Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Kompiuteriai, IT Dalintis | Spausdinti

Feisbukui – grėsmė pakartoti liūdną „Yahoo“ likimą

Publikuota: 2018-11-27 11:16
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Keleto didelių informacinių technologijų įmonių vadovai bendrovę „Facebook“ pradėjo už akių ir net viešai vadinti „didžiąja tabako pramone“. Mat padėtis panaši: bemaž visus 2018 metus didžiausio socialinio tinklo valdytojai priversti gesinti vieną viešųjų ryšių gaisrą po kito, o įstatymų leidėjai jiems mauna vis griežtesnį apynasrį.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Keleto didelių informacinių technologijų įmonių vadovai bendrovę „Facebook“ pradėjo už akių ir net viešai vadinti „didžiąja tabako pramone“. Mat padėtis panaši: bemaž visus 2018 metus didžiausio socialinio tinklo valdytojai priversti gesinti vieną viešųjų ryšių gaisrą po kito, o įstatymų leidėjai jiems mauna vis griežtesnį apynasrį, rašo „The Economist“.

Lyginimas su tabako pramonės gigantais feisbukui turėtų būti kaip vienas baisiausių galimų įžeidimų, tačiau iš tikrųjų privačiuose IT verslo ratuose galima išgirsti ir dar mažiau malonių analogijų. Pavyzdžiui, teiginys, kad „Facebook“ gresia tapti naujuoju „Yahoo“ – įmone, kuri kadaise dominavo internete, o dabar iš jos net šešėlio nelabai teliko.

Dar prieš metus tokios verslininkų nuomonės būtų neįsivaizduojamos. Juk socialinių tinklų gigantas, valdantis ne tik „Facebook“, bet ir „Instagram“, ir „WhatsApp“, ir „Facebook Messenger“, ir „Oculus VR“, anuo metu klestėjo ir nerodė jokių silpnumo požymių. Bet jau nuo pat sausio buvo stačia galva nerta į kontroversijų, neteisingų sprendimų ir klaidų liūną. Pamažu pradėjo aiškėti, kad „Facebook“ pernelyg pasyviai stebėjo Rusijos kišimąsi į JAV prezidento rinkimus 2016 metais. Teko pripažinti, kad neteisėtai buvo pasidalinta 90 mln. socialinio tinklo naudotojų duomenimis. Vėliau nutekėjo dar 50 mln. vartotojų duomenys. O ir pastarasis mėnuo „Facebook“ darbuotojams turėtų įvaryti rimtą rudeninę depresiją.

Feisbukui – grėsmė pakartoti liūdną „Yahoo“ likimą

Padėtis buvo tokia rimta, kad netgi pats „aukščiausiasis“, Markas Zuckerbergas, buvo priverstas viešai ginti savo „dešiniąją ranką“ Sheryl Sandberg. Tokių veiksmų prireikė po to, kai „New York Times“ publikavo straipsnį, kuriame buvo nurodoma, kad įmonės viduje buvo aktyviai stengiamasi sumenkinti Rusijos kišimosi į rinkimus per „Facebook“ reikšmę, taip pat buvo vykdyta konkuruojančių ir jų veiklos praktiką kritikuojančių įmonių apjuodinimo kampanija. Rezultatas? Rinkoje vis labiau stiprėja manymas, kad „Facebook“ yra labai prastai valdoma kompanija. O akcijų birža į tai reagavo nuo metų pradžios 27 proc. kritusia įmonės verte.

Lyginimas su „Yahoo“ šiuo atveju gal kiek per griežtas ir nebūtinai idealiai tikslus: net pačioje savo galios viršūnėje „Yahoo“ savo dydžiu ir pelningumu nė iš tolo negalėjo prilygti tam monstrui, iki kurio išaugo „Facebook“. O ir konkurencinė aplinka buvo visai kitokia. Viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių nusileido „Yahoo“ saulė, buvo pralaimėjimas konkurencinėje kovoje dėl interneto paieškų rinkos prieš „Google“. Nuo 2012 m. iki „Yahoo“ likučių pardavimo bendrovei „Verizon“ praėjusiais metais šiai įmonei vadovavusi Marissa Mayer nesugebėjo išlaikyti nei reklamos užsakovų, nei darbuotojų pasitikėjimo įmone, nuo kurios bėgo vartotojai. Tuo tarpu „Facebook“ šiandien gali girtis tuo, kad pagal jų teikiamų paslaugų spektrą jie tiesiog neturi rimtų konkurentų.

