Kalba ir raštas tobulėja. Vienoks raštas buvo šumerų laikais, kitoks prieš karą, o dabar galima sakyti, jog šalia mūsų gimtosios kalbos, programinis kodas tampa dar viena svarbia gyvenimo dalimi. Programavimas – svarbi raštingumo dalis šiame skaitmeniniame amžiuje, todėl svarbu jo mokytis nuo kuo ankstesnio amžiaus. Svarbu, jog vaikai suprastų ir galėtų naudotis mus supančios technologijos privalumais, patys kurti ir tobulinti technologijas. Besimokydami programavimo, kompiuterinio raštingumo ir technologijų istorijos, vaikai ruošiasi ateičiai ir ateities profesijoms. Tuo pačiu programavimas padeda vaikams mokytis bendravimo, ugdo kūrybiškumą, supažindina su matematikos prasme bei skatina pasitikėjimą savimi.
Asociatyvi nuotr.
Tai supranta ne tik mokytojai ir švietimo srities specialistai, bet ir tėvai – poreikis programavimo būreliams auga. „CodeAcademy kids“ programavimo būrelis vaikams viena iš tokių vietų, kur vaikai mokosi plačiausiai naudojamų programavimo kalbų kurdami unikalius projektus. Didelis dėmesys skiriamas verslumo lavinimui, komandiniam darbui, loginio mąstymo ugdymui ir kitoms šiuolaikiniame pasaulyje svarbioms savybėms. Tad tai išties vaikų ugdymui naudinga veikla. Tačiau kokias dar priežastis mokyti programavimo išskiria vaikų ugdymo specialistai?
Programinis kodas – dar viena kalba
Kuo anksčiau vaikas susiduria su skirtingomis kalbomis, tuo lengviau išmoksta, perpranta ir užaugęs yra imlesnis kalboms ar technologijoms. Skaitmeniniame amžiuje, kai viskas aplink kompiuterizuota, programinis kodas tampa svarbia kalba mūsų gyvenime. Tad natūralu, jog ruošiant vaiką ateities gyvenimui, svarbu kuo anksčiau jam pristatyti dar vieną kalbą sudarytą iš 1 ir 0.
Programavimas skatina kūrybiškumą
Eksperimentuojant, bandant kurti skaitmeninius daiktus ir programas, skatinamas vaiko kūrybiškumas. Kaip sudėlioti kodą, jog sukurtume norimą dalyką – tai skatina mąstyti, pasitelkti fantaziją ir ieškoti netikėtų sprendimo būdų. Toks mokymosi būdas yra skatinantis vaikus įsigilinti, suprasti ir kurti – nes tai ne sausa teorija, o darbas su apčiuopiamu ar matomu rezultatu.
Programavimas pagerina matematikos supratimą
Dažnas nusiskundimas ir klausimas matematikos pamokoje – „ar to gyvenime mums prireiks?“, „ar tas formules nors kartą panaudosiu baigęs mokykla?“. Dalis mokomų formulių mokykloje „iškalamos“ atmintinai tam, kad išlaikytų egzaminą. Net nesusimąsčius, jog net tokios, kurių atrodytų niekada gyvenime neprireiks, iš tiesų mus supa buityje ir darbe. Tik skaitmeniniu pavidalu. Mokantis suprasti programinį kodą, geriau suprantamos ir matematinės formulės bei jų panaudojimas. Suprantama, kad matematika nėra sausas ir neįdomus mokslas, o tai pagrindas viskam kas mus supa.
Mokomasi problemų sprendimo meno
Mokydamiesi koduoti vaikai sužino, jog nėra vieno būdo pasiekti norimo rezultato. Jie gali tobulinti tai ką padarė, matydami kaip keičiasi rezultatas, nesijaudindami apie nesėkmes. Suvokimas, jog nėra vieno kelio, nėra vieno sprendimo, padeda gyvenime renkantis ir darant sprendimus. Programavimas yra skaitmeninio amžiaus raštingumas, todėl vaikams svarbu jį lavinti ir įsisavinti vis labiau tobulėjančias technologijas.
Tuo pačiu mokamasi mąstyti, samprotauti, planuoti bei rūšiuoti – mintis, sprendimus bei problemas. Tai padeda lengviau mąstyti įvairiapusiškai, geriau išdėstyti mintis.
Apibendrintai, programavimas, mokymasis koduoti, suprasti technologijas ir skaitmeninio gyvenimo ypatumus, padeda vaikams pasiruošti mokslams, ateities profesijoms ir gyvenimui vis labiau skaitmenėjančioje visuomenėje. Tai itin svarbios savybės ir įgūdžiai, kurių prireiks daugeliui ir to galima išmokti jau dabar specialiose mokyklose ir programavimo būreliuose.