė ir suma, skirta reklamai, kuri sudarė daugiau ¾ viso projekto biudžeto. Pats „Call of Duty: Modern Warfare 2“ kūrimo procesas kainavo tarp 40-50 milijonų JAV dolerių.
1. Grand Theft Auto 5 (~230 mln. eurų)
Dar 2013 metais pasirodžiusi penktoji „Grand Theft Auto“ dalis yra turbūt daugiausiai kūrėjams uždirbęs projektas per visą vaizdo žaidimų istoriją. Prie to prisideda ir tai, kad šis projektas yra vienas iš populiariausių visame pasaulyje dėka savo „multiplayer“ rėžimo. Bet jis į istoriją įeina turbūt kaip daugiausiai kainavęs savo kūrėjams. Dar 2013 metais pasirodė informacija, kad jis „Rockstar Games“ kainavo daugiau nei 250 milijonų JAV dolerių. Savaime suprantama, kad reikėjo išlaikyti daugiau nei 250 darbuotojų, kurie prie projekto dirbo penkerius metus. Kaip teigia „Sterne Agee“, kad reklamai buvo išleista daugiau nei 70 milijonų dolerių. O „The Scotsman“ tais pačiais metais nurodė bendrą sumą, kuri siekė 265 milijonų dolerių. Žinoma, tai nėra galutinė „Grand Theft Auto 5“ kaina, nes nuo išleidimo 2013 metais buvo sukurtos versijos skirtos asmeniniams kompiuteriams bei ketvirtos kartos konsolėms.
Šiuo metu yra nemažai naujų projektų tokių kaip „Cyberpunk 2077“ ar „Star Citizen“, kurie gali net viršyti „GTA 5“ biudžetą. Tai tikrai nėra suma, kurios niekas daugiau neviršys, nes jeigu ateityje bus ar galbūt jau yra kuriama „Grand Theft Auto 6“, tai jos kaina tikrai bus didesnė. Tačiau šiuo metu šio sąrašo viršūnėje yra „Grand Theft Auto 5“, kurio yra parduota daugiau nei 135 milijonai kopijų.