Iš dalies dėl to, kad kai kuriuos tokius konkurentus dar jiems bepradedant augti, tiesiog „prarijo“ (kaip „Instagram“). Tačiau žmonės, iš arti stebėję „Yahoo“ agoniją, mato labai akivaizdžių panašumų. Vadovų kaita buvo pagrindinis įmonę ištikusios krizės indikatorius: iki M. Mayer pasamdymo buvo sunku suspėti paskui besikeičiančias vadovų pavardes, per trejus metus jų buvo net 4. Nors M. Zuckerbergas, savo rankose laikantis kontrolinį „Facebook“ akcijų paketą, tvirtai laikosi savo krėsle, pozicijų savo arba ne savo noru neteko nemenka dalis jo vadovų. Pavyzdžiui, iš organizacijos pasitraukė ir „Instagram“ steigėjai, ir „Oculus“ vadovas, ir „WhatsApp“ bendraįkūrėjis.

Aptrupėjo ir socialinio tinklo vadovų grupė: pasikeitė vyriausiasis teisininkas ir saugumo vadovas. „Aukščiausio lygio vadovų, kurie viešai paliko įmonę ir ją sukritikavo tai darydami, skaičius yra beprecedentis. Tai yra „Yahoo“ iki Marissos Mayer atėjimo“, – sakė vienas interneto reklamos kompanijos vadovas. Dar vienas panašumas – neigiamų publikacijų srautas, kertantis per įmonės darbuotojų moralę. „Siaubinga“. Taip vienu žodžiu darbo atmosferą „Facebook“ bendrovėje anoniminiam darbo vietų aptarimui skirtoje programėlėje „Blind“ apibūdino vienas iš darbuotojų.

Dėl to atsiranda iškart dvi grėsmės. Pirma, iš bendrovės gali sprukti patys geriausi jos darbuotojai – darbas tokioje prieštaringai vertinamoje bendrovėje jiems garbės nedaro, o susirasti naują darbdavį labai nesudėtinga. Antra, likusiems „vidutiniokams“ gali tekti mokėti vis daugiau, kad ir tie neišsilakstytų (krentant akcijų kainoms gali tekti išmokėti didesnes kompensacijas, kad tik jie nepabėgtų). O kuo viskas baigsis? Šiuo metu „Facebook“ pozicijos vis dar labai stiprios – jie vis dar laikosi savo rinkos viršūnėje. Tačiau ateinančiais metais jų laukia keletas itin rimtų iššūkių.

Visų svarbiausia, jiems teks įvertinti, kaip kinta būdai, kuriais žmonės vartoja jų produktus ir į tai sureaguoti – nuo to gali priklausyti milžiniška „Facebook“ pajamų dalis. Lyginant su padėtimi prieš dvejus metus, suaugusieji virš 18 metų dabar socialiniame tinkle praleidžia 31 proc. mažiau laiko – o tai smarkiai kerta per galimybes parduoti reklamas. Viena iš realiausių galimybių atsakyti į tokią neigiamą tendenciją – „Instagram“ tinklas, kurį jau dabar įmonės vadovai vertina kaip „Facebook“ gelbėtoją. Nesutarimai dėl to, kaip agresyviai reikia stumti reklamas į „Instagramą“, yra viena iš svarbesnių priežasčių, dėl kurių įmonę spalį paliko jos steigėjai.

Dabar reklamomis apkarstytas apie penktadalis visų „Instagram“ įrašų – prieš metus jų matėsi perpus mažiau. O tai gali atbaidyti žmones, kurie gali rinktis ateityje instagraminti mažiau ir apleisti šią paslaugą, kaip kad prieš keletą metų apleido feisbuką. Jau dabar vartotojai vis daugiau laiko skiria tokiems produktams, kurie nesuteikia tiek daug reklamos pardavimo galimybių.

„Stories“ siūlo galimybę į vieną seką sujungti tam tikro vartotojo dienos fotografija bei vaizdo įrašus (šį produktą „Facebook“ nusižiūrėjo nuo „Snap“) ir yra populiari feisbuko bei instagramo funkcija. Tačiau žmonių asmeninėse „istorijose“ vietos parduodamoms reklamoms yra kur kas mažiau nei įprastiniuose naujienų srautuose, kuriuos žmonės prasukinėja ieškodami, kuo šiuo metu dalinasi kiti žmonės.

