Internetiniai žaidimai greitai tapo labai pelninga pramonės šaka, kurioje vis daugiau žmonių turi žaidimų paskyras. Pagal „Kaspersky Lab“ atliktą tyrimą, daugiau nei pusė (53 %) vartotojų reguliariai žaidžia internetinius žaidimus, 25–34 metų amžiaus grupėje šis skaičius padidėjo iki 64 %, o tarp 16–24 metų asmenų išaugo iki 67 %. Tai taip pat itin pelninga kibernetiniams nusikaltėliams, nes įsilaužėliai žaidimų profilius gali parduoti juodojoje rinkoje. Nepaisant grėsmių, žaidėjai dažnai palieka savo internetines paskyras lengvai prieinamas. Taip jie stato į pavojų savo progresą, asmeninius duomenis ir potencialas pajamas.
Dabartinę pasaulinę žaidimų auditoriją, kuriai vadovauja internetinės platformos („Steam“, „PlayStation Network“ ir „Xbox Live“), apytikriai sudaro 2,2 iki 2,6 mlrd. ir ji vis dar auga. Tai daro pramonės šaką itin patrauklia kibernetiniams nusikaltėliams, kurie nori sutrikdyti internetines operacijas ir gauti prieigą prie duomenų, pvz.: slaptažodžių ir banko kortelių informacijos. Neseniai matyti išpuoliai „Xbox“ ir „PlayStation“ platformose tik patvirtiną šį faktą.
Daugiau nei pusė žmonių reguliariai žaidžia internete, o kibernetiniai nusikaltėliai turi milžinišką potencialių aukų pasirinkimą. Lošimai tapo svarbia daugelio žmonių gyvenimo dalimi, o vartotojai žaidžia žaidimus, kai jiems nuobodu ar jaučiasi vieniši ir nori pabendrauti su draugais. Sėkmingi išpuoliai gali labai skaudžiai paveikti nukentėjusius. Be to, kad bus pavogti jų duomenys, nukentėjusieji, kurie turi savo žaidimų paskyras, taip pat gali būti paveikti emociniu požiūriu, prarasti prieigą prie mėgstamiausių žaidimų (laikinai arba visam laikui), netekti pinigų ir praleisto laiko, kuriant savo profilį.
Iš žmonių, kurie patyrė sėkmingą bandymą užpulti vieną iš jų internetinių paskyrų, 16 % asmenų savo žaidimų paskyras nurodė, kaip pagrindinį užpuolikų tikslą, o tarp vyrų šis skaičius padidėjo iki 21 %. Kadangi 55 % asmenų negali greitai atkurti savo žaidimų paskyros duomenų, stresas, kuris yra susijusi su tokiais išpuoliais, dar labiau išauga.
Šios paskyros akivaizdžiai yra labai svarbios jų savininkams. Internetiniais žaidimais neapsiribojama tik namuose, o ši veikla įtraukiama į daugelio žmonių kasdienį gyvenimą. Kaip tai rodo tyrimas, beveik kas trečias (27 %) šiai veiklai reguliariai naudoja išmanųjį telefoną. Nors įrenginiai iš esmės nėra saugūs, beveik ketvirtadalis (23 %) žmonių prisijungia prie žaidimų paskyrų per viešąjį „Wi-Fi“. 56 % sako, kad nenaudoja jokių papildomų atsargumo priemonių naudojantis viešaisiais tinklais, o tai kelia akivaizdų pavojų saugumui. Šią grėsmę dar labiau sustiprina tai, kad tik 5 % žmonių pasirenka savo žaidimų paskyrą kaip vieną iš trijų, kuriai reikalingas stipriausias slaptažodis.
Kadangi dauguma internetinių profilių sujungti tarpusavyje, aukos gali lengvai prarasti prieigą prie keleto paskyrų (pvz., elektroninio pašto ir socialinių tinklų paskyros), kurios jiems itin svarbios. Nors tokia situacija emocionaliai skaudi daugeliui įprastų vartotojų, profesionalūs žaidėjai gali dar labiau nukentėti, nes atsiranda tikimybė prarasti vertingas pajamas.
Siekiant apsaugoti žaidėjų internetines paskyras, keletas „Kaspersky Lab“ produktų turi papildomą slaptažodžių valdymą, kuris padeda vartotojams saugoti savo duomenis, pvz.: „Kaspersky Password Manager“ esantis „Kaspersky Total Security“ programoje. Ši funkcija saugo visus vartotojo slaptažodžius skaitmeninėje saugykloje ir suteikia lengvą prieigą iš kompiuterio ir išmaniojo telefono.
Automatinis slaptažodžių generatorius atlieka sunkų darbą, sukurdamas stiprius ir elastingus slaptažodžius, o naudotojai turi prisiminti tik vieną pagrindinį slaptažodį, kad galėtų naudotis visomis savo internetinėmis paskyromis.