Nesenai vykusiame „E3“ renginyje beveik visi žaidimų leidėjai norėjo kalbėti apie žaidimų prenumeravimo modelį, bet net ir patys didžiausi industrijos žmonės mano, kad nesėkmių išvengti nepavyks. Norint išsiskirti iš minios, žaidimų kūrėjai gali pasirinkti neįprastą kelią ir gaminti inovatyvius žaidimus bei eksperimentuoti.
„EA“ vyresnysis viceprezidentas Mike Blank yra atsakingas už įmonės žaidimų prenumeratų paslaugas ir vienas iš tų, kuris abejoja šios idėjos ateitimi. „EA“ prenumeratos paslauga, „Origin Access Premier“ laikoma viena geriausių šiuo metu veikiančių tokio tipo platformų. Panašiai kaip „Netlifx“ ar „Hulu“, „Origin Access Premier“ surenka krūvą žaidimų iš „EA“ partnerių ir siūlo juos savo prenumeratoriams už 15 dolerių per mėnesį.
Ši suma yra kiek daugiau negu „Netlifx“ ar „Hulu“ prenumerata, tačiau lyginant su kitomis žaidimus siūlančiomis platformomis, 15 dolerių yra įprasta. „Ubisoft“ taip pat ruošiasi paleisti tokią paslaugą rugsėjį, o numatyta kaina – tie patys 15 dolerių per mėnesį. Taip pat derėtų nepamiršti individualių atvejų, kaip kad „Blizzard“ šedevro „World of Warcraft“.
Pasak Mike Blank, tokių paslaugų yra per daug, nepaisant to, kad iniciatyva inovacijoms ir eksperimentams yra teigiamas dalykas. Problema tame, kad dalis šių paslaugų neišvengiamai žlugs. Didžioji dalis įmonių dar tik pradeda savo kampanijas. Leidėjai turi laiko susigaudyti kas vyksta, bet visa žaidimų industrija eina link to, kad mėnesinės prenumeratos taps norma, o rinka bus perpildyta.
„Šiuo metu 50 skirtingų platformų dar nėra“ – sakė Blank. „Jeigu pasieksime ta ribą, žaidėjai turės rinktis. O tai reiškia, kad dalis iš mūsų klestės, o dalis bus priversti ieškoti kitų būdų kaip uždirbti pinigus.”
Blank nėra vienintelis žmogus, turintis tokią nuomonę. Vienas „Xbox“ vadovų, Phil Spencer, teigia nematantis galimybių, kaip 100 skirtingų įmonių gali tikėtis iš to pragyventi. Leidėjai ir platformos kovos dėl vartotojų mėnesinio biudžeto, kurį jie skiria pramogoms.
„Kai pradėjau dirbti „EA“ ir bandžiau įtikinti įmonę imtis šio modelio, jutau nerimą ir susirūpinimą” – teigia Blank. Jis taip pat pridėjo, kad prieš 5 metus įmonės viduje buvo bandoma prastumti transliavimo strategiją. „Mes manome, kad pasaulis juda link mėnesinių prenumeratų paremto paslaugų modelio, o tai matoma visur. Visos likusios industrijos aplenkė žaidimus.“
Žaidimų industrija vis dar bando išsiaiškinti, kas labiausiai priimtina patiems žaidėjams. Blank su savo komanda prieš 5 metus nustatė, kad santykiai tarp žmonių, kurie žaidžia žaidimus ir įmonių, kurios juos kuria, pasikeitė. Kiekvienas nori išgauti kuo daugiau vertės iš savo pinigų, o prenumeratų paslaugos leidžia žaidėjams mėgautis naujausiais žaidimais ir tuo pačiu išbandyti tuos, kurie egzistuoja jau senai, arba grįžti prie kažkada žaistų žaidimų.
„EA“ pirmauja šiose lenktynėse dėl to, kad jau kurį laiką renka informacija apie tai, ką žaidėjai nori ir nenori matyti. Pasak įmonės, prenumeratoriai nori turėti prieigą prie naujų žaidimų apie kuriuos kalba visas pasaulis, bet tuo pačių išbandyti senesnius žaidimus. Visa tai sukuria galimybę leidėjams suteikti šansą žaidimams, kurie kitokiu atvejų būtų per daug rizikingi. (Verta paminėti, kad egzistuoja „EA Originals“, bendrovė, kuri yra atsakinga už indie žaidimų leidimą).
Tai yra „Netflix“ strategija – pagrindinis dalykas, dėl kurio taip džiaugiasi Blank. Dabar žmonės žaidžia kompiuterinius žaidimus kaip niekad anksčiau paprasčiausi dėl to, kad tie žaidimai apskritai egzistuoja ir nieko nekainuoja. Vietoj to, kad kurti tokius žaidimus kaip „Read Dead Redemption 2“, kurie privalo būti komerciškai sėkmingi, žaidimų kūrėjai gali būti garantuoti dėl pastovių pajamų nuo mėnesinių prenumeratų, ir susikoncentruoti ties kūrybiškumu. Juk ir „Netflix“ tarp kiekvieno naujo „Stranger Things“ sezono išleidžia nenusisekusį filmą ar serialą. Toks pats likimas gali ištikti ir kompiuterinius žaidimus.
„Prenumeratos vertė priklausys nuo to, kiek žaidėjams siūlomos paslaugos juos sudomins. Jei pasiūlymai įdomūs ir nauji, žaidėjai bus linkę pratęsti prenumeratą. Manau, kad mūsų kuriami žaidimai atitiks kiekvieno lūkesčius” – sakė Blank.
Laimingi žaidėjai nuspręs, koks likimas laukia platformos. „Ubisoft“, „Microsoft“, „EA“, ar bet kuri kita įmonė privalės atkreipti dėmesį į šią detalę jeigu jie nori pritraukti klientą, kurio laikas ir biudžetas yra riboti.
„Jei sudominti nepavyks, idėjos teks atsisakyti. Pinigai ant medžių neauga. Patys vartotojai nusprendžia, kur leisti savo uždirbtus pinigus. Juk egzistuoja daug skirtingų industrijų, tad natūralu jog kiekvienas rinksis tą, kuri yra pati įdomiausia“ – teigė Blank.
Blank tiki „Origin Access Premier“ sėkme. Tą pačia nuomonę turi „Game Pass“ bei „Ubisoft“ vadovai. Šiuo metu vykstantis karas tarp transliavimo paslaugas siūlančių įmonių yra tai, ko kompiuterinių žaidimų mėgėjai gali tikėtis už kelių metų.