SEO paslaugos dabar jau ne tik yra svarbi kiekvienos internetinę veiklą vykdančios įmonės rinkodaros dalis. Šiandien jau būtų galima teigti, kad tai yra pati svarbiausia rinkodaros strategijos dalis. Tą galima matyti ir skaičiuose: SEO industrija auga kaip ant mielių ir kiekvienais metais ūgteli keliomis dešimtimis procentų. Todėl neturėtų stebinti ir tai, kad vis daugiau žmonių bando pakankamai brangiai kainuojančio SEO optimizacijos meno išmokti patys.
SEO optimizaciją vadiname menu neatsitiktinai. Paieškos sistemų algoritmai kinta nuolatos, konkurentai nuolatos vykdo vienus ar kitus SEO optimizacijos darbus, todėl SEO specialistas privalo mokėti prisitaikyti prie visų pokyčių ir pajausti, kurie dalykai atitinkamu metu yra svarbiausi optimizuojant svetainę.
Bet nepaisant visų kasdienių pokyčių, patys fundamentalūs SEO principai išlieka tokie patys ir atsiremia į tris skirtingus faktorius: techninį svetainės paruošimą, svetainėje esantį turinį ir į šį turinį vedančias nuorodas iš interneto platybių. Pakalbėkime apie kiekvieną iš jų.
Pirmasis – techninis svetainės parengimas – turėtų būti lengvai suprantamas. Paieškų sistemų robotai neturi akių ir nemato kaip svetainė atrodo vizualiai: jie „mato“ tik techninę svetainės dalį, t. y. jos kodą. Todėl net jei jūsų svetainė yra puiki ir atitinka lankytojų lūkesčius, paieškos sistemos to gali neįvertinti, nes ji to nematys. Vietoje to, ji gali matyti netvarkingą svetainės parengtį. Todėl turėtų „švarų“ svetainės kodą – labai svarbu. Priešingu atveju paieškos sistemos negalės tinkamai įvertinti jūsų svetainės turinio, jos patogumo lankytojui ir pan.
Svetainės turinys taip pat turėtų būti suprantamai svarbi SEO dėlionės dalis. Turėtų būti akivaizdu, kad su svetainės turinio apie finansines paslaugas, svetainė vargiai galėtų tikėtis gerų rezultatų pagal raktažodžius, susijusius su automobiliais. Todėl svetainės turinio kokybė – kurią įtakoja daugybė skirtingų faktorių – antra fundamentali detalė SEO optimizacijos mene.
Pats įdomiausias ir labiausiai SEO meno dvasią atspindintis faktorius yra trečiasis, t. y. internetinių svetainių nuorodos, siunčiančios lankytojus ir paieškos sistemų robotus į jūsų svetainę. Nors dabar paieškų algoritmai yra labai įmantrūs ir sudėtingi, supaprastinant galima galvoti apie šias nuorodas, kaip apie „balsus“ už jūsų svetainę. Kuo daugiau tokių „balsų“ svetainė turės ceteris paribus, tuo geresnių pozicijų svetainė gali tikėtis paieškos sistemoje. Žinoma, viskas yra daug sudėtingiau, bet bent jau paieškos sistemų kūrimosi pradžioje, jų algoritmai veikia būtent taip. Ir nors šiandien daug kas pasikeitė iš esmės, fundamentalūs principai išlieka menkai pakitę.
Daugiau apie SEO optimizacijos meną galite skaityti lietuviškai Seolyga.lt portale arba angliškai Backlinko.com puslapyje. Nors pastarojo puslapio savininkas Brian Dean SEO paslaugų neteikia, tačiau minėtame lietuviškame puslapyje galite ne tik išmokti SEO optimizacijos gudrybių, bet ir užsisakyti šias paslaugas tiesiogiai.