Jau trečią kartą globaliu mastu vykdyti duomenų apsaugos tyrimai atskleidė įspūdingą informacijos prieaugį: nuo 2016 m. verslo surenkamų duomenų kiekis išaugo net 569 proc., o aktyviai duomenų apsauga besirūpinančių įmonių skaičius – beveik 50 proc. 2016 m. verslo organizacijos vidutiniškai surinkdavo 1,45 PB, o 2018 m. – net 9,7 PB duomenų. Ir tendencijos rodo, kad šie skaičiai tik didės.
Tyrimas išryškino ne tik padidėjusį duomenų kiekį, bet ir išaugusią jų reikšmę: 92 proc. įmonių supranta duomenų vertę ir 36 proc. sugeba paversti juos finansine nauda.
„Įmonės, planuojančios skaitmeninę transformaciją, pirmiausia koncentruojasi į tokias sparčiai besivystančias technologijas kaip dirbtinis intelektas ar daiktų internetas“, – teigia Beth Phalen, Dell EMC duomenų apsaugos skyriaus prezidentas ir vykdomasis direktorius.
„Dell“ atliktame tyrime dalyvavo daugiau nei 250 privačių ir valstybinių įmonių, dirbančių įvairiuose technologijų sektoriuose, apklausiant net 2 200 vadovaujančias pozicijas užimančių IT specialistų. Tyrimas apėmė 18 valstybių, iš kurių trečdalis – Europoje, įskaitant Didžiąją Britaniją, Vokietiją, Prancūziją, Šveicariją ir Olandiją. Plati tyrimo apimtis leido išsamiai apžvelgti duomenų apsaugos padėtį globaliu mastu.
BDAR poveikis
Tokie duomenų apsaugos įstatymai kaip ES priimtas Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) dar santykinai nauji, todėl realų jų poveikį duomenų industrijai įvertinti kol kas sunku. Vis dėlto jau dabar galima teigti, kad šie pokyčiai verslui tapo dideliu iššūkiu: net 41 proc. apklaustųjų atitikimą reglamento nuostatoms laiko vienu iš trijų didžiausių duomenų apsaugos iššūkių.
Be to, tik 35 proc. yra įsitikinę, kad dabartinė jų įmonių duomenų apsaugos infrastruktūra atitinka regioninius duomenų apsaugos įstatymus. Likusieji ne tik abejoja savo duomenų apsaugos galimybėmis, bet ir susiduria su skaudžiomis pasekmėmis: net 12 proc. apklaustųjų, kurių organizacijose per pastaruosius 12 mėnesių buvo sutrikusi duomenų apsauga arba prarasti duomenys, sulaukė finansinių sankcijų.
27 proc. įmonių negalėjo atgauti prarastų duomenų
Vis didesnį nerimą kelia kasmet dažnėjantis negrįžtamas duomenų praradimas. Daugiau nei trys ketvirtadaliai apklaustųjų (76 proc.) teigia, kad per pastaruosius 12 mėnesių buvo susidūrę su duomenų apsaugos trikdžiais ir net 27 proc. negalėjo atgauti dingusių duomenų. 2016 m. tokioje situacijoje buvo atsidūrę dukart mažiau apklaustųjų – 14 proc. Įmonių, kurios per metus patyrė apie 20 valandų trikdžių, nuostoliai vidutiniškai siekė pusę milijono dolerių. Savo ruožtu įmonės, kurios prarado vidutiniškai apie 2,13 terabaitų duomenų, patyrė beveik milijono dolerių žalą.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad 76 proc. įmonių naudojasi mažiausiai dviejų duomenų apsaugos tiekėjų paslaugomis, o tai, tyrimo duomenimis, 35 proc. padidina duomenų saugumo riziką lyginant su organizacijomis, kurios naudojasi tik vieno tiekėjo paslaugomis. Verslui, besinaudojančiam kelių duomenų apsaugos įmonių paslaugomis, daugiausia rūpesčių sukeldavo neplanuotas sistemos veiklos nutrūkimas (43 proc.), išpirkos reikalaujančios ir prieigą prie duomenų blokuojančios atakos (32 proc.) ir informacijos praradimas (29 proc.).
Duomenų apsaugos iššūkiai – apsaugos valdymas, naujos technologijos ir BDAR
95 proc. apklaustųjų susiduria su sunkumais įdiegdami duomenų apsaugos įrankius. Didžiausias jų įvardijamas iššūkis – duomenų apsaugos kompiuterinės ir programinės įrangos konfigūravimo ir valdymo sudėtingumas bei atsarginių duomenų kopijų saugojimo kaina (46 proc.). Antroje sąrašo vietoje rikiuojasi nepakankamai išvystyta duomenų apsauga naujai atsirandančioms technologijoms (45 proc.), trečioje – sunkumai atitinkant tokių teisinių nuostatų kaip BDAR reikalavimus (41 proc.).
Tyrimo duomenys taip pat atskleidė, kaip per pastaruosius dvejus metus smarkiai išaugo naudojimasis viešomis debesų sistemomis: 2016 m. jomis aktyviai naudojosi 28 proc. apklausoje dalyvavusių organizacijų, 2018 m. – jau 40 proc. Net 98 proc. įmonių, kurios naudojasi viešaisiais debesimis, aktyviai įtraukia juos į savo duomenų apsaugos infrastruktūrą.