Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 31 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 30 d. 17:21
2025-ųjų technologijų tendencijos: DI agentai ir pasiruošimas gyvenimui be „TikTok“
Gruodžio 30 d. 14:30
„ChatGPT“ jau veikia per „WhatsApp“: kaip išbandyti artėjant naujametiniam vakarėliui?
Gruodžio 30 d. 11:22
Inovacijų ekspertas: kas įsimintino technologijų pasaulyje nutiko 2024-aisiais?
Gruodžio 30 d. 08:20
Sužinokite, kokius nustatymus reikia pakeisti, kad matytumėte ar jūsų išsiųsta žinutė buvo perskaityta
Gruodžio 29 d. 11:24
Vandenilis – tvaresnė transporto ateitis: mažina ne tik iškastinių degalų sąnaudas, bet ir CO2 emisiją
Gruodžio 28 d. 11:14
Kodėl nereikėtų palikti telefono įkrauto elektros lizde (3)
Gruodžio 27 d. 17:47
Lietuvos inovacijos 2024-aisiais: informacinių ir ryšių technologijų proveržis bei sustiprėjusi startuolių ekosistema
Gruodžio 27 d. 11:36
Kaip ištaisyti „Universal Clipboard“ problemą „macOS“
Gruodžio 26 d. 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Kompiuteriai, IT Dalintis | Spausdinti

Lietuviai užkariauja naują rinką: imasi kurti ne tik lazerius, bet ir vaizdo žaidimus

Publikuota: 2019-08-04 08:11
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Didėjant mobiliųjų telefonų prieinamumui bei gerėjant interneto pasiekiamumui, vaizdo žaidimų pramonė tampa nebe nišine rinka siauram vartotojų segmentui. Šią pramogos formą vis dažniau renkasi tiek įvairaus amžiaus, tiek įvairaus išsilavinimo žmonės. Lietuva – ne išimtis.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Didėjant mobiliųjų telefonų prieinamumui bei gerėjant interneto pasiekiamumui, vaizdo žaidimų pramonė tampa nebe nišine rinka siauram vartotojų segmentui. Šią pramogos formą vis dažniau renkasi tiek įvairaus amžiaus, tiek įvairaus išsilavinimo žmonės. Lietuva – ne išimtis. „Mūsų šalies žaidimų industrija per pastaruosius penkerius metus įrodė, kad įmanoma nedidelės žmonių grupės entuziazmą žaidimams paversti puikiais rezultatais pasižyminčiu verslu“, – sako Lietuvos inovacijų centro (LIC) projektų vadovas Tautvydas Pipiras.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.

Gera pradžia – pusė darbo

Galime pasidžiaugti, kol kas lietuviai itin sėkmingai išnaudoja šios industrijos potencialą, rašoma pranešime spaudai. Šiuo metu Lietuvoje veikia per 60 kompiuterinių žaidimų kūrimo įmonių. Šių įmonių apyvarta per pastaruosius penkerius metus plėtėsi greičiau nei daugelyje ES valstybių ir išaugo daugiau nei 15 kartų (iki 155,22 mln. eurų). 2018 m. Lietuvos žaidimų industrijos pajamos sudarė 0,24 proc. Lietuvos BVP, aplenkdamos Latviją, Lenkiją, Daniją ir Vokietiją. Vien per pastaruosius metus buvo sukurtos 154 naujos darbo vietos, kuriose darbuotojai vidutiniškai uždirbo apie 1500 eurų. Tai išties nemaži pasiekimai industrijai, veikiančiai tik du dešimtmečius.

Kasmet Lietuvos žaidimų industrijos atstovai įrodo, jog šioje sferoje yra vietos naujoms idėjoms, kurios vėliau paverčiamos sėkmingais, visame pasaulyje perkamais produktais. Nors mūsų šalyje nėra profesionalių kompanijų, užsiimančių aukščiausio lygio žaidimų kūrimu, dominuojančios nedidelės nepriklausomos žaidimų studijos kiekvienais metais demonstruoja stabilų augimą. Nuolat generuojamos naujos idėjos, augančios žaidimų kūrėjų kompetencijos bei vis didesnis išsilavinusių specialistų skaičius leidžia Lietuvos žaidimų industrijai augti itin sparčiu tempu ir vytis šios srities lyderes Europoje – Suomiją ir Švediją. Be to, Lietuvos žaidimų kūrėjai iškart kuria pasaulinei rinkai skirtą produktą, taip išvengdami didžiulio iššūkio, su kuriuo susiduria daugelis Lietuvos verslininkų, kurių verslo plėtrai trukdo maža Lietuvos rinka, o žengti į tarptautinę rinką reikia papildomų finansinių ir žmogiškųjų išteklių.

Sėkmės istorijos

Lietuvoje veikianti žaidimų kūrėjų bendruomenė nuolat pasipildo sėkmės istorijomis. Viena tokių – „Nordcurrent“. Tai bene seniausia ir sėkmingiausia žaidimų kūrybos ir leidybos studija Lietuvoje, įkurta dar 2002 m. Šios įmonės sėkmę liudija itin didelis jų išleidžiamų žaidimų populiarumas. Populiariausią žaidimą „Cooking Fever“ parsisiuntė daugiau nei 150 mln. vartotojų visame pasaulyje.

