Jau ne vienerius metus atliekamos interneto vartotojų apklausos Lietuvoje rodo, kad tiek verslas, tiek privatūs asmenys, prieš pasirinkdami tiekėjus ar įsigydami prekę, informacijos pirmiausia ieško internete. Tyrimai atskleidžia ir vis augantį tautiečių verslumą, kuris reiškia neišvengiamą konkurenciją ir virtualioje erdvėje.
Jei prieš keletą metų norint būti pastebėtam užteko tiesiog atsirasti internete, tai dabar Jūsų svetainė ar tinklaraštis – jei jiems nepadėsite – taip ir nepateks į „Google“ ar kitų paieškos sistemų pirmuosius puslapius..
SEO ir skaitmeninės rinkodaros specialistas, SEO paslaugų prekės ženklo „Buk-pirmas.lt“ įkūrėjas Darius Juravičius sako: „Jei Jūsų prekės ženklo pavadinimo nėra pirmuose paieškos rezultatuose, Jūsų nėra visai. Būtent tokia situacija ir yra pirmasis ženklas, kad Jūsų svetainė ar prekės ženklas internete patys „neįsivažiuos“ ir kad jiems reikia padėti.
Gali pasirodyti, kad sudėtingi paieškos varikliai veikia atsitiktinai – vieną kartą tokios pat užklausos rezultatuose matote vienus vardus ir adresus, kitą kartą – kitus. Gal net pasipiktinate, kad kitos svetainės, kurių pavadinimai panašūs į jūsų prekės ženklo, rodomos pirmiau, nepaisant to, kad jos reprezentuoja visiškai kitą, nei Jūsų, sritį.
Tai – ne atsitiktinumas ir ne mįslė. „Google“ (kalbu išimtinai apie šią paieškos sistemą, nes Lietuvoje ji populiariausia) stengiasi „nuskaityti“ visą internetą ir pateikti teisingus rezultatus. Jei paieškos sistema nesugeba atskirti Jūsų nuo kitų panašių pavadinimų – esate nepadarę namų darbų. Pavyzdžiui, prekės ženklo aktyvumas skirtinguose šaltiniuose yra vienas svarbiausių faktorių, lemiančių reitingus paieškoje“, – pasakoja D. Juravičius.
Rinkodarininkas siūlo pasitikrinti: paieškos laukelyje įvedus Jūsų prekės ženklo pavadinimą, svetainė privalo būti matoma pirmosiose paieškos rezultatų eilutėse. Tai – absoliučiai minimali siekiamybė.
Antroji priežastis – Jūs ruošiatės atnaujinti ar paleisti naują svetainę
Tam, kad gimtų puikus interneto tinklalapis, tikriausiai dirbote keletą mėnesių. Net ir senojo atnaujinimai kainuoja marias laiko. Atsižvelgėte į patogumo vartotojui rekomendacijas, pakeitėte dizainą, svetainės medį (angl. site map) ir jau džiaugiatės rezultatu. Bet ar žinote, kad pasikeitusi svetainės struktūra gali sukelti taip sunkiai „uždirbtų“ Jūsų reitingų griūtį paieškos rezultatuose?
Net jei daromi pakeitimai nėra esminiai, atnaujinimai daro įtaką reitingams – ir čia pats laikas į pagalbą pasikviesti paieškos sistemų specialistus. Neretai manoma, kad tinklapio kūrėjų komandai papildomas narys gali atrodyti kaip kliuvinys ir tai yra dar viena priežastis nukelti naujos svetainės paleidimo datą. Bet patikėkite, jei nenorite dingti iš paieškos rezultatų, verta sugaišti laiko.
Išsaugoti senos svetainės reitingus – labai svarbu ir dažnai įmanoma. Tiesa, atskirais atvejais gali tekti susitaikyti su tam tikrais paieškos rezultatų svyravimais – tai turi būti numatyta rinkodaros strategijoje. Visgi nedideli „šuoliukai“ aukštyn žemyn rezultatų sąraše pateisinami tik tikintis ateityje šoktelėti daug aukščiau.
Trečiasis ženklas: už Jūsų interneto svetainės sėkmės „priežiūrą“ atsakingas tai vienas, tai kitas darbuotojas?
Ar paklausus vadybininko, kiek lankytojų svetainė sulaukė šį mėnesį, jis neaiškiai mykia ir neduoda konkretaus atsakymo? Taip pat nelaukia ir klausimo apie iš svetainės gautas potencialių klientų užklausas?
Bene kiekvienoje įmonėje ateina laikas, kai tiesiog pradeda „trūkti rankų“. Ir paprastai jų pritrūksta iš pirmo žvilgsnio nenuolatiniam svetainės optimizavimo ir jos sėkmės „priežiūros“ darbui. Atskirą etatą tam numato reta įmonė, todėl šios pareigos dažnai numetamos tai vienam, tai kitam laisvesniam vadybininkui.
Jei kreipsitės į SEO ekspertus, jie pateiks aiškų planą: ko galite tikėtis, kiek tai užtruks ir kiek tai kainuos. Šios žinios tikrai vertingos, tačiau jei tam dėmesio neskiriate Jūs, nederėtų tikėtis, kad taip elgiasi ir Jūsų konkurentai.
Be minėtųjų situacijų, į SEO ekspertus kreiptis paskatina ir kitos aplinkybės. Dažnai įmonių atstovai nurodo, kad pagrindinė taikyta rinkodaros priemonė – mokamai paieškai skiriamas biudžetas – tampa nevaldoma. Slenka mėnesiai, o rezultatai nėra apčiuopiami.
Tiesa ta, kad mokėjimai už paspaudimus (angl. pay per click) yra puikus būdas palaikyti Jūsų svetainės lankomumą. Ir minėta problema nebūtinai reiškia, kad reikia „baigti“ su „adWords“ ar kita panašia reklama. Tiesiog pravartu įsivertinti, ko galima tikėtis iš lankytojų, pritrauktų per organinę paiešką.
SEO rezultato gali tekti lukterėti 3–6 mėnesius, bet lankytojų srautas bus pastovus. Slenkant mėnesiams investicijos mažės, o rezultatas išliks tas pats. Nuo tada, kai pradėsite kurti savo reputaciją paieškos sistemose, pastebėsite, kaip kyla lankomumas nemokant už kiekvieną paspaudimą.