Kompiuteriniai žaidimai šiais laikais yra žaidžiami dviem būdais: arba asmeniniu kompiuteriu, prie kurio prijungtas įprastinis žaidimams skirtas monitorius (ir tik išskirtiniai modeliai yra didesni nei 32 colių įstrižainės), arba žaidimų kompiuteriu, prijungtu prie televizoriaus.
Bet kas būtų ėmusis savotiškos hibridizacijos? Jeigu žaidimui naudojamas asmeninis kompiuteris, dažnu atveju taip yra dėl to, kad siekiama kažkokio rezultato – galbūt žaidžiami internetiniai žaidimai ar netgi dalyvaujama kibernetinio sporto rungtyse, kur reakcija, greitis ir veiksmai yra itin svarbūs, o pergalę arba pralaimėjimą lemia mikrosekundės, todėl tiesiog būtina greitesnė kadrų kaita ekrane, greitesnė reakcija į visus judesius. Įprastiniai televizoriai to pateikti nesugeba, todėl žaidėjai priversti rinktis specialiai žaidimams skirtus monitorius.
Vaido Neverausko / „15min“ nuotr.
Jeigu žaidžiama specializuotu žaidimų kompiuteriu, pavyzdžiui, „Sony PlayStation 4“ ar „Microsoft Xbox One“, konkurencingumo veiksnys tampa kur kas mažiau svarbiu (ir valdymo pulteliai tam nėra patys tinkamiausi), tad žaidėjai renkasi įtraukiančią patirtį, kuri suteikia daugiau emocijų, daugiau malonumo ir atsipalaidavimo – tam didžiuliai svetainių televizorių ekranai yra puikiausiai tinkami. Na ir kas, kad jie nesugeba taip sparčiai keisti vaizdo – jie ne tam skirti. Tad „nVidia“ su partneriais nusprendė imtis permainų šioje srityje – kibersportininkams, daugeliui žaidėjų skirtų pramogų naudotojams ir apskritai turtingiems elektroninių pramogų gerbėjams pasiūlyti visiškai naujos technologijos ekraną, sujungiantį žaidimų monitoriaus ir televizoriaus savybes. Rezultatu tapo „Big Format Gaming Display“. Arba BFGD.
Anot pokštauti mėgstnčio „nVidia“ vadovo Jenseno Huango, kuris dar prieš pat parodos CES 2018, vykstančios Las Vegase, pradžią trumpai pristatė šią ekranų technologiją, patyrusiems žaidimų gerbėjams šis akronimas turėtų būti puikiai pažįstamas: „BFG [pauzė] D“. Kuo šie ekranai ypatingi? Įsivaizduokite 4K raiškos, HDR spalvų spektro, 65 colių televizorių, kuriame kadrai keičiami 120 kadrų dažniu, kurio vaizdo delsos laikas skaičiuojamas ne dešimtimis milisekundžų, o milisekundėmis.
Na, o kadangi pagrindiniai šios technologijos kūrėjai yra „nVidia“, tai šiuose aparatuose dar bus ir vaizdo plokštės bei monitoriaus sinchronizavimo technologija „G-Sync“ bei įmontuotas namų kino priedėlis „nVidia Shield“. Jeigu dar neatrodo įspūdinga, tikriausiai turėtumėte įvertinti tai, kad 120 kadrų per sekundę kaitos negali užtikrinti apskritai joks 65 colių 4K raiškos televizorius – įskaitant tuos, kurie šiuo metu yra atgabenti į Las Vegasą. Šiuos monitorius gamins keli „nVidia“ partneriai – „HP Omen“ serijos gaminys buvo demonstruojamas keliuose iki parodos vykusiuose gretutiniuose CES renginiuose, bet taip pat šiuos monitorius gamins „Acer“ ir „Asus“. Kol kas apie jų kainą nėra jokių žinių (nors akivaizdu, kad ji bus skaičiuojama tūkstančiais eurų).
Parodoje demonstruojami tik ekranų prototipai – jų korpusai dar yra ganėtinai gremėzdiški ir nelabai tinkami įprastuose namuose, o HP žada galutinį produkto variantą parengti ir pirkėjams pasiūlyti dar šiais metais. Nors šie gaminiai yra vadinami žaidimų monitoriais, visai nesunku suprasti, kad juos galima naudoti ir kaip įprastus televizorius, pakabinant juos ant sienos svetainėje – tiesa, nežinia, kiek suderinamas yra svetainės ir kibernetinėms pramogoms skirtos erdvės vaizdas („Playstation“ ir „Xbox“ svetainėse yra kur kas labiau priimtini už asmeninius kompiuterius). Patys „nVidia“ teigia, kad šis monitorius labiau skirtas specializuotai žaidimų erdvei arba pramogų kambariui.