Dauguma bendrovių darbuotojų sutinka, kad technologijos padeda dirbti produktyviau. Tačiau daugiau nei pusė jų teigia, jog jų darbovietė naudoja senesnius nei 3 metų įrenginius, o trečdalis – kad neskiria pakankamai lėšų IT infrastruktūrai. Tokius rezultatus parodė Europos smulkių ir vidutinių bendrovių darbuotojų apklausa.
„Modernūs IT sprendimai gali išgelbėti darbuotojus nuo rutininių techninių darbų – juos tiesiog galima automatizuoti ar atlikti kur kas greičiau. Taip daugiau laiko liks vystyti produktams, bendrauti su klientais ar savo šeima. Su tuo sutinka ir patys darbuotojai, tačiau pagrindinė problema – per mažos bendrovių investicijos į šią sritį. Nors pats žodis „automatizuoti“ skamba, kaip labai sudėtingi ateities sprendimai, realybėje tai gali būti ir maži, nebrangūs bei nesudėtingi sprendimai, padėsiantys sutaupyti itin daug laiko“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.
Kaip parodė „Ipsos Mori“ tyrimas 1 19 Europos šalių, 78 proc. darbuotojų mano, jog technologijos jiems padeda sutaupyti laiko, o 72 proc. – leidžia dirbti lanksčiau. Tiesa, tik 41 proc. apklaustųjų mano, jog jų darbovietės IT išlaidos yra tokios, kokių reikia, o daugiau nei trečdalis (37 proc.) – kad išleidžia mažiau nei reikia. Tai atsispindi ir bendrovių infrastruktūroje – 60 proc. bendrovių naudoja senesnius nei 3 metų įrenginius.
Darbuotojai nori atsisakyti rutinos
Minėtas tyrimas parodė, kad darbuotojai iš savo bendrovės „skaitmenizacijos“ labiausiai tikisi pagalbos susitvarkant būtent su rutininiais darbais. Tai atspindinčius variantus bendrai sudėjus rinkosi pusė visų apklaustųjų. Jie nori perkelti į skaitmeninę erdvę santykių valdymą su klientais (24 proc.), tikisi programų ar platformų suvaldyti bendrovės buhalteriją ir kt. panašius sprendimus (23 proc.) ir nori įrankių, padėsiančių analizuoti verslo ar rinkos tendencijas (20 proc.).
„Panašią tendenciją pastebime ir Lietuvoje. Pavyzdžiui, IT specialistai neretai neturi laiko net užsiimti įmonės produktyvumo didinimu pasitelkiant programinius sprendimus, nes turi nuolat palaikyti bendrovės fizinę IT infrastruktūrą. Tai svarbu, bet pridėtinės vertės daug nekuria. Ir turime užburtą ratą: vadovai į IT infrastruktūrą neinvestuoja, nes didelės vertės nemato, o IT be investicijų didesnės vertės sukurti negali, nes daug savo laiko skiria infrastruktūros priežiūrai, o ne sprendimų kūrimui“, – sako Martynas Bieliūnas, „Squalio Lietuva“ direktorius.
„CityBee“: aštuonias valandas pakeitė dvi minutės
Automobilių ir dviračių dalinimosi paslaugas teikiančios bendrovės „CityBee“ techniniai darbuotojai rado kur kas daugiau laiko skirti naujų sprendimų kūrimui, kai bendrovė savo infrastruktūrą perkėlė į „Microsoft“ debesų kompiuterijos platformą „Azure“.
„Iki tol naudojomės serverių nuomos paslauga, kuria rūpinosi mūsų techniniai darbuotojai. Dabar jau metus esame „Azure“ ir mūsų techniniai darbuotojai gali skirti kur kas daugiau dėmesio „CityBee“ vystymui, o ne techniniams ir rutininiams darbams. Dabar galime modifikuoti savo infrastruktūrą taip, kaip reikia šią minutę. Pavyzdžiui, jei nuspėjame didesnį klientų susidomėjimą paslauga dėl akcijos, galime laisvai per kelias minutes padidinti resursus ir atvirkščiai. Anksčiau vien pasiruošimas tokiam darbui trukdavo aštuonias valandas, o dabar kompiuterinių išteklių pergrupavimas testavimui užima vos dvi minutes“, – sako Liutauras Lipavičius, „CityBee“ IT vadovas.
Pasak jo, taip pat kur kas greičiau klientams galima pasiūlyti testuojamas naujas funkcijas bei ženkliai sumažėjo pačios sistemos infrastruktūros sutrikimų.
„Microsoft“ užsakymu tyrimų bendrovė „Ipsos Mori“ internetu apklausė beveik 13 tūkst. darbuotojų, dirbančių smulkiose ir vidutinėse bendrovėse 19 Europos šalių: Belgija, Čekija, Danija, Suomija, Prancūzija, Vokietija, Didžioji Britanija, Graikija, Vengrija, Italija, Kazachstanas, Nyderlandai, Norvegija, Lenkija, Rumunija, Rusija, Slovakija, Švedija, Turkija.