Kokia monitorių rinkos ateitis? Kokios galimybės ir tendencijos nurodo kryptį? MMD Europos rinkodaros ir verslo valdymo direktorius Stefanas Sommeris pasakoja apie ateities perspektyvas.
Klausimas: Stefanai, didelis ekranų dydis ir platus išlinkis yra tik du klausimai iš šiuo metu aktualių temų. Kokias tendencijas matote ateinantiems keleriems metams ir kokių naujovių galime tikėtis iš „Philips“ monitorių artimoje ateityje?
Stefanas Sommeris: Skaitmeninės medijų platformos – asmeniniai kompiuteriai, nešiojamieji kompiuteriai, išmanieji telefonai ir pan. – susisieja, todėl išaugs judriojo ryšio svarba. Taigi, monitorius taps populiarėjančia platforma srautiniam turinio siuntimui iš įvairių įrenginių nuo mobiliųjų telefonų iki televizoriaus priedėlių („set-top box“) ir asmeninių kompiuterių, o taip pat tarnaus kaip „išmaniųjų namų“ valdymo centrų sąsaja. Šią didesnių ekranų, geresnės kokybės, raiškos ir puikių spalvų monitorių paklausą kuria tiek „verslas verslui“ (B2B), tiek ir „verslas vartotojams“ (B2C) rinkos.
Pavyzdžiui, paimkime monitorių dydžius: prieš kelerius metus monitoriai, kurių įstrižainės dydis viršijo 27 colius, buvo laikomi brangiais. Bet šio dydžio ir didesnių ekranų poreikis šiuo metu auga, kadangi naudotojai pradėjo labiau vertinti erdvės pojūtį. Taip pat naudotojai pageidauja aukštesnės vaizdo raiškos. 4K raiškos monitoriai per ateinančius kelerius metus plačiai paplis rinkoje, o profesionalūs naudotojai ieškos dar aukštesnės raiškos. Pirmieji 8K raiškos monitoriai jau šviečia horizonte.
Jaudinantys spalvų srities patobulinimai taip pat pakeliui. Kartu su „QuantumDot“ spalvų technologija, MMD diegia ir „UltraWide Color“ technologiją visuose produktuose, kad platesnė spalvų gama pasiektų visus mūsų naudotojus. Aš tikiuosi, kad aukštesnė nei 85 % NTSC spalvų spektro aprėptis greitai taps standartu, priešingai nei dabar įprasta 72 % reikšmė.
Aukšto dinaminio diapazono (HDR) technologija yra kita inovatyvi savybė, kurią vis dažniau turės monitoriai. Ši technologija išplės tiek kontrasto, tiek ir spalvų galimybes, todėl vaizdai atrodys gilesni, o tai – puikios naujienos vaizdo, grafikos ir pramogų programų naudotojams. Šiais metais mes pristatysime produktų su HDR technologija seriją, skirtą pramogoms.
Klausimas: Kokią matote virtualios realybės įrenginių ateitį? Ar jie pakeis monitorius, ar egzistuos greta?
Stefanas Sommeris: Virtuali realybė (VR) jau skverbiasi į profesionalias sritis, kaip architektūra ir dizainas, medicina ir geologijos mokslas. Kas sulaiko VR plėtrą į namų naudotojų sektorių, kur ir bus didysis augimas, – tai puikaus turinio trūkumas. Veikimas yra taip pat problema: bet koks dirbtinumas ar nežymus trukčiojimas perteikiant vaizdą užkerta kelią platesniam šios technologijos paplitimui. Galiausiai, mes turbūt išvysime plačiąją rinką, perimant vartojimo įpročius iš aukščiausios klasės profesionalių sektorių. Kai tik technologija bus pakankamai pažengusi ir įperkama, siūlanti puikų turinį naudotojams pritraukti, VR plėsis.
Kadangi, VR iš esmės yra dar vienas rodymo formatas, aš nesitikiu, kad jis pakeistų įprastus monitorius. Turėdamos skirtingas paskirtis, abi rūšys egzistuos kartu. Pavyzdžiui, iki šiol yra lengviau bendradarbiauti priešais monitorių ekranus, nei virtualioje realybėje!
Klausimas: Kaip, jūsų nuomone, keisis monitorių rinka per ateinančius metus ir kokias galimybes matote MMD įmonei?
Stefanas Sommeris: Mes tikimės, kad rinka plėtosis keliomis kryptimis. Pavyzdžiui, tai, ką matėme vykstant su lenktais ekranais, yra tik pradžia. Manome, kad ši rinka padidins plėtros tempą ir visuotinai įsitvirtins per ateinančius kelerius metus.
Monitoriai greičiausiai specializuosis turėdami itin konkrečias funkcijas, sukurtas siaurai tikslinei grupei, kaip pavyzdžiui, aukštos raiškos 21:9 formato monitoriai skirti bankininkystės ir finansų profesionalams. Tačiau, nepaisant augančios specializacijos, per ateinančius kelerius metus svarbiausios funkcijos, šiuo metu priskiriamos aukščiausiai klasei, paplis plačiojoje rinkoje, taip artima profesionaliai paskirčiai kokybė pasieks naudotojus „verslas vartotojams“ (B2C) sektoriuje.
Augant judriojo ryšio svarbai, MMD gali pateikti abiems „verslas verslui“ (B2B) ir „verslas vartotojams“ (B2C) sektoriams tinkančių sprendimų, kurie suteiks naudotojams lankstumo ir fantastišką žiūrėjimo potyrį. Lengvas USB jungties pasiekiamumas leidžia naudotojams greitai prijungti jų pasirinktus įrenginius. MMD jau yra lyderiaujanti monitorių su „USB Docking“ tiekėja ir toliau plės šį segmentą.
Šios ryšio funkcijos taps dar svarbesnėmis „verslas verslui“ (B2B) sektoriuje, kur mes matome galimybę išmaniųjų funkcijų dėka padidinti biurų efektyvumą. Pavyzdžiui, „Philips“ monitoriai su „Power Sensor“ technologija gali pajusti, kad kažkas yra prie darbo stalo, ar automatiškai išsijungti, kai nėra naudojami.
Be to, programišiams tampant vis išradingesniems, privatumas ir saugumas tampa ypač svarbūs. Pripažindami potencialią riziką privatumo paviešinimui per internetinę kamerą, MMD tapo pirmąja bendrove, pristačiusia monitorių su išlendančia internetine kamera. Turėdami tokį inovatyvių produktų srautą, besiveržiantį iš mūsų laboratorijų, mes esame pasiruošę rinkos plėtrai bet kuria kryptimi.