Ar gali būti, kad socialiniame tinkle „Facebook“ sulauksime kvietimo žiūrėti serialus, sporto rungtynes, laidas ir įprastus televizijos žaidimus? Taip! Šią savaitę paaiškėjo, kad „Facebook“ traukia sunkiąją artileriją – jau vasaros pabaigoje „eterį“ turėtų išvysti pirmieji TV produktai.
Markas Zuckerbergas nuolat ieško būdų, kaip toliau auginti „Facebook“
©TechCrunch (CC BY 2.0) | commons.wikimedia.org
Serialai ir žaidimai
Šiuo metu interneto gigantas tariasi su įvairiais Holivudo kūrybos namais dėl kelių originalių projektų, pranešė „Wall Street Journal“. Teigiama, kad „Facebook“ jau konstruoja dvi programas naujam „televizijos“ sezonui: draminį serialą „Strangers“ ir TV žaidimą „Last State Standing“.
Ar reikia pabrėžti, kad beveik 2 milijardus paskyrų glaudžiantis socialinis tinklas – tikra aukso kasykla scenaristams, kuriems grupė pasiryžusi mokėti net iki 3 milijonų dolerių už seriją tokio serialo, kuris galėtų tapti kultiniu 13–34 metų auditorijai. Serialų ir laidų kūrėjai, iki šiol ieškoję nišos HBO, „Fox“, „Netflix“, „Amazon“, „Apple“ platformose, savo produkciją „Facebook“ kompanijai galės pristatyti tik jei ši atitiks reikalavimus. Tarp jų – vengti medžiagos su vaikais ir paaugliais, politinių temų ir visko, kas susiję su nuogybėmis ir vulgarumu – tiek žodiniu, tiek demonstratyviu.
Kasdien tuo pat metu
Kalbama, kad „Facebook“ TV planuose – dviejų tipų formatas: vienas – apie 10 minučių trukmės, kitas – bent pusvalandžio. Pirmojo „vinis“ būtų šio amžiaus jaunimui skirta programa, panaši į serialą „Pretty little liars“ apie penkių merginų gyvenimą. Antrajam, matyt, būtų priskiriami solidūs serialai ir projektai, juolab, kad kompanija, esą, neatmeta galimybės tokiu būdu atgaivinti televizijos reitingų įtampos neatlaikius serialus, pvz., „Loosely Exactly Nicole“, Holivudo kūrinys, pasirodęs per MTV ir po sezono iškritęs iš programų tinklelio.
Prieš keletą savaičių „Business Insider“ paviešino, kad „Facebook“ taip pat numato trumpas transliacijas (5–10 minučių), kurios socialiniame tinkle bus rodomos taip, kaip įprasta televizijoje, – kiekvieną dieną tuo pat metu. Manoma, tai turėtų patraukti daugybės internautų dėmesį suteikiant galimybę rašyti komentarus ir įvedus kartojimą, kad galimybę pamatyti laidas / serijas turėtų kuo platesnis žmonių ratas.
Verslo pyragas
Deklaruojamas „Facebook“ užmojo tikslas – pramoga internautams, visgi visiems aišku, kad verslas grįstas ne tik gerais norais. Kompanijos finansiniai rodikliai stabiliai kyla į viršų, tačiau apie 90 procentų pajamų ji gauna iš reklamos (pernai pelnas išaugo net tris kartus, o apyvarta padidėjo 54 proc.), tad ilgai tęstis be nuosmukio galimybės tai negali.
„Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas nuolat ieško būdų, kaip toliau auginti įmonę, o atrasti modelius, leidžiančius uždirbti daugiau pinigų nenuviliant internautų, jam padeda pilkoji „Facebook“ kardinolė Sheryl Sandberg.
Naujausia TV iniciatyva įmonė tikisi atsiriekti gardžią televizijos reklamos pyrago dalį, kuri „sveria“ dešimtis milijardų dolerių per metus. Žinant aršią kovą reklamos rinkoje, tai ne itin pozityviai turėtų nuteikti tokias kompanijas kaip „Amazon“, „Netflix“ ar „Youtube“, kurios jau keletą metų vysto originalaus internetinės televizijos turinio idėjas, stengiasi pritraukti produktyvius kūrėjus, ambicijų tai daryti neslepia ir „Apple“. Joms belieka įvertinti „Facebookׅ projektą ir paraišką ateiti į internetinės televizijos rinką bei žaisti visu pajėgumu.
Tiesioginės sporto transliacijos
Kad „Facebook“ žengia tvirtą žingsnį interneto televizijos vizijos įgyvendinimo link, rodo ir pastarųjų mėnesių sprendimai. Po „Twitter“ ir verslo ir finansinių naujienų kanalo „Bloomberg“ sukirtimo rankomis atėjo laikas „Facebook“ ir „Fox Sport“ kanalo sąjungai. Šią savaitę taip pat paskelbta, kad socialinis tinklas tiesiogiai transliuos Čempionų lygos 2018 rungtynių „paketą“, tik neatskleidžiamos jokios sandorio detalės ar įsipareigojimo terminai. Trumpai tariant, „Fox TV“ transliuos geriausių Europos klubų čempionatą savo ispanakalbėje ir anglakalbėse „Facebook“ paskyrose. „Facebook“ yra dominuojantis socialinis tinklas ir puikus partneris, kurio dėka galėsime populiarinti futbolą Jungtinėse valstijose. Žinant, kad žmonės kuo toliau, tuo daugiau laiko skiria savo telefonams ir socialiniams tinklams, papildyti šias platformas sporto rungtynėmis yra natūrali tąsa“, – sakė „Fox Sports“ direktorius Davidas Nathansonas.
Turint omenyje „Facebook“ sekėjų skaičių, futbolo populiarinimui atveriama milžiniška erdvė, o birželio pradžioje kompanija pasigyrė, kad Čempionų lygos finalas, kuriame susitiko Madrido „Real“ ir Turino „Juventus“ sulaukė net 34 mln. komentarų ir 98 mln. reakcijų mygtukų paspaudimų.
Vasarį „Facebook“ pranešė apie bendradarbiavimą su „Univision“, didžiausiu ispanakalbės televizijos tinklu, kuris suteikė leidimą socialiniame tinkle transliuoti 46 Meksikos nacionalinio čempionato rungtynes. Dar po mėnesio M. Zuckerbergo kompanija informavo, kad tiesiogiai transliuos amerikietiško futbolo rungtynes.
Atrodo, tikrai yra ko nerimauti interneto grandams, tokiems kaip „Twitter“ ir „Amazon“, kurie specializuojasi tiesioginių transliacijų segmente.