Iki šiol tipiškas Lietuvos interneto vartotojas buvo įsivaizduojamas kaip jaunas žmogus, besidomintis pasaulio ir technologinėmis naujovėmis. Tačiau plintant globaliam interneto tinklui daugėja ir žmonių, kurie naudojasi neribotais jo ištekliais. Taigi, kaip atrodo tipiškas Lietuvos interneto vartotojas šiandien?
Remiantis „gemiusAudience“ tyrimo rezultatais, Lietuvos interneto vartotojų skaičius 2006 liepą pasiekė 908299 ir buvo 15,77 % didesnis nei praėjusių metų liepą. Interneto ištekliais naudojasi beveik vienodas skaičius moterų (50,19 %) ir vyrų (49,81 %). Lyginant su prieš metus vykdyto tyrimo rezultatais neužfiksuota esminių lyčių balanso pokyčių.
Lietuvos interneto vartotojai yra gerai išsimokslinę (27,79 % teigia turintys aukštąjį arba nebaigtą aukštąjį išsilavinimą) ir jauni (43,48 % interneto vartotojų yra 24 metų arba jaunesni) žmonės. Verta paminėti, kad kiekvienais metais daugėja 55 metų ir vyresnių žmonių, naršančių po tinklalapius. Šių metų liepos mėnesį minėta amžiaus grupė sudarė 6,05 % visų interneto vartotojų, ir tai buvo 1,7 procentiniais punktais daugiau nei praeitų metų analogišką laikotarpį.
Net 76,68 % interneto vartotojų prie interneto jungiasi iš namų. Šis skaičius yra 10 procentinių punktų didesnis nei praėjusiais metais. Toks žmonių, naudojančių internetą namuose, skaičiaus padidėjimas liudija spartų Lietuvos interneto rinkos augimą. Gerai žinoma, kad internetas puikiai padeda ir darbe. Kaip rodo liepos mėnesio tyrimo rezultatai, 45,22 % interneto vartotojų jungiasi prie tinklo iš darbo. Tačiau per metus tokių vartotojų dalis 3 procentiniais punktais sumažėjo – to priežastis greičiausiai yra vis didesnis ir didesnis tinklo pasiekiamumas iš namų. Mažiausiai populiarios yra interneto kavinės, jas aplanko tik 3,14 % interneto vartotojų (2005 liepą jų buvo 4,41 %).
Nagrinėjant Lietuvos interneto vartotojų profesinį statusą matyti, kad dominuoja dvi grupės: specialistai ir tarnautojai (auditorijos dalis 32,75 %) bei studentai (auditorijos dalis 32,10 %). Toliau iš eilės eina darbininkai ir techniniai darbuotojai (auditorijos dalis 9,66 %), bei aukščiausio ir vidutinio lygio vadovai (auditorijos dalis 8,85 %). Rečiausiai sutinkami internete yra pensininkai ir ūkininkai (auditorijos dalys atitinkamai 1,02 % ir 0,69 %).
Kurie tinklalapiai yra labiausiai lankomi Lietuvos interneto vartotojų? Kaip ir kiekvieną mėnesį, į šį klausimą atsako „gemiusAudience“ tyrimas. Populiariausių interneto svetainių reitinge pirmąsias aštuonias vietas užima tos pačios svetainės kaip ir birželį. Naujausiame populiariausių svetainių dešimtuke debiutuoja 10 vietą užimanti „Orai.lt“, kurios pasiekiamumas buvo 14,5 %. Džiaugtis turėtų ir svetainės „Supermama.lt“ gerbėjai, ji reitinge pakilo iš 10 į 9 vietą. Viena iš populiariausių Lietuvos svetainių, kurioje interneto vartotojai praleidžia daugiausiai laiko, yra „One.lt“. Liepą vidutinis interneto vartotojas praleido šioje svetainėje 9 val. 49 min. Verta pastebėti, kad vidutinis vartotojas bendrai internete praleido vidutiniškai 11 val. 03 min.
10 populiariausių svetainių pagal lankytojų (realiųjų vartotojų) skaičių
Nr. | Svetainės | Lankytojai (realūs vartotojai) | Vid. lankytojo praleistas laikas | Pasiekiamumas |
---|---|---|---|---|
1 | delfi.lt | 650039 | 02:29:16 | 71,57 % |
2 | one.lt | 514075 | 09:49:20 | 56,60 % |
3 | zebra.lt | 382185 | 00:41:00 | 42,08% |
4 | autoplius.lt | 338930 | 01:26:44 | 37,31 % |
5 | lrytas.lt | 234092 | 01:08:29 | 25,77 % |
6 | klase.lt | 206170 | 00:30:01 | 22,70 % |
7 | draugas.lt | 205734 | 02:55:43 | 22,65 % |
8 | omni.lt | 165114 | 00:22:46 | 18,18 % |
9 | supermama.lt | 139601 | 01:45:15 | 15,37 % |
10 | orai.lt | 131761 | 00:09:56 | 14,51 % |
Šaltinis: „Gemius Baltic“, „gemiusAudience“, 2006 m. liepa
Lyginant šių ir praeitų metų „gemiusAudience“ tyrimo rezultatus, aiškiai matyti, kad vis daugiau lietuvių naudojasi internetu. Šie pokyčiai daugiausia vyksta dėl to, kad internetas tampa vis lengviau pasiekiamas, jį turi vis daugiau namų ūkių (prieš metus prie tinklo iš namų prisijungdavo du trečdaliai interneto vartotojų, šiuo metu jau prisijungia trys ketvirtadaliai). Tyrimas rodo, kad dinamiškas interneto vystymasis turi įtakos interneto vartotojų socio-demografiniam profiliui. Unikali „gemiusAudience“ tyrimo metodologija kiekvieną mėnesį leidžia stebėti šiuos pakitimus ir reguliariai pateikti visapusišką informaciją, taip pat ir apie tai, kur interneto vartotojai ieško juos dominančių žinių ir kiek laiko tam skiria.