Elektroninėje parduotuvėje Pačiupk.lt įsigytų prekių kokybe nepatenkinta vilnietė Ligita atgauti savo pinigų jau nebesitiki. Tuo metu pačios parduotuvės atstovai situaciją ignoruoja.
Į DELFI redakciją Ligita kreipėsi po to, kai pačiupk.lt, be kita ko, nusipirko dvejas pakabas kelnėms ir dvejas grindų šluotas. „Pakabos kelnėms buvo labai plonos plastmasės, lūžo po pirmo panaudojimo, – pasakojo ji. – Šluotos labai prastos kokybės ir naudoti nėra tinkamos, net kotai nepasikelia iki vertikalios padėties. Žodžiu – šlamštas.“ Moteris nusprendė šias prekes grąžinti – užpildė parduotuvės nurodytą formą ir išsiuntė jas nurodytu adresu.
„Praėjus daugiau kaip savaitei, parašiau jiems užklausą, kodėl nesulaukiu pinigų už grąžintas prekes. Pasirodo, po dviejų dienų nuo išsiuntimo mano siuntinys jau buvo Vilniaus 57 pašte.
Tačiau prekių tiekėjai atsisakė siuntinį pasiimti, nors ant siuntinio parašytas jų nurodytas adresas, motyvuodami, kad siuntinį turėjau pristatyti į jų buveinę, kad tas paštas nėra jiems patogus pasiimti siuntinį. Galų gale, jie man parašė, kad jau praėjo terminas dėl prekių grąžinimo ir pinigų jie negrąžins, prekių iš pašto neims“, – pasakojo Ligita.
Moteris nurodė, kad taip neteko maždaug 46 eurų. „Būtų gerai, kad žmonės žinotų, su kuo turi reikalą“, – apie Pačiupk.lt atsiliepė ji.
© DELFI / Andrius Ufartas
Iš parduotuvės – jokio atsakymo
DELFI paskambinus elektroninės parduotuvės tinklapyje nurodytu telefono numeriu, atsiliepęs darbuotojas teigė, kad žiniasklaida komentaro gali prašyti užpildant tame pačiame tinklapyje esančią formą.
Pačiupk.lt teigiama, kad administracija į klausimus atsako per 14 darbo dienų. Tačiau niekas per tiek laiko atsakymų pateikti nesiteikė. Pačiupk.lt valdo įmonė „Tofera“.
Registrų centro duomenimis, vienintelis jos akcininkas yra Tomas Blažys. 2015 metais įsteigta įmonė jau 3 metus dirba nuostolingai. 2015 metais patyrė 1,2 tūkst. eurų nuostolį, 2016 metais – 30 736 eurų nuostolį, o 2017 metais – 98 933 eurų nuostolį. „Sodros“ duomenimis, lapkričio 8 dieną „Tofera“ turėjo 3 darbuotojus.
Bausta už klaidinančią reklamą
Gegužę Konkurencijos taryba įmonei „Tofera“ skyrė 2,9 tūkst. eurų baudą už tai, kad paciupk.lt reklama klaidino vartotojus. Taryba pranešė nustačiusi, kad daugiau nei pusmetį – nuo 2017 metų liepos pabaigos iki šių metų vasario pabaigos – portale buvo skelbiamos akcijos šlepetėms, kupranugario vilnos liemens diržui ir pėdų pleistrams, teigta apie jų sveikatinamąjį ir žmogaus fizinę būklę gerinantį poveikį. Buvo nurodomas konkretus laikas, likęs iki akcijos pabaigos, tačiau jam pasibaigus, tie patys pasiūlymai buvo skelbiami iš naujo.
„Apgaulingai tvirtinant, kad produktą už konkrečią kainą su nuolaida bus galima įsigyti tik ypač trumpą laikotarpį, siekiama paskatinti vartotojus nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant jiems galimybės ar pakankamai laiko priimti teisinga informacija paremtą sprendimą“, – pranešime teigia Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja Erika Lukšė. „Tofera“ tarybai nepateikė moksliškai pagrįstų įrodymų, jog šios prekės gerina žmonių sveikatą, todėl reklama pripažinta klaidinančia.