Susirašinėjimo programėlių, tokių kaip „WhatsApp“, populiarumas taip pat auga, tačiau tai vis dar yra nuostolinga veikla. Tik laiko klausimas, kada ši paslauga bus gausiau apkarstyta reklamomis (dėl tokios būtinybės pasitraukė „WhatsApp“ bendraįkūrėjis), tačiau įmonės vadovai žino, kad reklamų kišimas į privačią erdvę, kur žmonės susirašinėja asmeniškiausiais klausimais, yra labai rizikingas. Ši transformacija – perėjimas nuo viešo informacijos vartojimo socialiniuose tinkluose prie privatesnių pabendravimų – yra didžiausia grėsmė „Facebook“ verslui. M. Zuckerbergas tą ir pats pripažįsta, šią permainą prilygindamas feisbuko vartojimo perėjimui nuo stalinių kompiuterių prie mobiliųjų įrenginių. Jis pats prognozavo, kad išvystymas būdų, kuriais būtų uždirbama iš „Stories“ ir susirašinėjimo, dar kurį laiką užtruks, tad pajamų augimas lėtės. Nors iš tiesų tai labai sunku pasakyti, ar šie naujieji produktai kada nors apskritai taps pakankamai rimtų pinigų kalyklomis.

Politiniai pelėkautai, į kuriuos „Facebook“ vis įkiša savo pirštus, dar neatbaidė reklamos užsakovų, tačiau ateinančiais metais padėtis gali pasikeisti. Jau dabar daugybė reklamos pirkėjų suvokia „Facebook“ aroganciją. Rinkodaros vadovai, valdantys milžiniškus reklamos biudžetus, dėl užsakymų priversti patys važiuoti į „Facebook“ būstinę Menlo Parke – „Facebook“ pardavimų vadybininkai nesivargina keliauti pas klientus, kaip tai yra įprasta kitose reklamą parduodančiose įmonėse. Reklamos pramonė nepatenkinta socialiniu tinklu dėl dviejų priežasčių.

Pirma – feisbukas jau nebesugeba taip sėkmingai sujungti reklamos pirkėjų su potencialiais klientais (nors reklamos kainos ir keliamos).

Antra – reklamos pirkėjai yra klaidinami. „Pivotal Research“ atstovas Brianas Wieseris nurodė, kad vienu metu „Facebook“ melavo potencialiems klientams, jog gali pasiekti daugiau 18–34 metų amerikiečių, nei jų egzistuoja tikrovėje. Ir iki šiol meluoja, nors dėl šio teiginio – nepagrįsto naudotojų skaičiaus išpūtimo – jiems iškeltas kolektyvinis ieškinys.

Vieno didelio amerikietiško banko aukšto lygio rinkodaros vadovas sakė, kad „Facebook“ pridarė klaidų matuodami įsitraukimą, pasiekiamumą, peržiūras ir kitus rodiklius ne mažiau nei 43 produktams. Ir visos šios klaidos, be abejo, buvo naudingos „Facebook“.

„Jeigu tai būtų nuoširdžios, netyčinės klaidos, nejaugi neturėtume tikėtis, kad bent pusė jų turėtų būti naudingos reklamos pirkėjams?“ – kelia klausimą rinkodarininkas. Dėl to jis prognozuoja, kad ir jo įmonė, ir kiti reklamos užsakovai jau kitais metais mažins reklamos biudžeto dalį, skiriamą reklamai per „Facebook“ ir susijusius produktus.

Pasitikėjimas feisbuku nyksta ne tik tarp reklamos užsakovų. Senka ir JAV politikų kantrybė. Nors šiuo metu atrodo nelabai tikėtina, kad amerikiečiai išleis kokį nors įstatymą, stipriai kertantį per „Facebook“ pajamas, tačiau politinių institucijų domėjimasis šio socialinio tinklo veikla verčia atsargiau naudoti duomenų galią pritaikant reklamas konkretiems vartotojams, o taip pat perduodant asmeninę informaciją reklamos užsakovams. Tai taip pat mažina socialinio tinklo patrauklumą reklamos užsakovams.

M. Zuckerbergas ir S. Sandberg yra priversti ir vartotojams, ir reklamos pirkėjams įrodinėti, kad „Facebook“ yra ne tik patikimas tinklas, bet ir vertas jų laiko bei pinigų. Jeigu jiems to padaryti nepasiseks, akcijų kainos ir toliau važiuos žemyn. O S. Sandberg tikriausiai dar ateinančiais metais bus priversta ieškoti naujų karjeros iššūkių. Tuo tarpu M. Zuckerbergas, turintis kontrolinį įmonės akcijų paketą, savo postų tikriausiai neapleis. Nors, be jokios abejonės, pagalvos apie „Yahoo“ praeitį bei savo įmonės ateitį.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama