Žaidimų konsolių rinkoje aiškėja gana kontraversiška tendencija – kiekvienais metais išleidžiamas naujas populiariausių konsolių modelis. Taip paprastai daro išmaniųjų telefonų gamintojai. Per parodas ar specialiuose renginiuose pristatomi nauji telefonai, kartais su labai minimaliais pakeitimais ir skirtumais nuo senesnių versijų. Ar žaidimų konsolėms tai irgi taikytina?
Atrodo, kad taip. 2016–2018 metai – itin reikšmingi žaidimų pasauliui, nes keičiasi žaidimo kompiuterių kartos. Nuo „Xbox 360“ išleidimo praėjo 8 metai, todėl nori nenori „Microsoft“ žaidimų konsolei reikėjo atsinaujinti. Panaši situacija ir su „Sony“ konsolėmis. PS3 buvo išleista dar 2006 metais, o PS4 pasirodė 2013 metais. Atrodo, 7–8 metų laukti iki kitos konsolės išleidimo nereikės. Ir jau kitąmet galime sulaukti naujų žaidimo konsolių (prekyboje).
Ko galima tikėtis iš naujųjų žaidimų konsolių?
„Sony“ ir „Microsoft“ priešprieša ir konkurencija naudinga galutiniam vartotojui. „Nintendo“ į šias kovas stengiasi per daug nelįsti, nors ir nepraleidžia progos įkasti abiems gigantams išleisdama gana įdomius produktus. Kad ir kokie būtų skirtingi šių gamintojų produktai, bendras tendencijas įžiūrėti tikrai galima.
4K raiška
Pasikeitus televizoriams, turi keistis ir žaidimų konsolės. Dabar TV rinkoje prasidėjo HDR ir 4K era. Žaidimų konsolės privalo su tuo taikstytis ir rezultatai jau džiugina. „Xbox One S“ ir „Playstation 4 PRO“ modeliai palaiko 4K raišką natūraliai, nedidindami pikselių. Senesni modeliai teoriškai irgi palaikė tokią raišką. Jų galingi procesoriai tiesiog paimdavo vieną pikselį ir padarydavo iš jo keturis. Deja, toks vaizdas turi rimtų trūkumų ir žaidėjai nepraleido progos atnaujinti konsoles. Juo labiau, kad jų kaina gana priimtina, ypač „Xbox One S“. Ateityje konsolių gamintojai daug dėmesio skirs 4K raiškai. Manoma, kad netrukus bus susidomėta ir 8K raiška, nors tai tik ateities technologija.
Internetiniai žaidimai
„Microsoft“ jau kuris laikas dirba su žaidimų prenumerata – kai nebereikia pirkti fizinio disko, o pakanka tik atsisiųsti nupirktą žaidimą. „Playstation Now“ paslauga dirba analogiškai. Taip po truputį keičiami vartotojų įpročiai, nors šie labai tam priešinasi. Ypač tokiose šalyse, kaip Lietuva, nors to daryti neturėtume. Kodėl ateities žaidimų konsolėms reikės vis mažiau diskų?
Lietuviai ir kitų šalių žaidėjai mėgsta piratauti. Konsolės yra atkoduojamos, platinami piratiniai žaidimų diskai. Vakarų Europoje piratavimo mastai yra daug mažesni, nes čia jau susiformavęs vartotojų sąmoningumas – už kokybišką „žaisdą“ reikia mokėti. Net ir perkant legalius diskus, jie po kurio laiko yra perduodami kitiems žaidėjams, parduodami, iškeičiami, išnuomojami. Tai tikrai nepatinka nei žaidimų kūrėjams, nei konsolių gamintojams. Dėl šios priežasties vis daugiau ir daugiau akcentuojami internetiniai (online) žaidimai.
Lietuvoje tai turėtų būtų priimama teigiamai, nes turime vieną greičiausių pasaulyje interneto ryšio spartų. Internetiniams žaidimas greitas internetas yra esminis reikalavimas. Deja, net ir turėdami greičiausią internetą, mieliau renkamės diskus. Su kiekvienais metais atkoduoti konsoles darosi vis sudėtingiau. „Xbox One S“ turi itin rimtą apsaugą. „Playstation 4“ „hakeriai“ dar sugeba atkoduoti. Tik laiko klausimas, kada reikės itin pažangių technologijų tai padaryti, tad atkodavimas kainuos tiesiog per brangiai, kad apsimokėtų tai daryti iš viso. Tada ir suklestės internetiniai žaidimai. Laukiamuose „Microsoft“ „Project Scorpio“ ir „Playstation 5“ konsolėse apsauga nuo atkodavimo bus dar rimtesnė, tad laukti ilgai nebereikės.
Virtuali realybė
2016 metų pabaigoje „Sony“ pristatė „Playstation VR“ konsolę. Taip pat buvo pristatyti specialiai sukurti žaidimai, žaidžiami naudojant virtualios realybės akinius ir kitus aksesuarus. Kai VR akiniai taip sparčiai populiarėja, konsolių gamintojai tikrai negali ignoruoti šios augančios rinkos. Kiti konsolių modeliai tikriausiai turės VR žaidimų galimybes natūraliai – pakaks tik įjungti VR šalmą ar akinius, vairalazdes ir pasinerti į 360 laipsnių žaidimų pasaulį.
Skaitmeninis turinys
Tai ne naujiena, tai jau veikia. Ateities modeliuose ši funkcija bus dar natūralesnė. Jei jau žaidimai yra perkami internetu, žaidžiami internetu su kitais žaidėjais, tai kodėl gi nepasinaudojus didžiausių 4K raiškos turinio skleidėjais „Netflix“, „Amazon“, „Hulu“, „Youtube“ ir kitais? Aišku, „Blue-Ray“ diskų grotuvai išliks, tačiau vis daugiau ir daugiau kokybiško turinio yra pasiekiama be diskų.
Mažesni korpusai
Dabar žaidimų konsolė primena gana nemažą dėžę, kuriai reikia nemažai vietos po televizoriumi. Kai pasirodė „Xbox One S“, kur gale esanti S raidė reiškia „Slim“ – plonas, visi atkreipė dėmesį į poreikį mažinti korpusus. „Playstation“ irgi išleido savo plonesnį modelį „Playstation 4 Slim“. PS4 PRO turi kiek kitokios formos korpusą, todėl galima spręsti, kad žaidimų konsolių rinkoje netrukus pamatysime ir daugiau korpuso dizaino atnaujinimų. Kažkada „Xbox“ dėžė labiau priminė X raidę, o ne paprastą „plytą“. Nuo to laiko daugiausia dėmesio išorei sulaukė žaidimų kontroleriai, o ne patys korpusai.
Natūralu, kad prisitaikymas prie naujų poreikių neapsieis be galingesnių procesorių. Čia konkuruojama su žaidimų kompiuteriais. Spėjama, kad „Microsoft“ „Project Scorpio“ gali perimti vieną svarbų žaidimų kompiuterių bruožą – galingumas ir talpa gali būti padidinami neperkant naujos konsolės. Tai tik gandai, tačiau galimybė po kelių metų patiems „upgreidinti“ savo žaidimų konsolę pridedant daugiau CPU ir RAM bei talpesnį SSD diską būtų labai sveikintina.
Kol kas palaukime šių metų pabaigos, kai „Microsoft“ pristatys savo naują žaidimų konsolę ir palaukime „Sony“ atsako į iššūkį.