Danijos žaidimų industrijos gigantė „Unity“ taip pat prisideda prie sėkmingo Lietuvos žaidimų pramonės ekosistemos kūrimo. Ši įmonė Lietuvoje įsteigė pirmąjį savo padalinį už Danijos ribų ir jau beveik dešimtmetį noriai dalijasi savo patirtimi su mūsų šalyje dirbančiais žaidimų kūrėjais.

Atskiro paminėjimo vertas ir Lietuvoje jau 5-tą kartą rengiamas didžiausias Baltijos šalių vaizdo žaidimų kultūros konventas „GameOn“, suburiantis žaidėjus, žaidimų kūrėjus, žurnalistus, elektroninio sporto entuziastus bei daugelį kitų specialistų iš viso pasaulio. Renginyje dėmesys skiriamas ne tik žaidimų industrijos populiarinimui, bet ir B2B (verslas – verslui) susitikimams, kurių metu žaidimų studijos ir kitos suinteresuotos grupės užsiima tinklaveika, ieško naujų partnerių bei planuoja bendras verslo iniciatyvas. Kiekvienais metais žaidimų kultūros mėgėjų ir entuziastų skaičius auga, tad pastarąjį kartą „GameOn“ subūrė net daugiau kaip 16 tūkst. dalyvių. Renginio sėkmė nepalieka abejonių – tai tikras mūsų regiono fenomenas, kuris, palyginus, nedidelėje valstybėje sugeba pritraukti dešimt tūkstantinę žaidimų entuziastų minią.

Tobulėjimui ribų nėra

Visgi, po sėkmingo starto užmigti ant laurų nevalia. Lietuvos žaidimų kūrėjai turėtų ne tik atsižvelgti į naujausias technologijų tendencijas, tokias kaip virtuali ar papildyta realybė, bet ir kurti žaidimus, kurie galėtų būti plačiau pritaikomi visuomenei aktualiose srityse, pavyzdžiui edukacijai ar reabilitacijai. Šie sprendimai padėtų ne tik pritraukti naujų vartotojų, bet ir leistų kurti didesnės pridėtinės vertės žaidimus.

Taip pat mūsų šalyje dirbantys žaidimų kūrėjai turėtų daugiau dėmesio skirti kultūros eksporto potencialui išnaudoti. Gaila, tačiau lietuviška tematika mūsų kūrėjų darbuose beveik neatsispindi. Kompiuteriniai žaidimai turi unikalią galimybę tapti vienu iš Lietuvos kultūros sklaidos kanalų ir didindami „minkštąją“ galią auginti mūsų šalies žinomumą.

Iššūkiai žaidimų kūrimo ekosistemai

Nors judame teisinga linkme, Lietuvoje žaidimų kūrimas vis dar matomas kaip pramoga ar kūrybinė veikla, o ne perspektyvi verslo niša. Žaidimų vystymo sektoriuje juntamas akivaizdus dėmesio ir paramos trūkumas iš valdžios institucijų, savivaldybių bei visuomenės. Skirtingoms valdžios institucijoms ir ministerijoms stinga koordinacijos bei tarpusavio dialogo. Be to, aukštojo mokslo institucijose neturime nei vienos specializuotos studijų programos, ruošiančios profesionalius kompiuterinių žaidimų kūrėjus. Žaidimus kuriančių įmonių vadovai pripažįsta, kad šios srities specialistų stygius stabdo didesnę šių įmonių plėtrą.

Taip pat juntamas specializuotų inkubatorių ir akseleratorių, teikiančių paslaugas išskirtinai žaidimų kūrėjams, trūkumas. Jau minėtose Švedijoje ir Suomijoje veikia specializuoti, privataus verslo ir investuotojų remiami inkubatoriai, skirti žaidimų studijoms, kuriuose žaidimus kuriantys startuoliai gali gauti reikiamą finansinę paramą bei naudotis mentorystės paslaugomis.

Atsižvelgdamas į kylančius iššūkius bei siekdamas paskatinti žaidimų industrijos plėtrą tiek Lietuvoje, tiek visame Baltijos jūros regione, Lietuvos inovacijų centras kartu su 21 partnerių organizacija susibūrė į tarptautinį konsorciumą „Baltic Game Industry“ (BGI), kuris siekia padėti regioninio lygio žaidimų kūrėjams tapti pasaulinio lygio veikėjais. LIC parengtame veiksmų plane siekiama stiprinti šios industrijos įvaizdį valstybinių institucijų ir visuomenės akyse bei didinti žaidimų kūrėjų potencialą įnešant svarų indėlį į Lietuvos ekonominę gerovę. Be to, LIC priklausydamas mažų ir vidutinių įmonių paramos tinklui „Enterprise Europe Network” (EEN) bei tarptautinei iniciatyvai „Building European Export Networks“ (BEE NET), teikia partnerių paieškos paslaugas įmonėms. Įmonės, veikiančios žaidimų kūrimo industrijoje – ne išimtis.

BGI veiklą vykdo pagal Europos teritorinio bendradarbiavimo Interreg Baltijos jūros regiono programą, kuri yra finansuojama Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Agnė Obelenytė, Lietuvos inovacijų centras


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama