Skaitmeninė transformacija – vienas iš dviejų reiškinių (antrasis – klimato kaita), artimiausiais metais turėsiančių didžiausios įtakos tiek visuomenei ir joje vykstantiems pokyčiams, tiek ir verslui bei naujų paslaugų formavimuisi. Neatpažįstamai pasikeis ir draudimo sektorius bei jame veikiančių kompanijų vaidmuo. Jų paslaugos ateityje apims ne tik patirtų nuostolių kompensavimą, bet ir prevenciją praktiškai bet kurioje gyvenimo srityje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
Prisitaikyti prie klientų, užaugusių su internetu
Per pastaruosius metus technologijos pastebimai pakeitė ir mūsų visų kasdienybę, ir ekonomikoje vykstančius procesus. Ir toliau šie pokyčiai dramatiškai stiprės!
Vienos iš draudimo sektoriaus lyderių Austrijoje ir Vidurio bei Rytų Europoje, „Compensa Vienna Insurance Group“ akcininkės – „Vienna Insurance Group“ (VIG) – duomenų bazės analizė rodo, kad jau kito dešimtmečio viduryje kas antras grupės klientas bus Y kartos atstovas. Didelė dalis šių žmonių ne(be)įsivaizduoja gyvenimo be interneto, socialinių tinklų ir pačių įvairiausių kasdienybę palengvinančių technologijų. Tad natūralu, jog jie tikisi, kad draudimo kompanijos bus tokios pat, kaip ir jie – greitos, lanksčios, lengvai pasiekiamos socialiniais tinklais, galinčios atsakymais į rūpimus klausimus dalintis čia ir dabar.
Visa tai duoda impulsą draudimo rinkai ieškoti ir naujų paslaugų, ir naujų būdų jas pristatyti klientams, su jais bendrauti. Iš savo patirties pastebime, kad klientai vis dažniau teiraujasi kibernetinių rizikų ar skirtingų profesijų civilinės atsakomybės draudimo. Tokie poreikiai kyla iš naujų technologinių įpročių ir pasirinkimų tiek profesiniame gyvenime, tiek ir buityje: žmonės vis dažniau įsigyja elektra varomus automobilius, robotus siurblius, žoliapjoves ir kitus išmaniuosius įrenginius. Šie gali ir sugesti, ir netgi kelti tam tikrą grėsmę aplinkiniams bei jų turtui, todėl aktualus tampa būtent jų keliamų rizikų vertinimas. Tai padaryti draudimo kompanijoms padeda ir specialiai sukurtos sistemos.
Pavyzdžiui, „Compensa Vienna Insurance Group“ šiais metais startavo nauja klientų poreikių analizės sistema – draudimo specialisto pagalbininkė. Vykstant konsultacijai, kalbantis ir draudimo ekspertui pildant specialią anketą apie klientą, inovatyvi sistema geba susidaryti konkretaus žmogaus gyvenimo būdo ir įpročių paveikslą. Ji įvertina tiek trumpuoju, tiek ir ilgesniu laikotarpiu aktualias rizikas, ir pasiūlo labiausiai tinkamus draudimo sprendimus.
Paslaugos, padedančios užkirsti kelią nuostoliams
Kaip rodo konsultacijų kompanijos „Capgemini“ atlikta studija, net 84 proc. draudimo kompanijų visame pasaulyje dirba siekdamos skaitmeninių pokyčių. Žinoma, juos skatina ir „insurtech“ startuoliai, ir didieji žaidėjai iš Silicio slėnio, potencialiai grindžiantys savo kelią į šią rinką. Partnerystę su Silicio slėnyje veikiančia inovacijų platforma „Plug and Play“ vysto ir VIG kartu su „Wiener Städtische“. Ši platforma sujungia ryškiausius pasaulio startuolius ir didžiąsias korporacijas, o viena didžiausių jos vystomų programų yra būtent „insurtech“ – ji nukreipta ieškoti inovacijų pačiose įvairiausiose srityse – nuo duomenų analizės iki vartotojų patirties gerinimo.
Tokie pasikeitimai ateityje nulems ne tik naujų draudimo rūšių, bet ir naujų paslaugų formavimąsi draudimo rinkoje. Jos bus nukreiptos ne tik į nuostolių kompensavimą, bet ir į jų prevenciją. Pavyzdžiui, žinutė apie būtinybę apsilankyti pas gydytoją dar prieš rimtai susergant arba pranešimas apie namuose pradedantį varvėti vamzdį dar prieš vandeniui užliejant patalpas.
Tokios paslaugos bus galimos dėl nuolat stiprėjančios junglumo tendencijos. Štai dar 2017 metais visame pasaulyje buvo 7,7 mlrd. mobiliųjų telefonų sutarčių – daugiau nei gyventojų. Buvimą „prisijungus“ suprantame kaip būtiną kasdienio gyvenimo dalį. Vis daugiau prietaisų jungiant prie interneto, šis tampa „visko internetu“ (angl. – Internet of Everything) – skaičiuojama, kad dabar prie interneto gali būti prijungta apie 20 mlrd. skirtingų įrenginių. Tikimasi, kad per artimiausius kelerius metus šis skaičius išaugs tris kartus.
Dauguma šių prietaisų turi jutiklius, renkančius skirtingą informaciją. Dirbtiniam intelektui analizuojant surinktus duomenis, gauname dar detalesnį realybės vaizdą. Visa tai galima išnaudoti pozityviems pokyčiams skatinti. Pavyzdžiui, VIG kartu su Vengrijos kompanija „Union Biztositó“ sukūrė programėlę, skatinančią klientus rinktis sveikesnį gyvenimo būdą – sekti pulsą, varžytis vienas su kitu, kiek aukštų laiptais buvo užlipta per dieną ir pan.
Į skaitmeninę erdvę vis intensyviau žengia ir Lietuvos draudimo sektorius. Štai Transporto priemonių draudikų biuras, remdamasis rinkos dalyvių įžvalgomis ir konsultacijomis, neseniai pristatė vairuotojams skirtą programėlę. Nesėkmingai susiklosčius aplinkybėms kelyje, šią programėlę naudojantys vairuotojai gali paprasčiau užregistruoti eismo įvykį – pakanka nurodyti eismo įvykyje dalyvavusių transporto priemonių valstybinius numerius, transporto priemones vairavusių asmenų duomenis, įvykio laiką ir vietą. Programėlė padeda nubraižyti eismo įvykio schemą, leidžia įkelti aplinkybes fiksuojančias nuotraukas ir suteikia galimybę informaciją apie įvykį pildyti dviem įrenginiais.
Komentaro autorius – Linas Laugalis, „Compensa Vienna Insurance Group“ produktų ir rizikos vertinimo departamento vadovas.