Jungtinėse Amerikos Valstijose vykdyta mokytojų apklausa atskleidė, kad 82 procentai jų socialinį tinklą „Facebook“ per savaitę bent kartą naudoja savo asmeniniams tikslams. Tuo tarpu kalbant apie profesinį gyvenimą, šis skaičius yra bene dvigubai mažesnis – vos 44 procentai. Specialistų teigimu, pedagogai nors ir pamažu, tačiau jau pradeda pripažinti socialinius tinklus, kurie ypač praverčia organizuojant mokymosi procesą ir bendraujant su vaikais.
„Nors ilgą laiką ši priemonė aktyviau buvo naudojama jaunesnės kartos pedagogų, švietime ji pripažįstama vis masiškiau. Moksleiviai socialiniuose tinkluose praleidžia daug laiko, tad ši platforma gali būti efektyviai panaudojama organizuojant labiau įtraukiantį ugdymo procesą. Be to, aktyvus mokytojo dalyvavimas socialinių tinklų gyvenime gali pelnyti ir mokinių pripažinimą, padėti geriau suprasti jų įpročius, pomėgius ir gyvenimo būdą“, – sako „Samsung Mokykla ateičiai“ programos vadovė Baltijos šalims Liga Bitė.
Tad kodėl gi šis socialinis tinklas „Facebook“ gali būti naudingas mokytojams ir mokykloms?
Patogesnis ir interaktyvus bendravimas
Anot Ligos Bitės, šiame socialiniame tinkle mokytojai gali sukurti įvairias grupes, kuriose aktyviai būtų dalijamasi su mokslais susijusia informacija. Šiose grupėse, priklausomai nuo jų paskirties, gali būti skelbiama specifinė informacija, aktuali tik tam tikriems žmonėms.
„Pavyzdžiui mokytojų grupėje galima dalintis aktualia informacija apie vidinius darbo reikalus, o atskiroje klasės mokinių grupėje – apie namų darbus ir kitas užduotis, užklasinę veiklą. Tai yra puikus įrankis pedagogams, norintiems greitai informuoti vienas kitą arba moksleivius apie tam tikrus įvykius mokykloje. Ji ypač naudinga tiems moksleiviams, kurie serga ir negali lankyti pamokų“, – kalba ji.
Santykių su mokiniais stiprinimas ir jų sudominimas mokslu
Specialistės teigimu, socialiniai tinklai yra erdvė, kurioje savo nuomonę drįsta išsakyti net ir patys kukliausi klasės mokiniai. Čia pedagogai gali skatinti diskusijas aktualiais klausimais, dalintis informacija apie svarbius įvykius ar net konsultuoti prieš kontrolinį darbą.
„Vis dėlto svarbiausia, kad „Facebook‘e“ galima pateikti įdomių mokslo informacijos šaltinių, pavyzdžiui vaizdo įrašus iš „YouTube“ ar įvairius infografikus. Tokiu būdu rodydamas iniciatyvą vaikams įprastoje socialinių tinklų aplinkoje, pedagogas gali lengviau užmegzti glaudesnį tarpusavio ryšį su savo mokiniais, o tai savo ruožtu teigiamai atsiliepia ir atmosferai klasėje pamokų metu bei daro teigiamą įtaką mokymosi rezultatams“, – tvirtina ji.
Tėvų įtraukimas į mokyklos bendruomenę
Liga Bitė teigia, kad darbų gausos įsukti mokinių tėvai dažnai lieka už mokyklos ribų ir ne visada nutuokia, kaip sekasi jų vaikams bei kuo jie gyvena mokykloje. Taigi, aktyvaus pedagogo arba pačios mokyklos profilyje skelbiama informacija gali būti pats geriausias informacijos šaltinis tėvams apie mokykloje vykdomas veiklas, sporto varžybas ar kitus renginius.
„Tokiu būdu jie ne tik geriau žino, kokioje aplinkoje mokosi jų atžalos, bet ir patys pasijunta bendruomenės dalimi ir mieliau įsitraukia į įvairias iniciatyvas. Ką jau kalbėti apie privačias tėvų ir mokytojų grupes, kuriose gali būti skelbiama naujausia informacija, susijusi su jų vaikų mokymusi, tėvų susirinkimais. Be to, aktyvumas socialiniuose tinkluose gerina ir mokyklos įvaizdį, gali padėti užmegzti naudingų kontaktų, sulaukti pripažinimo visuomenėje, siūlymų dalyvauti įvairiuose projektuose“, – kalba ekspertė.
Ko nepamiršti?
Vis dėlto būnant aktyviam socialiniuose tinkluose, nereikėtų pamiršti ir savo asmeninės informacijos, kuri čia yra labai lengvai prieinama. Anot specialistės, vienas iš būdų yra kruopščiai paslėpti savo profilyje pernelyg jautrią ir asmeninę informaciją, kuri gali turėti neigiamos įtakos mokinių ar jų tėvų požiūriui į mokytoją.
„Nuotraukos iš vakarėlių, pernelyg kandūs įrašai ar komentarai, neturėtų būti matomi mokiniams ir jų tėveliams. Mat tai leidžia jiems sužinoti neretai daugiau negu reikia apie pedagogo asmeninį gyvenimą. Kartais tai gali pakenkti mokytojo reputacijai bei įvaizdžiui prieš klasę. Todėl prieš pradedant aktyviai bendrauti su savo mokiniais socialiniuose tinkluose, reikėtų dėmesio skirti savo viešai prieinamos asmeninės informacijos peržiūrai“, – teigia Liga Bitė.