Kiekviena įmonė turi kur nors saugoti daugybę įvairiausių sistemų ir jose esančių svarbių duomenų: tai interneto svetainės su daugybe informacijos, el. pašto sistema su visomis darbuotojų pašto dėžutėmis ir jose saugomais laiškais, apskaitos ir kitokios verslo valdymo sistemos su jose apdorojamais duomenimis ir kt.
Visa tai galima saugoti fiziniame serveryje pačioje įmonėje arba patikėti užsakomųjų IT paslaugų teikėjui, kuris suteiks virtualų serverį (dar vadinamą debesimi) – tai yra, visi įmonės ištekliai bus saugomi serveryje, stovinčiame IT paslaugų teikėjo duomenų centre, o įmonės darbuotojai prie savo išteklių prieis per internetą.
Išlaikyti ir prižiūrėti savo serverį ne IT srities įmonėms pernelyg sudėtinga ir brangu, todėl vis daugiau bendrovių ryžtasi nuomotis virtualų serverį. Štai tuomet pirmiausia prireikia atlikti visų įmonės išteklių duomenų migraciją.
Kuo svarbi ir pavojinga migracija?
„Perkelti duomenis iš fizinio serverio į virtualų ar iš vieno IT paslaugų teikėjo serverio į kito yra sudėtingas procesas, kuris įmonei gali būti skausmingas. Gali būti, kad dėl tokios migracijos įmonė negalės vykdyti savo veiklos valandą ar kelias, o gal ir visą dieną“, – teigia UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“, teikiančios užsakomųjų paslaugų verslui kompleksą „ProfIT“, Verslo klientų skyriaus vadovas Ernestas Stačiūnas.
Anot E. Stačiūno, kad migracijos procesas būtų sklandus, jį būtina iš anksto planuoti. Iš pradžių sudaromas detalus migracijos planas, parenkamas vienas iš migracijos būdų – kai sukuriamas serverio klonas arba analogiška, tas pačias funkcijas atliekanti serverinė sistema. Tuomet atliekama testinė migracija, po kurios klientas gali detaliai ištestuoti sistemą ir įsitikinti, kad po galutinės migracijos viskas veiks kaip ir anksčiau. Testuojant laikiną sistemą įvertinamos rizikos, užkertamas kelias visiems galimiems nesklandumams. Galiausiai suderinamas laikas, kada bus atliekama tikroji migracija – savaitgalį, naktį ar kitu klientui patogiu laiku, kad mažiausiai trukdytų įmonės veiklai. Jei įmonė veikia pagal modelį 7 dienos per savaitę ištisą parą, migracija gali būti atliekama ir dalimis.
Migracija kliento akimis
Finansinių konsultacijų ir buhalterinės apskaitos valdymo įmonės „Findir Consulting“ direktorius Mindaugas Dabulis teigia, kad migracijos procesui atlikti pasirinko įmonę, kuri aiškiausiai apibrėžė proceso eigą.
„Naudojame „biuro be popieriaus“ koncepciją, kai didžioji dalis buhalterinių dokumentų yra ruošiama, gaunama ir tvirtinama elektroniniu būdu. Taip pat teikiame internetinės sąskaitų išrašymo sistemos ASAP paslaugas, todėl mums svarbu užtikrinti, kad jos nuolat nepertraukiamai veiktų. Šiemet nusprendėme pasinaudoti „ProfIT“ virtualaus serverio paslaugomis, nes jų pasiūlymas buvo iki smulkmenų detaliai išdėstytas. Patraukė ir profesionalus požiūris į kliento poreikius, įmonės atstovai išsamiai susipažino su mūsų poreikiais, atsižvelgė į visas mūsų verslui būtinas sąlygas“, – sako „Findir Consulting“ įmonės vadovas.
Anot M. Dabulio, svarbu, kad duomenų migracija netrikdytų įmonės veiklos, kadangi dirbama su jautria kiekvienos įmonės sritimi – finansais, todėl ieškota sprendimo, kuris užtikrintų sklandų duomenų perkėlimą ir dėl to nenukentėtų klientams teikiamos paslaugos.
„Anksčiau teko susidurti su daug laiko ir pastangų reikalaujančia duomenų migracija, todėl kurį laiką nesiryžome jos vėl atlikti. Šį kartą viskas pavyko puikiai – mūsų įsikišimo beveik nereikėjo, o ir prastovų nebuvo. Rekomenduoju patikėti šį darbą patyrusiems specialistams, su kuriais visada galima pasikonsultuoti techniniais klausimais“, – sako M. Dabulis.
Šiais laikais konkurencinga rinka išplečia galimybes rinktis IT paslaugų teikėją, atsižvelgiant į kainos ir kokybės santykį, teikiamų paslaugų operatyvumą, SLA lygį (angl. Service-level agreement) ir pan. Tuos, kurie vis dar baiminasi atlikti migraciją dėl galimų nuostolių jos metu, „ProfIT“ specialistas Ernestas nori nuraminti: „Šiuolaikinės techninės galimybės ir procesų valdymo metodai leidžia sumažinti migracijos metu patiriamą prastovų riziką iki minimumo“.