Šiemet „ACME Europe“ užsakymu tarptautinė rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“ atliko reprezentatyvų kompiuterių ir telefonų aksesuarų pirkimo Lietuvoje tyrimą. Paaiškėjo, kad kompiuterio pelės, klaviatūros ir ausinės perkamos kur kas dažniau nei drąsiai į rinką žengiantys įvairūs išmanieji įrenginiai ir aksesuarai. Taip pat atskleista, kad kompiuterių ir telefonų aksesuarų pirkėjai, priklausomai nuo jų amžiaus, renkasi vienokius arba kitokius aksesuarus.
Daugiausiai perka studentai ir vidutinio amžiaus žmonės
Atlikto tyrimo metu apklausti 16–50 metų Lietuvos gyventojai. Pagal visuomenėje vyraujančią nuomonę, manoma, kad pagrindiniai kompiuterių ir telefonų aksesuarų pirkėjai yra dirbantys, 25–35 metų asmenys. „Nielsen“ tyrimo rezultatai parodė, jog pagrindinės pirkėjų grupės yra dvi: 16–20 metų jaunuoliai ir asmenys, sulaukę 41–50 metų. Būtent šių amžiaus grupių atstovai 80 proc. dažniau pirko kompiuterių ir telefonų aksesuarų per pastaruosius 5-erius metus lyginant su visais apklaustaisiais.
„ACME prekinis ženklas ir produktai – stilingi, funkcionalūs, prieinami čia ir dabar. Būtent tokie, kokių reikia ambicingam, nuolatos skubančiam miesto žmogui. Mūsų misija – kurti ir platinti patrauklius, patikimus ir prieinamus produktus, skirtus patogiam kasdieniam gyvenimui. Džiaugiamės, kad atitinkame įvairių amžiaus grupių pirkėjų lūkesčius“, – pasakoja „ACME Europe“ pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadovas Arnoldas Saldys. Jis taip pat priduria, kad nemažą įtaką turi ir įpročiai, ypač tarp vyresnio amžiaus žmonių. Prieš 10 ar 15 metų išmokę naudotis stacionariu kompiuteriu, pele ir klaviatūra, pastarieji ir dabar neatsisako šių prietaisų. Todėl net įsigiję nešiojamąjį kompiuterį, tokie žmonės naudojasi pele, o ne kompiuteryje integruotu jutikliniu valdymo pultu (angl. touchpad).
Labiausiai perkama produktų kategorija – kompiuterio pelė
„Nielsen“ tyrimo duomenimis, dažniausiai perkamas kompiuterių aksesuaras – pelė. Ją per pastaruosius 5-erius metus įsigijo net 79 proc. visų tyrime dalyvavusių asmenų. Tarp vidutinio amžiaus žmonių (41–50 metų) pelės dar paklausesnės, jas įsigijo net 83 proc. tyrimo dalyvių. Ši amžiaus grupė taip pat dažnai pirko ir klaviatūras. Pasak „ACME Europe“ pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadovo A. Saldžio, pelių ir klaviatūrų pardavimai yra pastovūs jau ne vienerius metus iš eilės. Vien šių produktų 2015 m. Lietuvoje ir užsienyje įmonė pardavė už beveik ketvirtį milijono eurų. Tuo tarpu jaunimas labiau orientavosi į nešiojamas kolonėles, įkroviklius, laidus, ausines. Pastarąsias per paskutinius 5-erius metus pirko net 93 proc. 16–20 metų amžiaus apklaustųjų.
Tokį produktų kategorijų pasiskirstymą galima paaiškinti dviem faktoriais: funkcionalumu ir emocine svarba. Vyresnio amžiaus žmonėms aktualu, kad daiktas puikiai veiktų ir svarbiausia – atliktų reikalingą funkciją. Tuo tarpu jaunesniems klientams didelę įtaką daro emocijos, nes daiktas tampa įvaizdžio dalimi. Svarbu, kad produktas būtų stilingas, nenuobodžios spalvos, aptakios ir išgrynintos formos, kuri neatrodytų pigiai, nors pats daiktas nebuvo itin brangus.
Produktai ryškiausiai spindintys lentynose keliauja į antrą pardavimų planą?
Kalbant apie žaidimų vairus ir daugybę funkcijų turinčius žaidimų valdymo pultus, iš visų apklaustųjų, vos trečdalis juos pirko per pastaruosius 5-erius metus. Pasak A. Saldžio, taip yra todėl, kad jų tikslinė auditorija yra kur kas siauresnė nei įprastų aksesuarų. „Žaidimams skirti priedai aktualūs tik užkietėjusiems kompiuterinių žaidimų žaidėjams. Šių prietaisų pardavimai auga po truputį kartu su didėjančia jiems skirto turinio pasiūla ir mažėjančia kaina.”, – įžvalgomis pasidalijo „ACME Europe“ pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadovas.
Taigi, apžvelgus tarptautinės rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikto tyrimo rezultatus, drąsiai galima teigti, kad įprasti kompiuterių ir telefonų aksesuarai tebėra paklausūs. Jų pozicija rinkoje yra tvirta ir, panašu, kad artimiausioje ateityje tokia išliks. Be to, matoma aiški tendencija dėl pirkėjų amžiaus įtakos tam tikrų kompiuterių ir telefonų aksesuarų pasirinkimui.