Praėjus beveik mėnesiu nuo pradinio paskelbimo apie išleidimą, „Microsoft“ vėl leidžia atsisiųsti „Windows 10 October 2018“ – šis naujinys buvo atšaukas beveik iškart po pirmojo bandymo pradėti jį platinti, nes išaiškėjo klaida, dėl kurios kai kurie vartotojai prarado duomenis.
„Windows 10“ įrašoma automatiniu būdu |
---|
Paprastai „Windows“ funkciniai naujiniai yra platinami etapais, automatiškai tam tikrais periodais pasiūlant juos atsisiųsti vis naujiems vartotojams – šis kartas nebus išimtis. Pirmiausiai pasiūlymą įsidiegti naują sistemos versiją gaus dvi žmonių grupės: tie, kurie naujinių ieškos rankiniu būdu ir tie, kurie naujos sistemos diegimui panaudos specialų „media-creation“ įrankį. Jeigu šie vartotojai nesiskųs naujomis klaidomis, ateinančiomis savaitėmis pasiūlymą atsinaujinti „Windows 10“ gaus ir kiti vartotojai.
Įdomu tai, kad oficialiai „Microsoft“ pirmąjį nelabai sėkmingą bandymą atnaujinti sistemas vertina kaip apskritai neįvykusį ir kaip naujos versijos išleidimo data žymima lapkričio 13-oji. Tai yra svarbu operacinės sistemos „palaikymo langams“. Palaikymo periodas nuo vakarykštės dienos prasidėjo ir „Windows Server 2019“ bei „Windows Server“ 1809 versijai.
Dėl nemalonumų, kurių kai kuriems entuziastingai nusitiekusiems vartotojams pridarė „Windows 10“ naujinys, „Microsoft“ sugriežtins programinės įrangos testavimo bei kūrimo procesų priežiūrą. Su duomenų praradimą lėmusia klaida dar iki oficialaus naujinio išleidimo susidūrė ir ne vienas „Windows Insider“ programos naudotojas, bet dėl nežinomos priežasties „Microsoft“ šių skundų nevertino pakankamai rimtai: „Microsoft“ reakcija apsiribojo nauja funkcija – išankstinės versijos testuotojams suteikta galimybė kiekvieną aptinkamą klaidą pažymėti pagal jos svarbos lygį. Pavyzdžiui, klaida, dėl kurios prarandami duomenys, be jokios abejonės yra svarbesnė nei kaip nors negražiai atrodančios piktogramos ar netinkamai sulygiuotas tekstas. Tačiau kol kas sunku pasakyti, kaip tokia rūšiavimo sistema padidins pranešimų apie klaidas kokybę bei efektyvumą.
Ką keis „Microsoft“?
Kalbant apie kiek ilgesnį veiklos periodą, „Microsoft“ pažadėjo daugiau atvirumo skelbiant apie „Windows 10“ kūrimo bei testavimo procesą, o per kelis artimiausius mėnesius galima tikėtis sužinoti ir daugiau apie tai, kaip operacinės sistemos gamintojai keis savo požiūrį bei procesus. „Microsoft“ programinės įrangos kokybė jau dabar būna vertinama keliais skirtingais lygiais ir keliuose skirtinguose matmenyse. Pavyzdžiui, kai vartotojai pradėjo skųstis vos išleidus operacinės sistemos naujinį, registruojama „pradinė kokybės klaida“, susijusi su naujo funkcinio atnaujinimo stabilumu bei patikimumus. Tokios klaidos aptikimas reiškia, kad ligtoliniai operacinės sistemos testuotojai kažką pražiopsojo. Antradieniais platinami kibernetinį saugumą užtikrinantys naujiniai anksčiau keldavo ir problemų, susijusių su „ilgalaike kokybe“ – didesnio kassavaitinių naujinių srauto patikimumu bei efektyvumu.
Nors „Microsoft“ aiškiai pripažįsta, jog problemų su paskutiniu naujiniu būta, įmonė oficialiai operacinės sistemos trajektoriją vertina gerai. Bendrovės vadovai daugiausiai remiasi tam tikrais rodikliais, naudojamais pasitenkinimui operacine sistema įvertinti. Pirmasis yra „incidentų dažnumas“, arba kiekis nusiskundimų, kurių sulaukiama iš vartotojų po kiekvieno sistemos atnaujinimo. Visą „Windows 10“ gyvavimo laiką šis rodiklis stabiliai mažėjo. Tai reiškia, kad kažką „Microsoft“ daro gerai. Tačiau incidentų kiekis gali klaidinti. „Windows 10“ klaida su daugybei vartotojų matoma kosmetine klaida, susilauks daugiau pranešimų nei rimtesnis incidentas – pavyzdžiui, duomenų praradimas – su kuriuo susiduria tik nedidelis vartotojų kiekis, nors pastarasis incidento tipas be jokios abejonės yra svarbesnis.
Kitas rodiklis yra „Net promoter score“, arba vertinimas, kaip vartotojai būtų linkę rekomenduoti kiekvieną „Windows 10“ versiją draugams ir šeimai. Įmonės atstovai tikina, kad šis rodiklis taip pat kyla, o pavasarinė „Windows 10“ versija sulaukė geriausio visų laikų įvertinimo. Tačiau šis rodiklis taip pat gali neparodyti rimtų problemų, su kuriomis susiduria nedidelis vartotojų kiekis.
„Windows“ naudotojų bazė yra milžiniška bei sudėtinga – 700 mln. vartotojų, 35 mln. programėlių 175 mln. skirtingų versijų, 16 mln. unikalių tvarkyklių ir techninės įrangos kombinacijų – todėl tikimybė, kad vienur ar kitur išlįs kokia nors specifinei konfigūracijai būdinga problema yra didžiulė. Duomenų praradimas buvo susijęs kaip tik su viena iš tokių konfigūracijų: ji niekaip nepaveikė „Windows“ vartotojų, naudojusių standartinę konfigūraciją, tačiau pakenkė tiems, kurie pasirinko tam tikrus netipinius nustatymus.